Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

GLOSA: Za hulvátské parkování má být pokuta

aktualizováno 
Ohleduplnost nepatří mezi ctnosti mnoha českých řidičů. Používat rozum a zásady slušného chování má být samozřejmé i při parkování. Přestupek to není, ale zabrat dvěma auty tři parkovací místa, je ignorance. Škoda, že za ni nejsou pokuty.

Zaparkovat podélně k chodníku je pro některé možná noční můrou, nic jednoduššího, než zajet do kolmého parkovacího stání, snad ale už není. Zvládnout to musí i úplný začátečník. 

Ta dvojice hulvátů se snad domluvila: dvěma malými auty dokázala zabrat tři parkovací místa. Na podobný styl parkování narážíme každý den.

Takhle vypadá parkování na pražském Smíchově
Takhle vypadá parkování na pražském Smíchově

V poslední nepoužívané řadě na parkovišti u supermarketu to ještě projde, v centru města, kde při hledání místa stráví řidič klidně dvacet minut, je to ale neomluvitelné. Parkovat metr od obrubníku a plýtvat tak místem nijak postihnutelné není, bohužel. Za hulvátství by alespoň symbolické pokuty měly být také.

Bohužel je pro strážníka jednodušší napařit o dvě ulice dál pokutu dlouhé dodávce, která zaparkuje jedním  kolem na širokánském chodníku, aby netrčela do úzké ulice.

Zajímavé je, že když jsou místa na parkovištích vymezená nakreslenými čarami, řidiči se je většinou snaží respektovat. Zaparkované auto přes čáru uvidíte málokdy, nahodile zaparkované vozidlo na volných parkovištích naopak velice často.

A jen tak mimochodem, lepší je do takového místa zacouvat. Následné vyjíždění je pak rychlejší, jednodušší a bezpečnější. Specialisté na úspornou jízdu dokonce tvrdí, že se tak ušetří nějaká kapka paliva. To ale dvěma hulvátům parkujícím ve středu 10. prosince v deset dopoledne na pražském Smíchově těžko vysvětlovat.

Hulvátské parkování vadí při práci i hasičům. Podívejte se, jak v roce 2010 natáčeli spot o parkování na sídlištích:



Témata: Škoda


Nejčtenější

Díky dnu bez aut se lidé mohli projít i po slavném pařížském bulváru Champs...
Čtyři světové metropole chtějí vyhnat diesely do roku 2025

Starostové Paříže, Mexico City, Madridu a Atén podepsali deklaraci, ve které se zavázali vyhnat dieselová auta ze svých měst do roku 2025.  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Crashtest deformačních zón
VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.