Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Smart staví čtyřkolku

  17:05aktualizováno  17:05
Švýcarský výrobce známý svými veselými miniautomobily se protentokrát rozhodl zaměřit svou pozornost na odvětví SUV vozů. Malý offroad od Smartu by neměl být nepodobný studii Tridon, kterou vidíte na obrázcích ve fotogalerii.

Cílovým trhem  nového "tereňáku" by měly být Spojené státy. Dle dostupných informací bude mít permanentní pohon všech kol a stavitelnou světlou výšku.
Předpokládá se, že výroba nového modelu Smartu, který jako jeden z mála světových výrobců rozšiřuje svou modelovou řadu (i když za notného dohledu mateřského koncernu DaimlerChrysler), bude svěřena nové továrně, kterou autmobilka staví v Nizozemí.


Design Smartu 4x4 bude, stejně jako u vyráběných modelů, charakterizován použitím dvou materiálů ve dvou barevných provedeních: ocel pro "přiznaný" bezpečnostní rám a plastové díly na kapotáž. Výztuže dveří, střechy a celý "A" a "C" sloupek karoserie se tedy budou chlubit "kovovou" barvou. Přední a zadní kapota, blatníky a dveře budou z deformovatelného, vysoce odolného plastu vyvedeného v typicky veselých, zářivých barvách Smartu.

Mimo vysokou míru pasivní bezpečnosti nabídne tento malý offroad vysokou robustnost zohledňující každodenní provoz a jednoduchou údržbu.
Jeho příchod na severoamerický  (později možná i evropský) trh je plánován na rok 2004.

Smart - čelní pohled

Smart 4x4

Smart 4x4 - zezadu

Smart 4x4 - zezadu

Smart 4x4

Smart 4x4 - pohled

Smart 4x4

Smart 4x4 - interiér

Smart 4x4 - profil

Smart 4x4 - zepředu

Smart 4x4 - zrcátko

Smart 4x4 - půdorys

Autoři:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.