Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Smutný hrdina „smrťáku“ od Slaného: zuřivý Nissan GT-R

  16:11aktualizováno  16:11
Sporťák od Nissanu se neslavně proslavil v rukou řidičů, kteří figurují ve víkendové smrtelné nehodě u Slaného. Auto za to samozřejmě nemůže, vše je na (ne)zodpovědnosti jeho řidičů. Na druhou stranu není náhoda, že sedlali právě toto auto.

Zele R35GT-R FRP Aero Body Kit | foto: Zele

Nissan GT-R je totiž jedním z nejvýkonnějších aut na trhu, cenově ale přitom patří o jednu až dvě třídy níže.

Pěkný, ale nepříliš nápadný sporťák má parametry jako mnohem dražší prémiové supersporty. A po úpravách ukáže záda i Bugatti Veyronu, který ale stojí skoro desetkrát tolik.

Nissan GT-R

Cena nového GT-R je necelých 2,5 milionu korun. Lehce ojetá auta se na evropském trhu prodávají od 1,1 milionu – nutno dodat, že v loňských starších specifikacích, které mají o něco menší výkon. Díky nižším cenám se pak GT-R často vozí z USA, a to nová i lehce ojetá auta. To jsou sice na první pohled vysoké ceny, ale v kontextu výkonu a především možností úprav je GT-R doslova za hubičku.

Už aktuální sériové provedení GT-R umí sprintovat z nuly na stovku za tři sekundy a dosahuje maximální rychlosti 315 kilometrů za hodinu! Aby ne, když jeho dvakrát přeplňovaný šestiválec s objemem 3,8 litru dává 390 kW neboli 530 koní a 612 Nm točivého momentu. Starší verze jsou o fous slabší, výkon motoru je v jejich případě 357 kW a zrychlení je jen o něco pomalejší.

Nissan GT-R

Už tyto sériové parametry posouvají nissan do kategorie supersporťáků. Výkonem i zrychlením se může rovnat ferrari, lamborghini nebo porsche, ovšem při výrazně nižší ceně. Podobně silné Lamborghini Gallardo stojí přes čtyři miliony korun. Stejně silné Porsche Turbo S pak přijde na 4,6 milionu korun.

Jenže to není vše. Nissan GT-R je klasickým japonským sporťákem, jaké známe třeba z filmové série Rychle a zběsile, takže je přímo předurčen k nejrůznějším úpravám. A ty mohou šplhat až do nepředstavitelných výšin. A to finančních i výkonových.

Nissan GT-R

Úpravců je po celém světě velké množství a jednotlivé kity se od sebe liší. V každém případě při výraznějším zvýšení výkonu se upravuje i sériová šestistupňová dvouspojková převodovka, přidávají se chladiče zadního diferenciálu nebo se zvětšují chladiče motoru a jeho komponentů. A samozřejmě je nutné upravit i brzdy.

Základní úpravy loňské a starší specifikace na výkon letošního modelu stojí zhruba 30 000 korun. Pokud by mělo GT-R dávat okolo 600 koní, tak už stojí úpravy asi 10 000 euro, tedy v přepočtu okolo 250 000 korun. Vrchol představují úpravy, které zvednou výkon auta až k těžko uvěřitelným výšinám.

Pokud bude majitel chtít zhruba osm stovek koní, bude muset z peněženky vyndat přes půl milionu korun. Pak mu ale auto vystřelí na stovku asi za 2,6 sekundy a na dvoustovce bude za neuvěřitelných 7,2 sekundy.

Úpravu Nissanu GT-R nabízí třeba česká tuningová firma Stievogtr Igora Bobrova, který byl obviněn ze způsobení sobotní tragické nehody u Slaného - více čtěte ZDE

Především pro sprinterské soutěže lze ale Nissan GT-R upravit až na tisícikoňovou bestii. Výkon pak závisí na typu použitého paliva. Při natankování obyčejného benzinu je výkon většinou o osm až deset procent nižší, i tak je ale ohromující.

Na stovku dokáže takto upravené auto sprintovat v čase lehce nad dvě sekundy, což je téměř nepředstavitelná hodnota. Na dvoustovce pak auto bude pod sedm sekund a směle se může vydat na závody. Podobné úpravy jsou ale hodně drahý špás, podle úpravce stojí zhruba od třičtvrtě milionu korun až po dvojnásobek této částky.

Úprava se tak vyrovná ceně mírně jetého Nissanu GT-R loňské či starší specifikace. A to nemluvíme o úpravách vzhledu auta, kde je nabídka tuningových dílů obrovská.

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.