Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Smečka zuřivých opelů má nového vůdce: Insignia OPC se představuje

aktualizováno 
Zkratka OPC představuje v jazyce Opelu vždycky nějakou čertovinu. Tým modelů automobilky z Rüsselheimu doplní za pár týdnů na autosalonu v Barceloně Insignia OPC. A pozor, není "OPCčkovsky" modrá. První vozy budou u dealerů už letos na podzim.

Právě deset let po představení vůbec prvního modelu Opel OPC (Opel Performance Center) přijíždí sněhobílá insignia. "Osobně jsem se podílel na vývoji modelu Insignia OPC a skvěle jsem si užil především program testování na nejnáročnějším okruhu světa – na legendární Severní smyčce okruhu Nürburgring," chlubí se Hans Demant, ředitel automobilky.

Srdcem ostré insignie je přeplňovaný šestiválec s objemem 2,8 litru. Motor, odvozený ze šestiválce 191 kW/260 k, který pohání obyčejné insignie, má po "péči" motorářů OPC výkon 239 kW/325 k. Na nárůstu výkonu má mimo jiné velký podíl speciálně upravený výfukový systém s výrazně nižším protitlakem. Automobilka slibuje, že kromě koní navíc zaujme Insignia OPC také správě naštvaným zvukem motoru a výfuku.

Čtyři sta newtonmetrů krouticího momentu přenáší šestistupňová manuální převodovka na všechna čtyři kola. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, z nuly na stovku to trvá šest sekund.

Také podvozek prošel náležitou OPC kúrou, světlá výška byla v porovnání s verzí Insignia Sport s pohonem všech kol snížena o 10 mm. Insignia OPC si nechala vzpěry McPherson, ovšem od pánů z Opel Performance Center dostala dopředu speciální stabilizátor. Výhodou je lepší odezva řízení a redukovaný přenos silových momentů od kol do volantu.

Opel Insignia OPC

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Opel můžete koupit na www.automodul.cz

Nová Insignia OPC má také adaptivní podvozek FlexRide, který se dokáže přizpůsobovat nejenom aktuální jízdní situaci, ale i jízdnímu stylu řidiče. U normálních insignií nabízí podvozek na výběr mezi standardním, komfortním a sportovním modem, u Insignie OPC se vybírá ze standardního komfortního naladění, pak je v nabídce režim Sport a konečně ultimativní režim OPC. Co si pod tím představit, vám možná naznačí test Zafiry OPC - čtěte ZDE

Vůbec poprvé se u opelu s písmenky OPC na zadku objevuje kromě bílé barvy (doteď se OPCčka oblékala především do speciálně namíchané modré) také standardně pohon všech kol Adaptive 4 x 4 s elektronicky řízeným zadním diferenciálem s omezenou svorností eLSD.

Řídicí jednotku pohonu 4 x 4 samozřejmě překalibrovali a pak šly na řadu brzdy. Insignia OPC tak dostala dopředu kotoučové brzdy Brembo s ventilovanými disky o průměru 355 mm.

Na pohled Insignii OPC poznáte podle předku, častěji ji ale uvidíte zezadu. Když už se přemodelovával přední, rozhodli se vývojáři Opelu předělat i zadní nárazník, ze kterého trčí dvě koncovky výfuku.

Základní Insignia OPC obouvá devatenáctipalcová kola do pneumatik rozměru 245/40, na přání se dodávají kované ráfky s pneumatikami rozměru 255/35 o průměru dvacet palců. Uvnitř nechybí závodnická sedadla Recaro pro řidiče a spolujezdce.

Opel Insignia OPC
Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.