Aprilia SRV 850:Na Aprilii si můžete dovolit hodně sportovní jízdu.

Aprilia SRV 850:Na Aprilii si můžete dovolit hodně sportovní jízdu. | foto: Matěj Oliva, skutrmania.czpro iDNES.cz

Superbike skútr: Aprilia SRV 850 je okruhový stroj

  • 57
Když si kupujete skútr, je to většinou proto, že chcete jezdit úsporně, šetřit čas v zácpě a nezabývat se zbytečným servisem. Všechno tohle ale u superskútru Aprilie neplatí. A právě proto se líbí.

Podobný projekt jako je SRV tu už byl v podání Gilery. A Aprilia z Gilery 800 převzala celou řadu konstrukčních řešení. Přidala ale něco, co předchůdci chybělo a odsoudilo ho to k velkému komerčnímu neúspěchu: styl. SRV totiž víc než nápadně připomíná superbike RSV 1000, který vyhrál titul mistra světa v sedle s Maxem Biaggim.

Aprilia SRV 850: maska vychází z modelu RSV 1000.

 

Aprilia SRV 850 v číslech

  • motor: čtyřtaktní, vidlicový dvouválec chlazený kapalinou
  • objem motoru: 839 ccm
  • objem nádrže: 18,5 l
  • výkon: 76 koní
  • točivý moment: 76,5 Nm
  • pevodovka: elektronicky řízená automatická CVT
  • cena: 249 900 korun

Z něj skútr přebral masku a celou zadní partii. I zbytek stroje je laděn hodně sportovně. Velký dvouválec by se na kyvnou vidlici nevešel a je umístěn před sedačkou, zadní kolo je přes variátor poháněno řetězem. To samozřejmě ubírá podsedlový prostor a do něj dáte jen to nejnutnější. Další schránky tu úplně chybí. Co naopak nechybí je možnost vybavit skútr regulérní závodní kontrolou trakce a systémem ABS. A věřte, že ho budete potřebovat.

Pozor na předpisy!

Po usednutí do sedla rozhodně nemáte náladu jet po vesnici pro rohlíky, spíš máte chuť vyrazit na závodní okruh a toho chtěla Aprilia dosáhnout. Sedlo je hodně sportovní, jezdecká pozice předkloněná a řídítka jsou dost dole. Pro výletní jízdu nic extra, ale jakmile skútru trochu povolíte uzdu, je taková jezdecká pozice ideální.

Překvapivě dobře je na tom spolujezdec, ten má místa dost, k tomu pohodlné stupačky a velká madla.

Vzhledem ke sportovním ambicím je podvozek poměrně komfortní, zároveň ale dostatečně tuhý, aby snesl i velmi hrubé zacházení. Brzdy nesou značku Brembo a podle očekávání fungují výborně, i když si vzhledem k potenciálu stroje dokážeme představit lepší nástup.

Alfou a omegou je tu ale motor. Ten má v každých otáčkách sily na rozdávání a v kombinaci s dobře nastaveným variátorem dělá z každé akcelerace čirou radost.

Přestože jde "pouze" o skútr, rozhodně to není stroj pro začátečníky. Aprilie umí být hodně záludná a pokud jí nevládnete pevnou rukou, dokáže vás potrestat. Paradoxně dost nepříjemná je jízda ve městě. Cítíte, že se skútr v malých rychlostech trápí a chtěl by jet rychleji. Můžete mít ale jistotu, že na semaforech budete vždy nejrychlejší!

SRV 850 sice není úsporná (spotřeba je okolo 10 litrů), není ani hbitá ve městě či pohodlná na cestách, ale jízda na ní vás dokáže oprostit od všech problémů a dopřát vám ničím nerušenou radost. A o to tu konec konců šlo.