Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Němci mluví o snížení rychlosti na okreskách na osmdesátku

aktualizováno 
Na německých silnicích se mimo obec může jezdit až stovkou, rada pro bezpečnost silničního provozu nově přišla s doporučením na snížení limitu o dvacet kilometrů v hodině. Na okreskách se v Německu stanou téměř dvě třetiny smrtelných nehod.

Asi 20 procent všech smrtelných dopravních nehod připadá v Německu na nárazy do stromů. | foto: ADAC

Němečtí dopravní odborníci se na kongresu věnovaném problémům v dopravě v dolnosaském Goslaru vyslovili pro snížení maximální povolené rychlosti ze stávající stovky na osmdesátku. Snížit by se měla rychlost především na nebezpečných úsecích, které vedou mezi stromořadími.

V roce 2013 zemřelo na okreskách 1934 lidí, data za loňský rok ještě nejsou k dispozici, prý to má být ale ještě vyšší číslo.

V Německu je na dvě stě tisíc kilometrů silnic, podle Rady pro bezpečnost silničního provozu má být upravení maximální povolené rychlosti účinným prostředkem ke snižování nehodovosti.

Podle Christiana Kellnera, šéfa rady, by se rychlost měla snížit na cestách, jejichž šířka je menší než šest metrů. Úzké silničce s ostrými zatáčkami a nezpevněnými krajnicemi neumožňují ani bezpečné předjíždění. Podle Kellnera nebyly takové cesty na stokilometrovou rychlost stavěné.

Se snížením maximálky na takových komunikacích souhlasí i Siegfried Brockmann, výzkumník nehod Německého svazu pojišťoven. Odborníci poukazují především na nebezpečné stromy podél silnic. „Asi 20 procent všech smrtelných dopravních nehod připadá na nárazy do stromů,“ uvádí Kellner. A volá po instalaci svodidel a rozšíření úseků se zákazem předjíždění.

Nejbezpečnější jsou dálnice

V Česku je to s mírou bezpečnosti silnic podobné jako v Německu. Nejbezpečnějším typem silnic jsou dálnice, na které při započtení množství projíždějících vozidel připadá 4,5krát méně nehod než na silnice prvních tříd.

„K zaručení bezpečnosti řidičů na současných komunikacích by v řadě případů bylo třeba výrazně omezit nejvyšší dovolenou rychlost,“ říká český dopravní odborník Jiří Landa.

„Na směrově nedělených silnicích by se mělo jezdit nejvýš sedmdesátikilometrovou rychlostí, projíždět křižovatky maximálně padesátkou a místa, kde se pohybují chodci, maximálně třicetikilometrovou rychlostí,“ vysvětluje. Více čtěte zde.

Nejnebezpečnější jsou podle Landy, který je technickým ředitelem specializované firmy AF-CityPlan, silnice prvních tříd, které nemají od sebe oddělené směry, a hrozí tak střetnutí protijedoucích vozidel. Bezpečná silnice musí podle dopravního experta splňovat pravidla oddělení směrových pruhů, mít mimoúrovňové křižovatky, pevné překážky chráněné svodidly a chodci a cyklisté se na nich musí pohybovat mimo dráhu určenou pro motorová vozidla.







Nejčtenější

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Sivocci si poprvé nakreslil čtyřlístek na kapotu své Alfy Romeo RL před startem...
Smlouvu s ďáblem stvrdil zelený čtyřlístek. Hrdé alfy zdobí dodnes

Už téměř sto let se na kapotách Alfy Romeo objevuje zelený čtyřlístek pro štěstí, takzvané Quadrifoglio Verde. Jeho autorovi přinesl v roce 1923 vítězství ve...  celý článek

Porsche Macan Turbo
Úřady zkoumají, zda Porsche nepodvádělo s emisemi

Německé úřady vyšetřují, zda výrobce sportovních aut Porsche nepoužíval software manipulující s výsledky měření emisí výfukových plynů. Oznámil to Spolkový...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.