Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stáhněte si střechu dle libosti. Mrňous Smart pobaví i barvami

aktualizováno 
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - Smart na autosalonu ve Frankfurtu představil třetí generaci otevřeného dvoumístného modelu označenou ForTwo Cabrio. Ta se stejně jako v případě předchůdců spoléhá na plátěný top, který umožňuje několik způsobů otevření.

Dvoumístný městský automobil, dítě švýcarsko-libanonského vizionáře Nicolase Hayeka, ztrácí v každé generaci část své výjimečnosti. Pryč je hořčíková bezpečnostní klec Tridion, sendvičová podlaha, robotizovaná šestistupňová převodovka, možnost snadné výměny panelů karoserie i schopnost zaparkovat kolmo k chodníku. Bláznivě tvarovaná karoserie, téměř čtvercový půdorys a prostorný dvoumístný interiér naštěstí zůstaly i v třetí generaci.

Ta se příliš nezměnila ani z hlediska velikosti. Výrazně se mezigeneračně změnila jen šířka, které je teď o 100 mm větší, na délku nový kabriolet dokonce o 5 milimetrů přišel a to i navzdory výrazně delší přední deformační zóně.

Smart ForTwo Cabrio
Smart ForTwo Cabrio

Může vás zajímat

Smart Fortwo 0.6i Turbo

Smart Fortwo 0.6i Turbo

Cena 49.000,- Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Stejně jako v případě verze Coupé i otevřený model bude zpočátku nabízen ve dvou verzích pohonných jednotek. Pod podlahou může být umístěn atmosférický litrový tříválec s výkonem 71 koní, nebo přeplňovaná devítistovka s 90 koňskými silami. Oba motory budou standardně spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou, která se ve „smartím“ kabrioletu objevuje za celou patnáctiletou historii vůbec poprvé. Novinkou je i dvouspojkové samočinné ústrojí Twinamic se šesti převody, které se bude k oběma motorům montovat za příplatek. V budoucnu by měl nabídku motorizací rozšířit základní zážehový tříválec s výkonem 60 koní, s dieselovým motorem výrobce nepočítá.

Nejhbitější verze s přeplňovaným zážehovým motorem umí zrychlit z klidu na 100 km/h za dobu jen o něco málo delší než 10 vteřin a může se rozjet až na 155 km/h. Slabší verze jsou v dynamice na stovku zhruba o 5 vteřin pomalejší, ale dosahují podobné maximální rychlosti.

Design kabrioletu vychází z karosářské verze Coupé, které brázdí už téměř rok i naše silnice. Nejvýraznější rozdíl představuje logicky střecha, která zůstala i nadále věrná tradičnímu plátnu. V nabídce bude vínově červené, džínově modré a tradiční černé provedení.

Fotogalerie

Kromě plátěného potahu, který je z termických i akustických důvodů nově třívrstvý, se změnila i konstrukce. Střechu lze i v nové generaci otevřít do třech různých poloh tlačítkem v interiéru nebo dálkovým ovladačem. Úplné složení podle výrobce trvá 12 vteřin a na rozdíl od předchůdců se obejde bez ruční manipulace v zadní části. Odstranit lze i boční střešní oblouky, pro které je opět připraven držák umístěný na vnitřní straně zadních dveří.

Z důvodu zachování bezpečnosti dostal Smart ForTwo Cabrio dodatečné vyztužení. Jeho podvozek zpevňuje masivní ocelový kříž, sloupky čelního okna jsou posíleny vysokopevnostní ocelí, standardem jsou i dvě příčné vzpěry. Podle automobilky se torzní tuhost otevřeného modelu mezigeneračně zvýšila o 15 procent. Za pozornost stojí i prvky aktivní bezpečnosti. Dvoumístný kabriolet může být v závislosti na provedení vybavený třeba stabilizačním systémem s programem pro kompenzaci bočního větru, asistentem rozjezdu do kopce, systémem varování před kolizí, nebo asistentem pro jízdu v pruzích.

Nový Smart ForTwo Cabrio bude v prodeji ve třech výbavových verzích Passion, Prime a Proxy od listopadu tohoto roku, první vozy dorazí k zákazníkům v únoru 2016. Ceny doposud nebyly zveřejněny.

Autor:




Nejčtenější

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Chyby ve videu Tesly
Testovací drahou autonomních aut bude dálnice mezi Brnem a Bratislavou

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.