Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Slováci mají nový závodní okruh Slovakiaring

aktualizováno 
Orechová Potôň je jediná obec, kde můžete zapomenout na padesátku. Necelých čtyřicet kilometrů na východ od Bratislavy tam začátkem října otevřeli nový závodní okruh. Z Brna je to 175 kilometrů.

Slovakiaring | foto: danyctr.rajce.net

Slovakiaring vyrostl na 85hektarovém pozemku nedaleko Dunajské Stredy v obci Orechová Potôň. Trať s délkou až 5,922 kilometru navrhl rakouský architekt závodních okruhů Hans Roth. "Chtěl jsem vytvořit rychlou a plynulou trať, aby se lišila od jiných současných okruhů, kde se preferuje hlavně zrychlení," vysvětlil pro České Motocyklové Noviny. Okruh je postavený tak, že se dá využívat obousměrně.

Multifunkční okruh nabízí šest variant trati: od 2632 metrů do 5922. Prozatím stojí tisícimístná tribuna. Plánují se ovšem ještě další, včetně přírodních. Cílem je kapacita kolem 50 tisíc diváků. Za projektem Slovakiaringu stojí společnosti Kayak a Tradeform Finance Limited, návratnost investice předpokládají za osm až deset let. Se stavbou okruhu začali loni v listopadu, doposud stál 21,6 milionu eur, investor plánuje proinvestovat ještě další 3,3 miliony eur.

Slovakiaring

"Okruh leží ve vhodném klimatickém pásmu (v tzv. srážkovém stínu - pozn.red.) a jeho dostupnost, jen 36 kilometrů od Bratislavy, je velmi výhodná," řekl pro sme.sk generální ředitel okruhu Pavel Čulík.

"Výstavbu podporoval region, nesetkali jsme se se žádnými těžkostmi," doplnil. Nalákat chtějí jezdce z Česka, Maďarska i Rakouska. Traťová komisaři Slovakiaringu se školili mimo jiné na brněnském Masarykově okruhu a slavném Hungaroringu. Oběma by mohl nový okruh časem konkurovat.

Snem je F1

Sportovní ředitel Ladislav Šnegoň označil první slovenský okruh za výjimečný. "Má rychlé i technické pasáže, v táhlých obloucích se těžko hledá optimální stopa. Bude to těžká trať i pro zkušené jezdce," varuje.

Na 900 metrů dlouhé a dvacet metrů široké cílové rovince se nejsilnější auta rozjedou až na třístovku. Snegoň pro sme.sk prozradil, že chystají závody dragsterů, pro které bude cílová rovinka prodloužena na 1144 metrů.

Slovakiaring

Fotogalerii z nové slovenského okruhu najdete na RAJČE.NET

První závody odstartují na Slovakiaringu příští rok, snem pro vzdálenou budoucnost je Formule 1. "Na formuli 1 je třeba dorůst," říká Pavel Čulík..

Slovakiaring už má za sebou první testovací jízdy. Prozatím neoficiální traťový rekord je 2:08 minuty. Motorkáři zaplatí za den jízd ve volných dnech kolem sta eur. Třicetiminutové volné jízdy pořídí za 15-20 eur.

Autor:




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Asi netřeba dalšího přesvědčování, že ani yamaha se v terénu neztratila.
Velký test: scramblery jsou dnešní hit do terénu i na frajeření

Který scrambler je nejlepší? Ten postavený v ateliéru, nebo ten koupený jako nový sériový model? Kromě otestování na běžných českých silnicích jsme naložili...  celý článek

Masivní odlitek z hliníkové slitiny tvoří páteř japonského supersportu.
Slavná Honda CBR Fireblade slaví, dnes je to počítač na kolech

Model Fireblade slaví v letošní sezoně neuvěřitelné pětadvacáté výročí své existence. A protože čtvrt století je skutečně slušný kus života, rozhodla se Honda...  celý článek

Tahat rovné linky zvládne jen málokdo, do grafického programu BMW se mohli...
Budoucnost motorek: tablet místo přístrojovky a křivé linky

Vývoj v motocyklové oblasti jde někdy zdánlivě nelogicky proti sobě, honbu za nejvýkonnějšími supersporty na druhou stranu vyvažuje stále větší poptávka po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.