Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čtěte pečlivě smlouvy. V autě na splátky vás nemusí pustit za hranice

aktualizováno 
V podmínkách společností, které nabízejí auta na úvěr, je mnoho sporných pasáží, zjistil časopis dTest. Některé leasingové společnosti tak mají ve smlouvách třeba zákaz půjčovat auto někomu dalšímu. U jiné zas nemůžete autem třeba na Ukrajinu.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Koláž - iDNES.cz

Koupě auta na úvěr, kterým je podmíněna sleva, se zpravidla nevyplatí, spočítal specializovaný magazín - výsledky testu ZDE

Právníci dTestu se ale také zaměřili na kontrolu smluv a všeobecných podmínek. Zjistili, že mnohdy jsou velmi tvrdé.

Smluvní podmínky omezují dispozici s vozidlem především pokud máte auto na leasing. Někde jej bez souhlasu věřitele nemůžete třeba nikomu zapůjčit, to je případ například auta financovaného přes společnost Toyota Finance. U ČSOB Leasing (PSA Finance ČR) zakazují vůz půjčovat třetí osobě na déle než týden.

V těchto případech je třeba rozlišovat mezi leasingem a úvěrem. V prvním případě je jako majitel vozu uvedena leasingová společnost, ve druhém pak ten, kdo si auto úvěrem kupuje. " Auto je psané na mě, takže si s ním v podstatě mohu dělat, co se mi zachce," popisuje řidič, který si pořídil malou toyotu na splátky přes společnost Toyota Finance. "Jediná omezující podmínka, na kterou se pamatuji, je, že to auto nesmím po určitou dobu prodat. Ostatně, mají velký techničák, takže to ani nejde," dodává.

Jen po Česku

V jiných smlouvách bývá zase například uvedeno, že lze vozidlo provozovat jen na území České republiky. Takovou podmínku vyčetli při testu ze smlouvy u společnosti VB Leasing CZ ("vůz lze užívat jen na území ČR"). Škofin má o svá vozidla takový strach, že bez výslovného souhlasu nelze jet mimo Evropu, ale ani do Ruska, Běloruska, Kosova, Moldávie či na Ukrajinu. "Týká se to aut pořízených na leasing, u aut na úvěr povolení není nutné." vysvětluje operátor na infolince Škofinu.





Nejčtenější

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Další z rubriky

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.