Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Němci mluví o snížení rychlosti na okreskách na osmdesátku

aktualizováno 
Na německých silnicích se mimo obec může jezdit až stovkou, rada pro bezpečnost silničního provozu nově přišla s doporučením na snížení limitu o dvacet kilometrů v hodině. Na okreskách se v Německu stanou téměř dvě třetiny smrtelných nehod.

Asi 20 procent všech smrtelných dopravních nehod připadá v Německu na nárazy do stromů. | foto: ADAC

Němečtí dopravní odborníci se na kongresu věnovaném problémům v dopravě v dolnosaském Goslaru vyslovili pro snížení maximální povolené rychlosti ze stávající stovky na osmdesátku. Snížit by se měla rychlost především na nebezpečných úsecích, které vedou mezi stromořadími.

V roce 2013 zemřelo na okreskách 1934 lidí, data za loňský rok ještě nejsou k dispozici, prý to má být ale ještě vyšší číslo.

V Německu je na dvě stě tisíc kilometrů silnic, podle Rady pro bezpečnost silničního provozu má být upravení maximální povolené rychlosti účinným prostředkem ke snižování nehodovosti.

Podle Christiana Kellnera, šéfa rady, by se rychlost měla snížit na cestách, jejichž šířka je menší než šest metrů. Úzké silničce s ostrými zatáčkami a nezpevněnými krajnicemi neumožňují ani bezpečné předjíždění. Podle Kellnera nebyly takové cesty na stokilometrovou rychlost stavěné.

Se snížením maximálky na takových komunikacích souhlasí i Siegfried Brockmann, výzkumník nehod Německého svazu pojišťoven. Odborníci poukazují především na nebezpečné stromy podél silnic. „Asi 20 procent všech smrtelných dopravních nehod připadá na nárazy do stromů,“ uvádí Kellner. A volá po instalaci svodidel a rozšíření úseků se zákazem předjíždění.

Nejbezpečnější jsou dálnice

V Česku je to s mírou bezpečnosti silnic podobné jako v Německu. Nejbezpečnějším typem silnic jsou dálnice, na které při započtení množství projíždějících vozidel připadá 4,5krát méně nehod než na silnice prvních tříd.

„K zaručení bezpečnosti řidičů na současných komunikacích by v řadě případů bylo třeba výrazně omezit nejvyšší dovolenou rychlost,“ říká český dopravní odborník Jiří Landa.

„Na směrově nedělených silnicích by se mělo jezdit nejvýš sedmdesátikilometrovou rychlostí, projíždět křižovatky maximálně padesátkou a místa, kde se pohybují chodci, maximálně třicetikilometrovou rychlostí,“ vysvětluje. Více čtěte zde.

Nejnebezpečnější jsou podle Landy, který je technickým ředitelem specializované firmy AF-CityPlan, silnice prvních tříd, které nemají od sebe oddělené směry, a hrozí tak střetnutí protijedoucích vozidel. Bezpečná silnice musí podle dopravního experta splňovat pravidla oddělení směrových pruhů, mít mimoúrovňové křižovatky, pevné překážky chráněné svodidly a chodci a cyklisté se na nich musí pohybovat mimo dráhu určenou pro motorová vozidla.





Nejčtenější

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

Další z rubriky

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Český e-shop začal s prodejem elektroaut, začíná s teslami za 3 miliony

E-shop alza.cz spustil prodej elektromobilů přes internet. V nabídce jsou aktuálně dva modely značky Tesla za tři a tři a půl milionu. Internetový obchod...  celý článek

Hasiči na pražském letišti dostali novou špičkovou techniku
VIDEO: Na ruzyňské letiště nastupují fascinující hasičské speciály

Hasičský záchranný sbor Letiště Praha převzal koncem května dvě supermoderní zásahová vozidla Panther Rosenbauer. Dohromady stály 54 milionů korun. V současné...  celý článek

Toyota Avensis WG 1,8 A/T Active
Toyota Avensis WG 1,8 A/T Active

r.v. 2016, naj. 22 200 km, benzín
525 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.