Škodovky podražily za deset let o dvě stě procent

- Zatímco v roce 1989 stála Škoda Favorit 1,3 pětaosmdesát tisíc korun, dnes se platí za nejlevnější Felicii se stejným objemem motoru dvě stě patnáct tisíc korun. »Změnily se daně,ekonomika zažila velkou inflaci, zvedly se platy,« shrnuje důvody na první pohled obrovského růstu ceny nejrozšířenějšího českého vozu Jan Hurt, šéf strategie cen mladoboleslavské Škody Auto. Při srovnání ceny nejlevnější Felicie a průměrného hrubého výdělku však malý vůz z tuzemské produkce vychází čím dál tím výhodněji.
Průměrně placený občan České republiky, který by celou výplatu uložil na konto, našetří na nejlevnější Felicii za osmnáct měsíců, zatímco v roce 1991 by mu šetření trvalo přesně dvojnásobek. V Německu se to průměrně ohodnocenému člověku podaří rychleji - za necelé čtyři měsíce.

Ceny nejlevnějších Favoritů a Felicií v letech 1991-1999

Rok 91 92 93 94 95 96 97 98 99

Cena 128 950 143 500 191 000 196 700 209 700 219 900 219 900 229 900 214 900

Průměrná hrubá
mzda 3792 4644 5817 6894 8172 9676 10 696 11 688 12 000

Počet platů nutných
ke koupi auta 34,01 30,90 32,83 28,53 25,66 22,73 20,56 19,67 17,91

Poznámka: Cena a mzdy v korunách

Pramen: ŠKODA AUTO