Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sláva jednoduchosti: vodíkový Mercedes F-Cell Roadster Concept

aktualizováno 
Vypadá to jako garážový speciál, jaký jsme si stavěli zamlada z toho, co se našlo ve sklepě. Má to ale značku Mercedes, sedadla z uhlíkových vláken a jezdí to na vodík. Nejnovější koncept německé automobilky postavili její stážisté.

Mercedes F-Cell Roadster Concept | foto: Mercedes

Ještě než nás začaly zajímat holky a bylo brzo na hrušky v sousedově zahradě, trávili jsme celé dny stavbou "kárek". Měly podvozek z kočárku, brzdilo se levou-neprošlapanou teniskou a aerodynamiku vylepšil letní účes "na trestance". Mládež dneška už s kladivem a drátem při stavbě speciálů pro závody přes náves nevystačí...

Sto padesát mladých nadějí automobilového designu a konstrukce tak trávilo rok práce na F-Cell Roadsteru ve vývojovém centru Mercedesu.

Mercedes F-Cell Roadster Concept

"Ulítlý" koncept, odkazující na slavný Patent Motorwagen pana Benze z roku 1886, pohání, jak se na třetí tisíciletí patří, palivové články. Vodíkový pohon je zabalený do materiálů a technologií hodných speciálních pojízdných laboratoří formulí 1. Dvojice sedadel je samozřejmě vytvarovaná z karbonu a potažená kůží a panely minimalistické karoserie jsou vyrobené z laminátu.

Mercedes F-Cell Roadster Concept se řídí "by wire", tedy "po drátech", což znamená, že mezi volantem a koly není pevná vazba, jen kabely přenášející informace. A volant vlastně taky ani nepoznáte, k řízení postačí joystick.

Vzadu uložený vodíkový "motor" s výkonem 1,2 kilowattu uděluje téhle "kárce" moderního věku dojezd 350 kilometrů. Maximálně ujede za hodinu 25 kilometrů.

Mercedes F-Cell Roadster Concept
Autor:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.