Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škodovky budou tankovat ze zásuvky

aktualizováno 
Volkswagen usilovně pracuje na svém prvním hybridním autě a lze jen těžko předpokládat, že by ve Škodovce vyvíjeli svůj vlastní elektropohon. Stejně jako u řady jiných technických částí dostane česká pobočka německé firmy nové koncernové motory. Hybridní škodovky tedy budou pravděpodobně tankovat elektřinu a naftu.

Možná už brzy se dočkáme Škody Octavia s hybridním pohonem. | foto: Škoda auto

Zkušební Volkswagen Golf Twin Drive už nyní ukazuje, jak budou jezdit za pár let vozy mladoboleslavské značky. S hybridním golfem modré barvy se už projeli redaktoři v Německu vycházejících časopisů o autech. A golfa, o jehož pohon se starají elektromotor spolu s agregátem na naftu, hodně pochválili.

Magazín Auto Bild naopak za největší minus považuje skutečnost, že sériové auto bude hotovo až za sedm let. Pohledem českého trhu, kterému stále suverénně vládnou vozy s šípem ve znaku, nebude v roce 2015 elektromotorům nic bránit v cestě pod kapoty fabií, octavií či superbů. Dříve se jich zdejší motoristé nedočkají.

Za sedm let budou moci první majitelé aut koncernu Volkswagen natankovat auto ze své domácí zásuvky. První verze Golfu Twin Drive ujede na naplněné lithium-ionové baterie až 50 kilometrů, maximálně rychlostí 120 km/h.

Volkswagen Golf TwinDrive

Na elektromotor jede auto skoro bezhlučně, z kabiny jsou slyšet spíše motory ostatních aut. Nabití prázdných baterií zastrčením kabelu do zásuvky trvá čtyři hodiny. Dvojnásobnou rychlostí to zvládne silový proud. Magazín Auto Bild spočítal, že naplnění baterií ze zásuvky přijde v Německu na 1,80 eura. To je asi 45 korun.

Hybridní pohon však nabízí také využití naftového motoru. Řidič na voliči, jenž se podobá páce automatické převodovky, vybere, který motor má pracovat nebo zda se mají oba doplňovat.
Rozhodování však lze přenechat chytré elektronice.

Auto Bild dává příklad: chci jet do 80 kilometrů vzdáleného velkoměsta, tam potřebuji urazit dalších 20 kilometrů. Twin Drive si nechá v záloze na městský provoz kapacitu baterií právě odpovídající 20 kilometrům, zbytek spotřebuje cestou k městu. Po tuto dobu pracuje spolu s turbodieselem.

Volkswagen Golf TwinDrive

Konečný účet stokilometrové jízdy: naftový motor spálil v průměru 2,5 litru, k tomu je třeba připočítat osm kilowatthodin z baterií. Stokilometrová jízda přišla na 5,55 eura (necelých 140 korun).

Modrý zkušební golf vypadá zvenčí úplně stejně jako dnešní auto. Při bližším ohledání zkušený pozorovatel odhalí dvě přípojky k elektrickému zařízení. Jedna je vpředu v nárazníku, druhá vzadu.

Uvnitř auta padne do oka centrální volič, kterým se přepíná mezi pohony. Buď se zapojí motor 1,6 TDI (102 koní), nebo trojice elektromotorů s celkovým výkonem 90 koní. Dva z nich jsou u každého ze zadních kol (také je pohánějí), jeden je vpředu. Sériové auto by ale mělo dostat jeden elektromotor umístěný vedle turbodieselu pod přední kapotou. Půjde o levnější řešení. 

Volkswagen Golf TwinDrive

Nejčastější využití ale najde třetí poloha voliče, která znamená hybridní pohon. Elektronika v tomto případě vybírá ideální souhru všech motorů. Při nízkých rychlostech kola roztáčejí elektromotory. Jakmile ručička rychloměru překoná hranici okolo 50 km/h, spouští se paralelní pohon – elektromotory slouží jako podpora pro turbodiesel.

Na elektromotor zrychlí Golf Twind Drive na 100 km/h za 13,5 sekundy. Se zapnutým turbodieselem to zvládne za 9,9 sekundy.

Elektromotoru dávají energii lithium-ionové baterie, které zabírají místo pod zavazadlovým prostorem. Snižují jeho objem a záď auta zatěžují 160 kilogramy navíc. Dobíjejí se ze zásuvky nebo z turbodieselového motoru, část energie se také získává zpět při brzdění.

Redaktoři magazínu Auto Motor und Sport při svezení se zkušebním hybridním golfem registrovali horší jízdní chování při rychlém průjezdu zatáčkami. Vinna je těžší záď auta, kde jsou umístěny akumulátory.

Volkswagen Golf TwinDrive

Naopak pochválili dynamiku, která se dostavuje při zapnutí všech motorů. Doslova píšou o překvapivé radosti z jízdy. Když pracuje turbodiesel, umí Twin Drive uhánět až rychlostí 170 km/h.

První zkušenosti s hybridními volkswageny dopadají velmi dobře. Ani Škoda Octavia Twin Drive tak nemusí být špatná.

Volkswagen Golf TwinDrive

Autoři:




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Škoda Yeti Monte Carlo
V Rusku stahují kvůli technickým potížím několik modelů Škoda

Volkswagen svolá na ruském trhu 3463 automobilů, včetně vozů Škoda Octavia, Yeti a Rapid. Koncern o tom informoval tamní úřady. Podle nich jsou důvodem...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.