Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Český vynález - automatické sněhové řetězy

aktualizováno 
Navlékání sněžných řetězů nepatří mezi zimní radovánky, ale občas se bez nich řidiči prostě neobejdou. Nasazování řetězu na kolo v závěji zmrzlýma rukama za tmy a vánice je konec díky Petru Grossovi.

Moravský vynálezce vymyslel speciální, dálkově ovládané zařízení, které nahradí klasické řetězy, všimla si ho i mezinárodní zpravodajská agentura Reuters.

Petr Gross má malou fïrmu na výrobu plastových dílů pro autoprůmysl, především pro automobilová světla. Když se před třemi lety v noci pachtil v noční plískanici s nasazováním řetězů, rozhodl se, že vymyslí komfortnější řešení. Po třech letech vývoje představil své automatické řetězy vyrobené z plastu, kovu a elektroniky, pojmenoval je Gecko.

Čtěte také

Na ráfek kola se jednoduše před zimní sezonou připevní speciální držák, na něj se před cestou do míst, kde lze čekat ztížené podmínky na silnici, uchytí samotná poklice, na které jsou výklopná ramena. Na nich jsou dva druhy hřebů, kovové pro jízdu po ledu a plastové, které fungují na sněhu. Vysouvání ramen se ovládá na dálku z tepla kabiny, stačí zmáčknout tlačítko, vysunou se a obejmou pneumatiku. Pár této náhrady klasických řetězů prodává Gross za dvanáct tisíc korun.

Petr Gross vidí použití svých speciálních řetězů hlavně na nákladních vozech a autobusech. Nejprve je ovšem nabízí v rozměrech pro osobní auta (15 až 18 palců, pracuje i na větších průměrech). Svůj vynález si patentoval, chce ho nabídnout nejen v Evropě, ale také v Rusku a Americe.





Nejčtenější

Lancia Delta HF Integrale
Voltovy lancie v Česku osiřely. Fanatik legend rally tragicky zemřel

Postavou nevelký, soutěžáckým srdcem však velikán mezi nadšenci do světa rally a milovníky italské produkce zvláště. Na pohled nenápadný kouzelný dědeček, ve...  celý článek

Sraz Volkswagenů Brouk na pražském Vítkově
Praha plná brouků. Budou sprintovat i plavat

Už pošestnácté bude jarní víkend v Praze patřit nejslavnějšímu autu světa. Broučí sraz bude opět náramná podívaná. Tradičním vrcholem bude sprinterské klání....  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Toyota Yaris
Pokrok v mezích potřeby. Nová Toyota Yaris kašle na downsizing

Yaris je čtvrté nejprodávanější malé auto v Evropě, to v kusech znamená 200 tisíc aut ročně. Známý a oblíbený model tvoří čtvrtinu prodejů Toyoty v Evropě. Teď...  celý článek

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Z pomlázky jdete s promilemi? Jezte, pijte vodu, za volant se nehrňte

Až půjdete z velikonoční koledy, zkuste si vybavit, kolik alkoholu jste vypili. S následky se mnozí budou potýkat ještě následující a den. A nemusí to být jen...  celý článek

Tatra Phoenix Präsident
Präsident je po 120 letech zpátky. Jako vyšňořená nákladní tatra

Před 120 lety, roku 1897, se představil první automobil se spalovacím motorem na území tehdejší rakousko-uherské monarchie, legendární NW Präsident. Z tehdejší...  celý článek

Crashtest karavanu
Švýcaři poslali obytný vůz proti zdi, děti vzadu by nepřežily

Letní dovolená s obytným vozem je i v Česku stále oblíbenější. Švýcarský autoklub TCS teď upozorňuje na dodržování bezpečnostních zásad. Proto nasimuloval...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.