Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bude to boj o setiny. Autodědečci budou závodit na Šumavě

  16:00aktualizováno  16:00
Od pátku do soboty projedou jižními Čechami desítky automobilových veteránů i novějších vozů v rámci 6. ročníku soutěže South Bohemia Classic. Startovat se bude v centru Budějovic a posádky se podívají do Rakouska i Německa a ujedou více než 400 kilometrů.

Rallye Praha Revival 2015 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Lehká noha na plynu, přesné sledování trasy, spolujezdec se stopkami a mapkou v rukách a pod kapotou klapání i více než 50 let starého motoru. To je setinová rallye South Bohemia Classic, takže tu žádné nejrychlejší průjezdy z bodu A do bodu B či smyky v zatáčkách nehledejte.

„Je to specifický typ soutěže. Posádka mají totiž za úkol absolvovat testy přesnosti na setinu sekundy přesně. Každou odchylku od organizátory předem daného času penalizujeme trestnými body. Na konci vyhrává ta posádka, která jich získá nejméně,“ říká o jihočeské setinové rallye její ředitel Pavel Kacerovský s tím, že testů bude na 430 kilometrů dlouhé trase 13, včetně tajných měřených úseků. Ty pak budou dlouhé například od 60 do 300 metrů. Jak se takové závody jezdí čtěte zde

Více než 80 posádek bude startovat v pátek 4. září v 18.30 hodin na českobudějovickém náměstí Přemysla Otakara II. Diváci se ale budou mít na co koukat už od 15 hodin, kdy začnou soutěžící na náměstí najíždět.

Nejstarším vozem bude roadster MG TD z roku 1953. Chybět nebudou ani veteránské vozy Austin Healey, Jaguar, Porsche, Maserati, Cadillac, Mercedes Benz, Fiat, Opel, Alfa Romeo či česká Škoda. „Letos máme také jednu premiéru ve startovním poli. Poprvé se nám přihlásila posádka s Trabantem,“ usmál se jeden ze zakladatelů závodu Michal Pavlíček a doplnil, že tyto vozy budou startovat v kategorii Classic a zbytek novějších vozů pak ve skupině Exklusive. Posádky novějších aut se ale nemohou stát absolutními vítězi rallye.

South Bohemia Rallye je dvouetapová soutěž. V pátek se pojede z Českých Budějovic přes Hlubokou nad Vltavou, zpátky přes Budějovice, pak do Plav, Ločenic, Trhových Svinů až do Kaplice, kde budou mít posádky od půl deváté přestávku. Noční část etapy pak pokračuje přes Přídolí, českokrumlovské náměstí Svobody, Chvalšiny, Kájov a cíl je v Dolní Vltavici.

„Druhou etapu, která má 285 kilometrů, jsme nazvali Do srdce Šumavy. Pojedeme přes Horní Planou, Želnavu, Volary, Prachatice, Vimperk, Zadov do Kašperských Hor, kde bude přestávka na oběd a test,“ popisuje Kacerovský sobotní trať. Pořadatelé zavedou posádky i do zahraničí, pojede se přes Haidmühle, Klaffer am Hochficht anebo přes Ulrichsberg. Konec rallye je opět v Dolní Vltavici.

„Cílem naší soutěže je také ukázat jižní Čechy zahraničním posádkám. Už teď víme, že k nám přijede i jeden Američan. A divákům zase naopak chceme ukázat krásná auta, která mají duši. Moje manželka, když vloni jela s Jaguarem E Type, tak mi říkala, že poprvé v životě řídí auto všemi smysly. Že ho cítí, slyší a že musí do toho dávat i sílu. To je právě na starých autech to nejhezčí,“ uvedl Pavlíček.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.