Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sluneční závod vyhráli v rekordním čase Nizozemci

  12:32aktualizováno  12:32
Nizozemský tým vyhrál osmý ročník závodů solárních automobilů, který se konal v Austrálii. Na vzdálenosti 3021 kilometrů porazil nizozemský vůz Nuna 3 celkem 21 soupeřů a podle prvních údajů se zdá, že dokonce překonal svůj dva roky starý rekord 30 hodin a 54 minut na téže trati, píše agentura Reuters.

Ředitel závodu Chris Selwood vítězství nizozemského týmu potvrdil, s tím, že vítězný čas zatím není oficiálně ověřený, ale už nyní se zdá, že rekord trati byl překonán.

"Je to skvělé, je to fantastické," prohlásila členka vítězného týmu Anne-Marie Rasschaertová.

Světový solární pohár (WSC) byl odstartován v pondělí v severoaustralském Darwinu a trasa vedla do Adelaide na jihu země.

Nizozemský tým Nuon Solar Team byl favoritem (oficiální stránky TADY), na této trati triumfoval už potřetí. Nejlepší vozidla mají průměrnou rychlost kolem 90 kilometrů v hodině.

Do letošního ročníku se přihlásilo 36 posádek z celého světa.

Oficiální stránky závodu solárních aut najdete ZDE

Jedním z nejzajímavějších členů soutěžního pole byl solární automobil jménem Perská Gazela (Persian Gazelle). Dílo studentů univerzity z íránského Teheránu bylo vůbec prvním účastníkem závodu v historii, pocházejícím ze Středního východu.

Interaktivní mapa závodu ZDE

Závod, který každoročně přiláká soutěžní vozy z celého světa, je považován za testovací prostor pro výkonnost solárních technologií.

WSC se poprvé konal už v roce 1987, kdy vznikl ve snaze podpořit výzkum sluneční energie pro dopravu budoucnosti. Vítězem prvního ročníku se stalo vozidlo Sunraycer americké společnosti General Motors, které jezdilo průměrnou rychlostí téměř 67 kilometrů v hodině.

Všechny automobily jedou za denního světla a pak tak dlouho do noci, dokud vydrží jejich sluncem napájené solární články.

Vítěz závodu slunečních automobilu. Nizozemská Nuna 3

Autoři: , ,




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.