Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Skútr Gibbs Biski může jezdit po silnici i po vodě

  15:46aktualizováno  15:46
Vypadá to jako super nápad pro vyřešení dopravní zácpy u mostu přes Vltavu. Na širokém skútru ve stylu Jamese Bonda zabočíte na náplavku, plnou rychlostí se vřítíte do vody a pak v klidu pokračujete v cestě na vodním skútru.

Americký výrobce obojživelných čtyřkolek Gibbs přichází s novým nápadem v podobě maxiskútru Biski. Ten díky silnému dvouválci pod kapotou o výkonu 55 koní dokáže na silnici dosahovat rychlosti až 130 km/h. Díky vcelku umírněné hmotnosti 228 kg provozní váhy, srovnatelné s dnešními moderními velkými skútry, slibuje i dobrou obratnost a slušné jízdní vlastnosti.

Fotogalerie

To hlavní ale přijde až u vody. Biski totiž může na vhodném břehu v rychlosti najet na vodu a stává se z něj plnohodnotný vodní skútr. Přední kolo se vysune nahoru do blatníku, pohon se přepne na vodní trysky a během pěti sekund můžete pokračovat v jízdě. Tedy vlastně v plavbě.

O pohon i ovládání se starají dvě vodní trysky po stranách stroje a maximální rychlost na vodě na hranici 60 km/h rozhodně slibuje spoustu zábavy. Na vodě je navíc perfektně stabilní a je skoro vyloučené ho převrátit, a to i když se na něj snaží vyškrábat plavec rovnou z vody. Když se nabažíte vodních radovánek, nebo si jen zkrátíte cestu přes řeku, stiskem tlačítka zase spustíte přední kolo dolů, přepnete na pohon zadního kola a můžete pokračovat v cestě po silnici.

Gibbs Biski

Výrobce Gibbs po tomto řešení sáhl hlavně z toho důvodu, že postavit plnohodnotné obojživelné auto je v dnešní době už skoro nemožné. Požadavky na bezpečnost a všechny atesty a standardy u automobilů už v dnešní době skoro vylučují výrobu něčeho úplně nového. Proto se Gibbs soustředil na oblast čtyřkolek ATV a nyní i na skútry, kde jsou požadavky na bezpečnost a plnění konstrukčních norem přeci jen volnější.

Obojživelný skútr je navíc mnohem menší a pravděpodobně bude i levnější než jiné obojživelné stroje, takže si ho řada lidí možná pořídí do garáže jako pomocníka či jen pro zábavu. Co říkáte, nezkrátili byste si cestu do práce přes řeku?

Autoři:


Témata: Poradna: Boty


Nejčtenější

Řidička v Jablonci nad Nisou odklízí sníh z okna automobilu (14. října 2009)
Vyrážíte na hory? Nechte zkontrolovat auto a prospat řidiče

Tisíce Čechů vyráží na hory do zahraničí po vlastní ose. Přinášíme pár tipů, jak se na cestu co nejlépe připravit, aby vás za hranicemi nic nezaskočilo....  celý článek

Triumph Street Triple 765 RS
První jízda britského drsňáka: Triumph Street je nový od výfuku po ventilek

Jakkoli tradiční britský výrobce v posledních sezónách chrlil novinky jako na běžícím pásu, produktové řadě Street Triple se změny vždy vyhnuly. Snad v tom byl...  celý článek

Citroën C4 Cactus
Francie prozkoumá emise PSA: Citroën Cactus sedminásobně překročil limity

Koncerny Renault a PSA jsou ve Francii konfrontovány s podezřelými výsledky emisních testů. Podle britského serveru Autocar byly například modelu Citroën C4...  celý článek

Výtvarník a konstruktér Vladimír Valenta startoval v roce 1967 s formulí...
Autofotka týdne: Výstaviště Brno oživuje zašlou tradici - závod formulí

Před padesáti lety se naposledy prohnaly brněnským výstavištěm formule československých závodníků. Tradiční městský závod, který žil ve stínu slavnějšího...  celý článek

Motor 1,6 TDI
EGR ventil: další součástka moderních motorů, která umí majitele potrápit

Ze špatné funkce EGR ventilu má řada majitelů starších vozů obavy, přestože je mnoho častěji se vyskytujících závad. V některých autech je řešení snadné a po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.