Volha Cayenne

Volha Cayenne | foto: Cardi

Sovětská halucinace: Volha Cayenne pro Stalina

  • 17
Šílené výtvory ruských stavitelů aut mají nového vládce - Porsche Cayenne přestavěné na volhu. Legendární carevna pojede až 250 km/h.

Po obrněném SUV Tiger, vedle kterého vypadá hummer jako městská nákupní taška, kolovém obrněném transportéru s interiérem v nejjemnější krémové kůži, hi-fi soustavou a anatomickými sedačkami a nádherném kupé s rysy Volhy 21 "Carevny" posazeném na podvozek BMW 750i i s dvanáctiválcovým motorem je tu další specialita Made in Russia. Více o tom, co jezdí po Rusku, čtěte ZDE

Nejnovější kreace si také vzala za vzor zřejmě nejkrásnější auto sovětské éry: Volhu 21, kterou dobře známe i z našich silnic. Tátové si jistě vzpomenou, že s ní kromě taxíků jezdila i tehdejší VB. My si ale vzpomeneme spíše na mladého Boháčka, knoflíkáře či světáky a donedávna bylo možné historickou volhu potkat i v Praze jako taxík.

VOLHA 21 REVIVAL

"Stalinův ćayenne" není první reinkarnací Volhy Carevny (GAZ 21). Už před několika lety automobilový svět spatřil mimořádně povedenou a elegantní Volhu V12 Coupé od společnosti A:Level či méně bombastickou, ale neméně stylovou RCM Volhu, vzniklou podobným způsobem na mechanických skupinách BMW M3.

Rusové jsou sentimentální národ a ti bohatí si mohou dovolit svou nostalgii vyjádřit patřičně vznešeným způsobem. A jak lépe vyjádřit lásku k vlasti než oživit jeden ze symbolů minulých dob?

Mnoho cest vzhůru už nezbývá, ale inženýři z ruské firmy TopCar Cardi jednu přeci jen objevili. A tak po kreacích jménem Body, Body II, Curara, Derways a několika dalších přichází zatím nejpropracovanější model – věrná replika prapůvodní carevny, postavená na mechanických skupinách od Porsche. Z názvu celého konceptu – Volha Cayenne – je zřejmé všechno podstatné.

Volha Cayenne

Vůz tedy rozpohybovávají všechna kola s pěticípou hvězdou přes mezinápravový diferenciál torsen a život celému monstru vdechuje přeplňovaný osmiválec z předmodernizačního cayenne o výkonu 450 koní spojený se samočinnou šestistupňovou převodovkou.

5,1metrová limuzína s ním dosáhne stokilometrovou rychlost za 6,7 s a poté pokračuje až k hranici 250 km/h. Co v té chvíli s neaerodynamickou karoserií dělá vítr, si můžeme zřejmě jen domýšlet. V prototypu, u něhož došlo i na krásně zpracovaný luxusní interiér v retrostylu, se totiž zřejmě hned tak někdo nesveze...

NEPŘEHLÉDNĚTE

jak se jezdí s carevnou - čtěte ZDE