Pininfarina není jen designérské studio, další divize firmy umí zajistit projekt také po inženýrské stránce. Pininfarina má podle nové dohody mít na starosti koncepci platformy, styl vozů, inženýrský vývoj a virtuální a fyzické ověření výroby, uvedla agentura ANSA. Generální ředitel Silvio Pietro Angari uvedl, že dohoda je dalším významným krokem v expanzi na trzích tzv. nové hedvábné stezky a v zemích Blízkého východu.
Íránský automobilový trh je největší na Blízkém východě. Automobilový průmysl je považován za největší neropný sektor v zemi, na hrubém domácím produktu se podílí téměř deseti procenty. V roce 2011 se v zemi vyrobilo 1,6 milionu aut, z toho zhruba polovinu vyrobila Iran Khodro, uvedl íránský zpravodajský server Tasmin. Více o íránském autoprůmyslu čtěte zde.
Společnost Pininfarina byla založena v roce 1930. Firmu nejvíce proslavily návrhy vozů pro značky Ferrari, Maserati, Rolls-Royce, Ford či Cadillac. Pininfarina navrhla téměř všechny modely sportovních vozů Ferrari od počátku 50. let minulého století.
Naposledy o sobě dala výrazně vědět na autosalonu v Šanghaji, kde se s třemi prototypy od Pininfariny představila hongkongská start-upová automobilka Hybrid Kinetic Group.
Designérskou studii si u Pininfariny objednal také Zetor. Výrobce traktorů se s pohledným konceptem prezentuje po celém světě.
Firma se však věnuje designu i v jiných oblastech než v automobilovém průmyslu. Navrhla třeba bytové domy, prodejní automaty nebo zubní kartáčky. V Česku je známá také tím, že navrhla design třetinkových skleněných lahví minerálních vod Mattoni a Aquila. Většinový podíl v ní vlastní indická průmyslová skupina Mahindra.