Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Skútr je ve městě lepší než auto

aktualizováno 
V Německu spočítali, že cestování autem do práce po městě vyjde třikrát dráž než jízda na skútru.

Ilustrační foto | foto: Yamaha

Letošní motocyklový veletrh Intermot v německém Kolíně si jako podtitul vybral slogan "Alternativa pro druhý vůz". Kromě novinek ve světě motocyklové výroby tak chtějí organizátoři poukázat na využitelnost motocyklu jako druhého vozidla v rodině.

K propagaci motocyklu jako druhého rodinného vozidla má pomoci nedávno zveřejněná studie, ve které Německá federace motocyklového průmyslu porovnávala náklady na provoz malého osobního automobilu s výkonem 75 koní a skútru o objemu motoru 250 cm3. Právě tyto skútry totiž získávají na popularitě a v Německu v souvislosti s nimi dokonce hovoří o boomu.

V porovnání s rokem 2007 totiž zaznamenali naši sousedé v prvních šesti měsících letošního roku dvaašedesátiprocentní nárůst registrací skútru s motorem o objemu mezi 125 a 400 cm3.

Během jednoho týdne najezdily oba dopravní prostředky sto kilometrů zejména ve městě. Během nich byla u automobilu naměřena průměrná spotřeba 5,8 litrů benzínu na 100 km. To při cenách paliv (v Německu 1,51 eur/l) znamenalo 8,76 eur. Za zákonné pojištění a připojištění proti krádeži nechají naši sousedé u takového malého vozu 680 eur ročně.

U auta tak činily náklady na týdenní provoz 21,84 eur. U skútru se čtvrtlitrovým motorem byla změřena spotřeba 2,56 litru paliva na 100 kilometrů. To je v přepočtu na eura 3,87. Roční pojištění podobného rázu jako u osobního automobilu vychází na 135 eur. V přepočtu na jeden týden pak v součtu s náklady na palivo došli autoři studie k částce 6,47 eur.

V nákladech na provoz tak vychází automobil třikrát dráž než skútr o objemu 250 cm3. Ve prospěch jednostopého vozidla také hovoří pořizovací cena, která je nejméně poloviční (v Německu 4500 eur) než u malého automobilu
(10 000 eur).

Finančně tak jasně dominuje jednostopé vozidlo před dvoustopým. Hlavním důvodem, proč lidé stále preferují dražší automobil, je počasí - v zimě se totiž na motocyklu jezdí špatně. Podle vývoje v posledních letech ale v zimních měsících ve městech ubývá sněhu, a tak zůstávají vozovky suché.

Řada výrobců moto příslušenství také nabízí doplňky, které vás i na nekrytém dopravním prostředku za nepříznivého počasí udrží v suchu a teple. Pomocí nepromokavých rukávů na řídítka a přehozu kryjícího tělo jezdce se sezona aktivního jezdění může protáhnout klidně i o několik měsíců.

Skútry a motocykly obecně však byly, jsou a budou velkou úlevou pro dopravu. Navíc nezabírají tolik místa, takže se pro ně i lépe hledají parkovací stání.

VÍCE ČTĚTE V 38/08 VYDÁNÍ ČMN

Autoři:




Nejčtenější

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Ángel Nieto závodil v Brně naposledy v roce 1971, kdy vyhrál třídu do 125 ccm.
Závodní legenda Ángel Nieto je v kómatu, srazilo ho auto

Třináctinásobný mistr světa v závodech silničních motocyklů Ángel Nieto je po nehodě na čtyřkolce v umělém spánku v nemocnici. Sedmdesátiletý legendární jezdec...  celý článek

Miroslav Čada
Otec Masarykova okruhu málem přilákal do Brna formuli 1

Nejprve závodník, který bez tovární podpory porážel Frantu Šťastného. Potom tajemník Velké ceny. Ale především otec novodobého Masarykova okruhu. To je málo...  celý článek

Asi netřeba dalšího přesvědčování, že ani yamaha se v terénu neztratila.
Velký test: scramblery jsou dnešní hit do terénu i na frajeření

Který scrambler je nejlepší? Ten postavený v ateliéru, nebo ten koupený jako nový sériový model? Kromě otestování na běžných českých silnicích jsme naložili...  celý článek

Ducati Multistrada 1200
Ducati Multistrada 1200

r.v. 2016, naj. 4 780 km
445 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.