Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Klakson pro indická audi musí vydržet troubit dva týdny v kuse

aktualizováno 
Mistry Evropy v klaksonování jsou Napolitánci, oproti Indům je to ale stále spíš na úrovni okresního přeboru. Audi se tak rozhodlo, že pro auta pro Indii vyvine silnější klakson. V Indii se sice troubí pořád, i tak tam ale zahyne denně na silnicích přes 360 lidí.

Klakson se u Audi tradičně pouští stlačením středu volantu. | foto: Audi

Nejdůležitější část auta v Indii? Klakson. Troubí se všude a pořád. Kdo chce v místním provozu uspět, musí na něm mít stále ruku. Studie provedená na hlavních křižovatkách Kalkaty zjistila, že tam klakson zazní každé tři sekundy. Michael Perschke, šéf indického zastoupení Audi proto říká, že evropský klakson v Indii vydrží jeden dva týdny. Za den toho podle manažera v Bombaji natroubíte, co v Německu za rok. A tak se Audi rozhodlo do vozů pro indický trh montovat speciální klaksony, které časté používání vydrží.

Stejnou zkušenost udělali už před lety škodováci. Když tam v roce 2008 začali montovat a prodávat fabie, český klakson ve škodovkách údajně neobstál. "Byly potíže při homologaci," vysvětlovali zástupy značky. A stejný problém řešili předtím i u octavie. Trumpetu od českého Brana nahradil výrobek od indické firmy Roots.

Ilustrační snímek

Dva týdny troubení

Perschke pro indický deník Mint řekl, že klakson Audi je pro časté využití v chaosu indických cest speciálně upravený. "Je jinak testovaný – dva týdny v kuse troubí, je jinak nastavený a je od jiných dodavatelů," popisuje. Klakson pro Indii by tak měl být robustnější a hlasitější.

Perschke také dodal, že majitelé audi v Indii mají často osobního šoféra, a že tedy interiéry modelů upravili tak, "aby mohli lépe velet ze zadního sedadla".

"Indické cesty jsou ve velmi špatném stavu. Od děravých hlavních silnic po prašné cesty ve městech," popisuje agentura AFP. Po nich se mezi auty, autobusy a náklaďáky mnohdy v katastrofálním stavu proplétají cyklisté, rikšy, krávy a další povozy. Na indických cestách v roce 2010 zemřelo 133 938 lidí.





Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Řidička najela v Petrohradu do protisměru
VIDEO: Řidička najela do protisměru, řešení bylo jednoduché

Řidička v Petrohradě najela na rušném průtahu městem do protisměru. Po nešikovném couvání a několika nebezpečných manévrech nakonec ze situace vyvázla, chvíli...  celý článek

Situace u Měšína, na 116. kilometru ve směru na Prahu.
Nebezpečí ve zúženích: 86 % řidičů neví, jak široké je jejich auto

Většina šoférů si myslí, že má jejich auto na šířku méně než ve skutečnosti. V průzkumu to zjistil rakouský autoklub ÖAMTC. Každý druhý dotázaný Rakušan se při...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.