Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Smart vstupuje na nové trhy

  14:12aktualizováno  14:12
Motoristé pouhých čtrnácti zemí měli dosud možnost koupit jedno z nejmenších sériových aut na světě. Dvoumístný smart nyní navíc vstupuje i do autosalonů v Portugalsku a Švédsku, příští jaro bude následovat Maďarsko, Chorvatsko a Taiwan. Dle Jana Kuhna z českého zastoupení společnosti DaimlerChrysler se nyní zjišťuje, zda je z finančního hlediska možné smarty dovážet i do ČR.

Prodejci dvoumístných vozítek jsou se svými tržbami nyní spokojeni. Krátce po představení nebyl zájem o smarty sice nijak závratný, ale letošní rok je již úspěšnější. Firma za prvních dvanáct měsíců prodala přes 110 tisíc aut, což je o 10 procent více než za stejné období roku předcházejícího. Letošek byl zlomový i po finanční stránce, neboť tržby překročily jednu miliardu euro, což je dosud nejvíce v historii. Vedení společnosti se tedy cítí spokojeno, plány pro rok 2001 byly splněny.

A na jakém trhu ze současných čtrnácti si vede smart nejlépe? Jsou to především automobilové velmoci: Německo, Itálie, Francie. Především však v Itálii je o minivozy neustále rostoucí zájem. Loni se na Apeninském poloostrově prodalo 25874 vozů, přičemž letos bude jistě překročena hranice třiceti tisíc. Očekává se až dvacetiprocentní nárůst.

Výkoný ředitel společnosti MCC Andreas Renschler, která smarty vyrábí, je optimistou i do budoucna: "Pro rok 2002 očekáváme ještě větší růst".

Vozy smart jsou prodávány v jednotlivých zemích prostřednictvím distribučních sítí DaimlerChrysleru, do prodeje se však nezapojují všichni jeho prodejci. Například v Británii, kde se za poslední dva roky podařilo umístit "jen" 4500 vozů, nyní získali prodejní licenci na minivozy čtyři noví dealeři. Jejich počet by se měl ve Spojeném Království  koncem roku 2002 pohybovat okolo čtyřicítky.

Poptávce po smartu by mohlo nejen na "ostrovech" pomoci i ocenění britské společnosti CAP, která vozu v listopadu udělila cenu "nejekonomičtější vůz". Dle CAP vychází náklady na jednu míli při ujetí 60 tisíc mil v tříletém provozu na 0,14 libry.

Autor:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.