Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Český vynález - automatické sněhové řetězy

aktualizováno 
Navlékání sněžných řetězů nepatří mezi zimní radovánky, ale občas se bez nich řidiči prostě neobejdou. Nasazování řetězu na kolo v závěji zmrzlýma rukama za tmy a vánice je konec díky Petru Grossovi.

Moravský vynálezce vymyslel speciální, dálkově ovládané zařízení, které nahradí klasické řetězy, všimla si ho i mezinárodní zpravodajská agentura Reuters.

Petr Gross má malou fïrmu na výrobu plastových dílů pro autoprůmysl, především pro automobilová světla. Když se před třemi lety v noci pachtil v noční plískanici s nasazováním řetězů, rozhodl se, že vymyslí komfortnější řešení. Po třech letech vývoje představil své automatické řetězy vyrobené z plastu, kovu a elektroniky, pojmenoval je Gecko.

Čtěte také

Na ráfek kola se jednoduše před zimní sezonou připevní speciální držák, na něj se před cestou do míst, kde lze čekat ztížené podmínky na silnici, uchytí samotná poklice, na které jsou výklopná ramena. Na nich jsou dva druhy hřebů, kovové pro jízdu po ledu a plastové, které fungují na sněhu. Vysouvání ramen se ovládá na dálku z tepla kabiny, stačí zmáčknout tlačítko, vysunou se a obejmou pneumatiku. Pár této náhrady klasických řetězů prodává Gross za dvanáct tisíc korun.

Petr Gross vidí použití svých speciálních řetězů hlavně na nákladních vozech a autobusech. Nejprve je ovšem nabízí v rozměrech pro osobní auta (15 až 18 palců, pracuje i na větších průměrech). Svůj vynález si patentoval, chce ho nabídnout nejen v Evropě, ale také v Rusku a Americe.





Nejčtenější

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Renault Kadjar 1.6dCi 130k 4x4 INTENS  ...
Renault Kadjar 1.6dCi 130k 4x4 INTENS ...

r.v. 2016, naj. 18 552 km, diesel, 1. majitel
559 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.