Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

GLOSA: Za hulvátské parkování má být pokuta

aktualizováno 
Ohleduplnost nepatří mezi ctnosti mnoha českých řidičů. Používat rozum a zásady slušného chování má být samozřejmé i při parkování. Přestupek to není, ale zabrat dvěma auty tři parkovací místa, je ignorance. Škoda, že za ni nejsou pokuty.

Zaparkovat podélně k chodníku je pro některé možná noční můrou, nic jednoduššího, než zajet do kolmého parkovacího stání, snad ale už není. Zvládnout to musí i úplný začátečník. 

Ta dvojice hulvátů se snad domluvila: dvěma malými auty dokázala zabrat tři parkovací místa. Na podobný styl parkování narážíme každý den.

Takhle vypadá parkování na pražském Smíchově
Takhle vypadá parkování na pražském Smíchově

V poslední nepoužívané řadě na parkovišti u supermarketu to ještě projde, v centru města, kde při hledání místa stráví řidič klidně dvacet minut, je to ale neomluvitelné. Parkovat metr od obrubníku a plýtvat tak místem nijak postihnutelné není, bohužel. Za hulvátství by alespoň symbolické pokuty měly být také.

Bohužel je pro strážníka jednodušší napařit o dvě ulice dál pokutu dlouhé dodávce, která zaparkuje jedním  kolem na širokánském chodníku, aby netrčela do úzké ulice.

Zajímavé je, že když jsou místa na parkovištích vymezená nakreslenými čarami, řidiči se je většinou snaží respektovat. Zaparkované auto přes čáru uvidíte málokdy, nahodile zaparkované vozidlo na volných parkovištích naopak velice často.

A jen tak mimochodem, lepší je do takového místa zacouvat. Následné vyjíždění je pak rychlejší, jednodušší a bezpečnější. Specialisté na úspornou jízdu dokonce tvrdí, že se tak ušetří nějaká kapka paliva. To ale dvěma hulvátům parkujícím ve středu 10. prosince v deset dopoledne na pražském Smíchově těžko vysvětlovat.

Hulvátské parkování vadí při práci i hasičům. Podívejte se, jak v roce 2010 natáčeli spot o parkování na sídlištích:



Témata: Škoda


Nejčtenější

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Další z rubriky

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.