Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Superbike skútr: Aprilia SRV 850 je okruhový stroj

aktualizováno 
Když si kupujete skútr, je to většinou proto, že chcete jezdit úsporně, šetřit čas v zácpě a nezabývat se zbytečným servisem. Všechno tohle ale u superskútru Aprilie neplatí. A právě proto se líbí.

Aprilia SRV 850:Na Aprilii si můžete dovolit hodně sportovní jízdu. | foto: Matěj Oliva, skutrmania.czpro iDNES.cz

Podobný projekt jako je SRV tu už byl v podání Gilery. A Aprilia z Gilery 800 převzala celou řadu konstrukčních řešení. Přidala ale něco, co předchůdci chybělo a odsoudilo ho to k velkému komerčnímu neúspěchu: styl. SRV totiž víc než nápadně připomíná superbike RSV 1000, který vyhrál titul mistra světa v sedle s Maxem Biaggim.

Aprilia SRV 850: Maska vychází z modelu RSV 1000.

Aprilia SRV 850: maska vychází z modelu RSV 1000.

 

Aprilia SRV 850 v číslech

  • motor: čtyřtaktní, vidlicový dvouválec chlazený kapalinou
  • objem motoru: 839 ccm
  • objem nádrže: 18,5 l
  • výkon: 76 koní
  • točivý moment: 76,5 Nm
  • pevodovka: elektronicky řízená automatická CVT
  • cena: 249 900 korun

Z něj skútr přebral masku a celou zadní partii. I zbytek stroje je laděn hodně sportovně. Velký dvouválec by se na kyvnou vidlici nevešel a je umístěn před sedačkou, zadní kolo je přes variátor poháněno řetězem. To samozřejmě ubírá podsedlový prostor a do něj dáte jen to nejnutnější. Další schránky tu úplně chybí. Co naopak nechybí je možnost vybavit skútr regulérní závodní kontrolou trakce a systémem ABS. A věřte, že ho budete potřebovat.

Pozor na předpisy!

Po usednutí do sedla rozhodně nemáte náladu jet po vesnici pro rohlíky, spíš máte chuť vyrazit na závodní okruh a toho chtěla Aprilia dosáhnout. Sedlo je hodně sportovní, jezdecká pozice předkloněná a řídítka jsou dost dole. Pro výletní jízdu nic extra, ale jakmile skútru trochu povolíte uzdu, je taková jezdecká pozice ideální.

Fotogalerie

Překvapivě dobře je na tom spolujezdec, ten má místa dost, k tomu pohodlné stupačky a velká madla.

Vzhledem ke sportovním ambicím je podvozek poměrně komfortní, zároveň ale dostatečně tuhý, aby snesl i velmi hrubé zacházení. Brzdy nesou značku Brembo a podle očekávání fungují výborně, i když si vzhledem k potenciálu stroje dokážeme představit lepší nástup.

Alfou a omegou je tu ale motor. Ten má v každých otáčkách sily na rozdávání a v kombinaci s dobře nastaveným variátorem dělá z každé akcelerace čirou radost.

Přestože jde "pouze" o skútr, rozhodně to není stroj pro začátečníky. Aprilie umí být hodně záludná a pokud jí nevládnete pevnou rukou, dokáže vás potrestat. Paradoxně dost nepříjemná je jízda ve městě. Cítíte, že se skútr v malých rychlostech trápí a chtěl by jet rychleji. Můžete mít ale jistotu, že na semaforech budete vždy nejrychlejší!

SRV 850 sice není úsporná (spotřeba je okolo 10 litrů), není ani hbitá ve městě či pohodlná na cestách, ale jízda na ní vás dokáže oprostit od všech problémů a dopřát vám ničím nerušenou radost. A o to tu konec konců šlo.

Autoři:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Honda CMX 500 REBEL
Rebel je hodný jako beránek. Ideál pro slečny i motorkářský potěr

Rebelem je obvykle nazýván jedinec, který si neláme hlavu se zákony a pravidla mu mnoho neříkají. Prostě někdo, kdo umí tak trochu zlobit. Je tohle ale...  celý článek

Ángel Nieto závodil v Brně naposledy v roce 1971, kdy vyhrál třídu do 125 ccm.
Závodní legenda Ángel Nieto je v kómatu, srazilo ho auto

Třináctinásobný mistr světa v závodech silničních motocyklů Ángel Nieto je po nehodě na čtyřkolce v umělém spánku v nemocnici. Sedmdesátiletý legendární jezdec...  celý článek

Miroslav Čada
Otec Masarykova okruhu málem přilákal do Brna formuli 1

Nejprve závodník, který bez tovární podpory porážel Frantu Šťastného. Potom tajemník Velké ceny. Ale především otec novodobého Masarykova okruhu. To je málo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.