Cílovým trhem nového "tereňáku" by měly být Spojené státy. Dle dostupných informací bude mít permanentní pohon všech kol a stavitelnou světlou výšku.
Předpokládá se, že výroba nového modelu Smartu, který jako jeden z mála světových výrobců rozšiřuje svou modelovou řadu (i když za notného dohledu mateřského koncernu DaimlerChrysler), bude svěřena nové továrně, kterou autmobilka staví v Nizozemí.
Design Smartu 4x4 bude, stejně jako u vyráběných modelů, charakterizován použitím dvou materiálů ve dvou barevných provedeních: ocel pro "přiznaný" bezpečnostní rám a plastové díly na kapotáž. Výztuže dveří, střechy a celý "A" a "C" sloupek karoserie se tedy budou chlubit "kovovou" barvou. Přední a zadní kapota, blatníky a dveře budou z deformovatelného, vysoce odolného plastu vyvedeného v typicky veselých, zářivých barvách Smartu.
Mimo vysokou míru pasivní bezpečnosti nabídne tento malý offroad vysokou robustnost zohledňující každodenní provoz a jednoduchou údržbu.
Jeho příchod na severoamerický (později možná i evropský) trh je plánován na rok 2004.
Smart - čelní pohled |
Smart 4x4 |
Smart 4x4 - zezadu |
Smart 4x4 - zezadu |
Smart 4x4 |
Smart 4x4 - pohled |
Smart 4x4 |
Smart 4x4 - interiér |
Smart 4x4 - profil |
Smart 4x4 - zepředu |
Smart 4x4 - zrcátko |
Smart 4x4 - půdorys |