Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sovětský gazík se vrací. Legendární UAZ 469 vznikne v limitované edici

  12:30aktualizováno  12:30
Ruská automobilka UAZ se rozhodla oprášit přípravky na výrobu nesmrtelného teréňáku vojsk Varšavské smlouvy. "Gazík" UAZ 469 z roku 1972 vznikne v pětitisícové sérii. Výroba už běží.

UAZ 469 | foto: UAZ

Rusko se připravuje na letošní velkolepé oslavy 65. výročí vítězství Rudé armády v druhé světové válce. Poctu chystá i ruský výrobce terénních aut UAZ. V Uljanovsku už běží výroba ikony vojenské techniky armád bývalé Varšavské smlouvy.

Znovuzrozený UAZ 469, kterého od roku 1972, kdy nahradil v garážích vojáků předchůdce GAZ 69, vznikly víc než dva miliony, se za třicet let výroby prodával v přibližně sedmdesáti státech celého světa.

Jako základ retromodelu posloužil sériový model UAZ Hunter. Moc práce s přestavbou konstruktéři neměli, hunter totiž vychází z původního UAZu 469B. Šéf prodeje automobilky Alexander Karpov prohlásil, že rozhodnutí obnovit výrobu podpořila poptávka od firem, které žádaly odolné laciné auto. Jednoduchým offroadem chce automobilka také oslovit privátní zákazníky, kteří žijí mimo civilizaci. Čeká, že zájem projeví také bezpečnostní složky. Auto bude k mání ve dvou verzích - s plechovou nebo plátěnou střechou.

UAZ 469


Pětitisícovou sérii budou v Rusku prodávat s plátěnou střechou od 299 tisíc rublů, což odpovídá přibližně 190 000 korunám, za verzi s plechovou střechou se bude připlácet dvacet tisíc rublů. Obchodníci už přijímají objednávky.

Oproti originálu dostal navíc posilovač řízení a kotoučové brzdy. Až sedmimístný UAZ dostane benzinový motor objemu 2,7 litru s výkonem 112 koní a manuální čtyřstupňovou převodovku. Motor je podle výrobce méně žíznivý (udávaná je spotřeba 10,6 l/100 km) a více ekologický, než původní 2,5litrový čtyřválec s výkonem 75 koní. Plechový voják do každého terénu se v novém provedení rozjede na maximální stotřicítku, ten původní jel nejvíc stovkou.

UAZ 469
Autor:




Nejčtenější

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.