Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Skútr Gibbs Biski může jezdit po silnici i po vodě

  15:46aktualizováno  15:46
Vypadá to jako super nápad pro vyřešení dopravní zácpy u mostu přes Vltavu. Na širokém skútru ve stylu Jamese Bonda zabočíte na náplavku, plnou rychlostí se vřítíte do vody a pak v klidu pokračujete v cestě na vodním skútru.

Americký výrobce obojživelných čtyřkolek Gibbs přichází s novým nápadem v podobě maxiskútru Biski. Ten díky silnému dvouválci pod kapotou o výkonu 55 koní dokáže na silnici dosahovat rychlosti až 130 km/h. Díky vcelku umírněné hmotnosti 228 kg provozní váhy, srovnatelné s dnešními moderními velkými skútry, slibuje i dobrou obratnost a slušné jízdní vlastnosti.

Fotogalerie

To hlavní ale přijde až u vody. Biski totiž může na vhodném břehu v rychlosti najet na vodu a stává se z něj plnohodnotný vodní skútr. Přední kolo se vysune nahoru do blatníku, pohon se přepne na vodní trysky a během pěti sekund můžete pokračovat v jízdě. Tedy vlastně v plavbě.

O pohon i ovládání se starají dvě vodní trysky po stranách stroje a maximální rychlost na vodě na hranici 60 km/h rozhodně slibuje spoustu zábavy. Na vodě je navíc perfektně stabilní a je skoro vyloučené ho převrátit, a to i když se na něj snaží vyškrábat plavec rovnou z vody. Když se nabažíte vodních radovánek, nebo si jen zkrátíte cestu přes řeku, stiskem tlačítka zase spustíte přední kolo dolů, přepnete na pohon zadního kola a můžete pokračovat v cestě po silnici.

Gibbs Biski

Výrobce Gibbs po tomto řešení sáhl hlavně z toho důvodu, že postavit plnohodnotné obojživelné auto je v dnešní době už skoro nemožné. Požadavky na bezpečnost a všechny atesty a standardy u automobilů už v dnešní době skoro vylučují výrobu něčeho úplně nového. Proto se Gibbs soustředil na oblast čtyřkolek ATV a nyní i na skútry, kde jsou požadavky na bezpečnost a plnění konstrukčních norem přeci jen volnější.

Obojživelný skútr je navíc mnohem menší a pravděpodobně bude i levnější než jiné obojživelné stroje, takže si ho řada lidí možná pořídí do garáže jako pomocníka či jen pro zábavu. Co říkáte, nezkrátili byste si cestu do práce přes řeku?

Autoři:


Témata: Poradna: Boty


Nejčtenější

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají děla roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili do...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.