Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Slavní karosáři věští budoucnost

aktualizováno 
Bertone, Giugiaro a Pininfarina představují italské karosářské dílny, které vymýšlejí na zakázku tvary automobilů pro velké výrobce a na autosalony vozí navíc i své vize karoserií budoucnosti. Jednou se jedná o luxusní roadster, jindy se objeví terénní automobil připomínající vozítko ze sci-fi románů.

A čas od času některá z vizí dospěje k sériové výrobě. To je případ Fordu StreetKa, který dostal zelenou letos v Ženevě a v roce 2003 začne bojovat o zákazníky.

Malý kabriolet na bází Fordu Ka bude vyrábět karosárna Pininfarina Ford bude již pátou značkou, pro niž italský malovýrobce pracuje. Již nějakou dobu totiž vyrábí speciální verze Ferrari, Alfy Romeo, terénního Mitsubishi, ve výrobě nechybí ani kupé a kabiolet pro francouzskou značku Peugeot.

Další italská karosárna Bertone, která se podílela na podobě Škody Favorit, zase spolupracuje s Oplem. Vedle Oplu Astra kupé a kabriolet letos vystavila studii rodinného Oplu Filo.

A konečně neméně uznávaná karosářská dílna jménem Giugiaro má vztahy s anglickým Astonem Martin, ale na výstavišti ukázala i speciální off-road s trubkovou karoserií.

Ford StreetKa půjde za dva roky do sériové výroby, o níž se postará Pininfarina. Cena malého kabrioletu by se v Německu měla pohybovat okolo 30 tisíc marek, to je zhruba půl milionu korun. Zda se objeví i v Česku není jisté, zájem totiž asi nebude velký.

Karosárna Giugaro vyrobila vůz pro původem německého fotografa Helmuta Newtona, který se proslavil například obrázky z prostředí světovémódy. Čtyřsedadlový terénní vůz má trubkovou karoserii a motor od japonské značky Mitsubishi.

Opel Filo podle návrhářů firmy Bertone. Dostatek prostoru pro nastupování a jednoduché ovládání charakterizují tuto studii, jejíž ovládání navrhla firma zabývající se vývojem letadel.

Tradičně překvapivé tvary má studie švýcarské firmy Rinspeed. Civilní formule s označením Advantige R má místo pouze pro řidiče.

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.