Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škodovky s motory 1.6 se zbavily plynových bolestí

aktualizováno 
Problémy, které dosud existovaly s úpravami motorů Škoda Felicia 1.6 a Škoda Octavia 1.6 a některých dalších automobilů na plyn, jsou i v Česku vyřešeny.
Problémy, které dosud existovaly s úpravami motorů Škoda Felicia 1.6 a Škoda Octavia 1.6 a některých dalších automobilů na plyn, jsou i v Česku vyřešeny. Ministerstvo dopravy totiž schválilo k použití - a ve Škodách 1.6 dokonce za nejjednodušších a nejlevnějších úředních formalit - v zemi vůbec první techniku založenou na přímém vstřikování plynu. "Jedná se o holandské zařízení AG Autogas Systems. Je k dispozici pro škodovky s motory 1.6, ale i pro šest desítek dalších modelů," říká Tomáš Hanzl, předseda LPG klubu, který sídlí v Brandýse nad Orlicí a sdružuje zájemce o cestování na propan-butan z celé re publiky. Hanzl rovněž zastupuje holandskou firmu v Česku. Plynová technika, která dosud byla v tuzemsku k dispozici, hlavně vozům Škoda s motory 1.6 nesvědčila. Výjimečné nebývaly zpětné zášlehy směsi paliva do sacího potrubí, které se často roztrhlo. "Dosud obvyklé potíže s poničeným sacím potrubím a někdy i vzduchovým filtrem, které v minulém období vedly k omezení, či snad dokonce k zastavení přestaveb vozů Škoda s motory 1.6 a jiných aut s plastovým sáním na propanbutanový pohon, jsou vyřešeny tím, že při přímém vstřikování paliva už není sací potrubí naplněno plynnou směsí," zjednodušeně vysvětluje Tomáš Hanzl. "Novinka AG Autogas Systems představuje další vývojový stupeň automobilové plynové techniky. Sice to ještě není plnohodnotné vícebodové vstřikování, ale každopádně jde o špičku z toho, co je v zemi k mání," uvádí Jiří Konečný, šéf odboru ministerstva dopravy, kde zmíněné výrobky schvalují k použití v motorových vozidlech. Tomáš Hanzl tvrdí, že nové zařízení posunuje - pokud se týká výkonů a spotřeby - cestování s autem upraveným na propanbutanový pohon ke kvalitě takřka srovnatelné s benzinem, přičemž náklady na plyn jsou asi poloviční a úspora představuje zhruba korunu na každém kilometru. Novinka s montáží do vozu stojí 36 tisíc korun s válcovou a téměř 40 tisíc s toroidní nádrží, umístěnou v prostoru rezervního kola a nezmenšující kufr. Ve srovnání s původní a i v tuzemsku už takřka desetiletí používanou plynovou technikou pro nejjednodušší staré karburátorové škodovky či žigulíky to je zhruba trojnásobek. Majiteli moderního vozu se tedy investice do špičkové techniky vrátí po 35 tisících až 40 tisících kilometrech. To pro rodinného motoristu představuje zhruba tři roky ježdění, zatímco u mnoha firem zmíněnou porci kilometrů auta zvládají ani ne za rok. "Stará a jednoduchá plynová zařízení, která umožňovala jízdu s výkonem zhruba o deset procent nižším, a naopak spotřebou zvýšenou až o deset procent ve srovnání s benzinem, montovalo v zemi zhruba 450 firem, někdy i v garážích. S novou technikou však budou pracovat jen opravdoví, dobře vyškolení a kvalitně vybavení odborníci. Předpokládám, že v zemi bude jen dvacet až třicet dealerů," doplňuje Tomáš Hanzl. Vývoj a výroba plynové techniky se dostaly nejdál v Itálii a v Nizozemsku, přičemž ve druhé ze zmíněných zemí mají větší zkušenosti se zařízeními sice dražšími, ale technicky dokonalejšími. Například systém s přímým vstřikem plynu se v Nizozemsku využívá už čtyři roky a jako světová novinka tam je nyní připraveno také vícebodové vstřikování plynu. "To se do Česka jakožto technika pro nejmodernější auta dostane už začátkem roku 2001," sděluje Tomáš Hanzl.

Viz Škoda Octavia 1.6 LPG... str. 6
Autor:




Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.