Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kia cee'd pro drsňáky: motor vzadu a pohon zadních kol

aktualizováno 
Slovenský úpravce Mito Motorsport nebyl spokojený s vlastnostmi Kii cee'd první generace, kterou používal pro závody do vrchu. Auto tak zcela překopal. Upravená bestie má zatím výkon 200 koní a čeká na úplně nový body kit.

Kia Ceed v úpravě Mito Motorsport a DURCI design | foto: DURCI design - Petrolheads.sk

U původního cee'du vadilo úpravci především rozložení hmotnosti s těžkým dvoulitrovým dieselem pod přední kapotou. To, co u sériového auta v běžném provozu funguje docela dobře, se pro závody nehodí. A to samé co o motoru nad přední nápravou platí i o samotném standardním pohonu této nápravy. Majitel jen lehce upraveného auta se dohodl s úpravcem Mito Motorsport a designérem D.U.R.C.I design na velmi razantní úpravě celého auta.

Fotogalerie

Motor se přestěhoval dozadu, místo zadních sedadel a nad zadní nápravu. Místo předních kol bude pohánět zadní nápravu. Umístění motoru téměř doprostřed auta má výrazný vliv na dobré rozložení hmotnosti a pohon zadních kol je prostě klasika, která se dnes běžné sériové produkci kvůli snížení nákladů vyhýbá.

Pohon zadních kol má i jiné výhody, auto je pak ovladatelnější. Kola přední nápravy mají totiž na starosti jen vedení vozu (řízení), nemusí přetáčet sílu od motoru. Geometrie přední nápravy tak může být nastavena víc ve prospěch ovladatelnosti. "Zadokolku" navíc umí zkušený řidič ovládat – řídit v zatáčce – plynem. Při akceleraci se každé auto "opře" o zadní kola. U auta s poháněnou zadní nápravou se tak lépe přenese síla na silnici.

Odborný magazín Petrolheads.sk uvádí, že přemístění motoru a změna pohonu už úspěšně proběhla, a to včetně nezbytného přepracování všech dalších mechanických součástí a elektroinstalace.

Dvoulitrový diesel cee'du už prošel také úpravou, ale ještě ne finální. Zatím nabízí 200 koní (147 kW) a točivý moment 520 Nm, úpravce ale slibuje další zvýšení výkonu. V sériovém provedení měl přitom tento motor 140 koní (103 kW) a točivý moment 320 Nm. V současné době ho Kia už do řady cee'd včetně druhé generace auta nemontuje. V nabídce dvoulitr nahradila šestnáctistovka v několika výkonových variantách.

Ještě než se upravený cee'd dočká dalšího zvýšení výkonu motoru, dostane nový kabát podle návrhu designérského studia D.U.R.C.I design. Sám autor návrhu uvádí, že body kit je výrazný, ale zcela funkční. Přední část zůstala téměř nezměněna, přibyl jen výraznější spodní spoiler. Výrazně ven musely lemy blatníků, které spojuje masivní práh. Otvor na přední kapotě pomůže přítlaku na přední nápravu. Výrazněji upravené zadní partie slouží k odvodu tepla od motoru. Nejvýraznějším prvkem pak bude mohutné zadní křídlo, to podle autora návrhu velmi pomáhá pro přítlak zadní nápravy.

Ještě nehotové auto bez body kitu se ukázalo veřejnosti na dni otevřených dveří slovenského závodu Kii v Žilině. A auto prý výrazně zabodovalo jak u návštěvníků, tak u vedení automobilky.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.