Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bude to boj o setiny. Autodědečci budou závodit na Šumavě

  16:00aktualizováno  16:00
Od pátku do soboty projedou jižními Čechami desítky automobilových veteránů i novějších vozů v rámci 6. ročníku soutěže South Bohemia Classic. Startovat se bude v centru Budějovic a posádky se podívají do Rakouska i Německa a ujedou více než 400 kilometrů.

Rallye Praha Revival 2015 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Lehká noha na plynu, přesné sledování trasy, spolujezdec se stopkami a mapkou v rukách a pod kapotou klapání i více než 50 let starého motoru. To je setinová rallye South Bohemia Classic, takže tu žádné nejrychlejší průjezdy z bodu A do bodu B či smyky v zatáčkách nehledejte.

„Je to specifický typ soutěže. Posádka mají totiž za úkol absolvovat testy přesnosti na setinu sekundy přesně. Každou odchylku od organizátory předem daného času penalizujeme trestnými body. Na konci vyhrává ta posádka, která jich získá nejméně,“ říká o jihočeské setinové rallye její ředitel Pavel Kacerovský s tím, že testů bude na 430 kilometrů dlouhé trase 13, včetně tajných měřených úseků. Ty pak budou dlouhé například od 60 do 300 metrů. Jak se takové závody jezdí čtěte zde

Více než 80 posádek bude startovat v pátek 4. září v 18.30 hodin na českobudějovickém náměstí Přemysla Otakara II. Diváci se ale budou mít na co koukat už od 15 hodin, kdy začnou soutěžící na náměstí najíždět.

Nejstarším vozem bude roadster MG TD z roku 1953. Chybět nebudou ani veteránské vozy Austin Healey, Jaguar, Porsche, Maserati, Cadillac, Mercedes Benz, Fiat, Opel, Alfa Romeo či česká Škoda. „Letos máme také jednu premiéru ve startovním poli. Poprvé se nám přihlásila posádka s Trabantem,“ usmál se jeden ze zakladatelů závodu Michal Pavlíček a doplnil, že tyto vozy budou startovat v kategorii Classic a zbytek novějších vozů pak ve skupině Exklusive. Posádky novějších aut se ale nemohou stát absolutními vítězi rallye.

South Bohemia Rallye je dvouetapová soutěž. V pátek se pojede z Českých Budějovic přes Hlubokou nad Vltavou, zpátky přes Budějovice, pak do Plav, Ločenic, Trhových Svinů až do Kaplice, kde budou mít posádky od půl deváté přestávku. Noční část etapy pak pokračuje přes Přídolí, českokrumlovské náměstí Svobody, Chvalšiny, Kájov a cíl je v Dolní Vltavici.

„Druhou etapu, která má 285 kilometrů, jsme nazvali Do srdce Šumavy. Pojedeme přes Horní Planou, Želnavu, Volary, Prachatice, Vimperk, Zadov do Kašperských Hor, kde bude přestávka na oběd a test,“ popisuje Kacerovský sobotní trať. Pořadatelé zavedou posádky i do zahraničí, pojede se přes Haidmühle, Klaffer am Hochficht anebo přes Ulrichsberg. Konec rallye je opět v Dolní Vltavici.

„Cílem naší soutěže je také ukázat jižní Čechy zahraničním posádkám. Už teď víme, že k nám přijede i jeden Američan. A divákům zase naopak chceme ukázat krásná auta, která mají duši. Moje manželka, když vloni jela s Jaguarem E Type, tak mi říkala, že poprvé v životě řídí auto všemi smysly. Že ho cítí, slyší a že musí do toho dávat i sílu. To je právě na starých autech to nejhezčí,“ uvedl Pavlíček.

Autor:




Nejčtenější

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Renault Talisman 1.6dCi-96KW INTENS ČR...
Renault Talisman 1.6dCi-96KW INTENS ČR...

r.v. 2016, naj. 6 244 km, diesel, 1. majitel
549 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.