Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Český vynález - automatické sněhové řetězy

aktualizováno 
Navlékání sněžných řetězů nepatří mezi zimní radovánky, ale občas se bez nich řidiči prostě neobejdou. Nasazování řetězu na kolo v závěji zmrzlýma rukama za tmy a vánice je konec díky Petru Grossovi.

Moravský vynálezce vymyslel speciální, dálkově ovládané zařízení, které nahradí klasické řetězy, všimla si ho i mezinárodní zpravodajská agentura Reuters.

Petr Gross má malou fïrmu na výrobu plastových dílů pro autoprůmysl, především pro automobilová světla. Když se před třemi lety v noci pachtil v noční plískanici s nasazováním řetězů, rozhodl se, že vymyslí komfortnější řešení. Po třech letech vývoje představil své automatické řetězy vyrobené z plastu, kovu a elektroniky, pojmenoval je Gecko.

Čtěte také

Na ráfek kola se jednoduše před zimní sezonou připevní speciální držák, na něj se před cestou do míst, kde lze čekat ztížené podmínky na silnici, uchytí samotná poklice, na které jsou výklopná ramena. Na nich jsou dva druhy hřebů, kovové pro jízdu po ledu a plastové, které fungují na sněhu. Vysouvání ramen se ovládá na dálku z tepla kabiny, stačí zmáčknout tlačítko, vysunou se a obejmou pneumatiku. Pár této náhrady klasických řetězů prodává Gross za dvanáct tisíc korun.

Petr Gross vidí použití svých speciálních řetězů hlavně na nákladních vozech a autobusech. Nejprve je ovšem nabízí v rozměrech pro osobní auta (15 až 18 palců, pracuje i na větších průměrech). Svůj vynález si patentoval, chce ho nabídnout nejen v Evropě, ale také v Rusku a Americe.





Nejčtenější

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.