Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bude to boj o setiny. Autodědečci budou závodit na Šumavě

  16:00aktualizováno  16:00
Od pátku do soboty projedou jižními Čechami desítky automobilových veteránů i novějších vozů v rámci 6. ročníku soutěže South Bohemia Classic. Startovat se bude v centru Budějovic a posádky se podívají do Rakouska i Německa a ujedou více než 400 kilometrů.

Rallye Praha Revival 2015 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Lehká noha na plynu, přesné sledování trasy, spolujezdec se stopkami a mapkou v rukách a pod kapotou klapání i více než 50 let starého motoru. To je setinová rallye South Bohemia Classic, takže tu žádné nejrychlejší průjezdy z bodu A do bodu B či smyky v zatáčkách nehledejte.

„Je to specifický typ soutěže. Posádka mají totiž za úkol absolvovat testy přesnosti na setinu sekundy přesně. Každou odchylku od organizátory předem daného času penalizujeme trestnými body. Na konci vyhrává ta posádka, která jich získá nejméně,“ říká o jihočeské setinové rallye její ředitel Pavel Kacerovský s tím, že testů bude na 430 kilometrů dlouhé trase 13, včetně tajných měřených úseků. Ty pak budou dlouhé například od 60 do 300 metrů. Jak se takové závody jezdí čtěte zde

Více než 80 posádek bude startovat v pátek 4. září v 18.30 hodin na českobudějovickém náměstí Přemysla Otakara II. Diváci se ale budou mít na co koukat už od 15 hodin, kdy začnou soutěžící na náměstí najíždět.

Nejstarším vozem bude roadster MG TD z roku 1953. Chybět nebudou ani veteránské vozy Austin Healey, Jaguar, Porsche, Maserati, Cadillac, Mercedes Benz, Fiat, Opel, Alfa Romeo či česká Škoda. „Letos máme také jednu premiéru ve startovním poli. Poprvé se nám přihlásila posádka s Trabantem,“ usmál se jeden ze zakladatelů závodu Michal Pavlíček a doplnil, že tyto vozy budou startovat v kategorii Classic a zbytek novějších vozů pak ve skupině Exklusive. Posádky novějších aut se ale nemohou stát absolutními vítězi rallye.

South Bohemia Rallye je dvouetapová soutěž. V pátek se pojede z Českých Budějovic přes Hlubokou nad Vltavou, zpátky přes Budějovice, pak do Plav, Ločenic, Trhových Svinů až do Kaplice, kde budou mít posádky od půl deváté přestávku. Noční část etapy pak pokračuje přes Přídolí, českokrumlovské náměstí Svobody, Chvalšiny, Kájov a cíl je v Dolní Vltavici.

„Druhou etapu, která má 285 kilometrů, jsme nazvali Do srdce Šumavy. Pojedeme přes Horní Planou, Želnavu, Volary, Prachatice, Vimperk, Zadov do Kašperských Hor, kde bude přestávka na oběd a test,“ popisuje Kacerovský sobotní trať. Pořadatelé zavedou posádky i do zahraničí, pojede se přes Haidmühle, Klaffer am Hochficht anebo přes Ulrichsberg. Konec rallye je opět v Dolní Vltavici.

„Cílem naší soutěže je také ukázat jižní Čechy zahraničním posádkám. Už teď víme, že k nám přijede i jeden Američan. A divákům zase naopak chceme ukázat krásná auta, která mají duši. Moje manželka, když vloni jela s Jaguarem E Type, tak mi říkala, že poprvé v životě řídí auto všemi smysly. Že ho cítí, slyší a že musí do toho dávat i sílu. To je právě na starých autech to nejhezčí,“ uvedl Pavlíček.

Autor:




Nejčtenější

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Další z rubriky

Porsche GT3 modelové řady 996
Porsche před 25 lety zachránili Japonci, učili ho vyrábět auta

Byť bylo porsche vždy značkou se zvukem přepychu, na začátku 90. let slavná německá automobilka stála před krachem. Spasilo ji to, že najela na japonské metody...  celý článek

Fiat Barchetta
Zbrojení na sezonu kabrioletů. Barchetta je nestárnoucí italská sexbomba

Holku dnes sbalíte spíš na facebookové hlášky než na auto bez střechy. Teplé dny však občas některého automobilového romantika nalákají k činu. Koupit si...  celý článek

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.