Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Klakson pro indická audi musí vydržet troubit dva týdny v kuse

aktualizováno 
Mistry Evropy v klaksonování jsou Napolitánci, oproti Indům je to ale stále spíš na úrovni okresního přeboru. Audi se tak rozhodlo, že pro auta pro Indii vyvine silnější klakson. V Indii se sice troubí pořád, i tak tam ale zahyne denně na silnicích přes 360 lidí.

Klakson se u Audi tradičně pouští stlačením středu volantu. | foto: Audi

Nejdůležitější část auta v Indii? Klakson. Troubí se všude a pořád. Kdo chce v místním provozu uspět, musí na něm mít stále ruku. Studie provedená na hlavních křižovatkách Kalkaty zjistila, že tam klakson zazní každé tři sekundy. Michael Perschke, šéf indického zastoupení Audi proto říká, že evropský klakson v Indii vydrží jeden dva týdny. Za den toho podle manažera v Bombaji natroubíte, co v Německu za rok. A tak se Audi rozhodlo do vozů pro indický trh montovat speciální klaksony, které časté používání vydrží.

Stejnou zkušenost udělali už před lety škodováci. Když tam v roce 2008 začali montovat a prodávat fabie, český klakson ve škodovkách údajně neobstál. "Byly potíže při homologaci," vysvětlovali zástupy značky. A stejný problém řešili předtím i u octavie. Trumpetu od českého Brana nahradil výrobek od indické firmy Roots.

Ilustrační snímek

Dva týdny troubení

Perschke pro indický deník Mint řekl, že klakson Audi je pro časté využití v chaosu indických cest speciálně upravený. "Je jinak testovaný – dva týdny v kuse troubí, je jinak nastavený a je od jiných dodavatelů," popisuje. Klakson pro Indii by tak měl být robustnější a hlasitější.

Perschke také dodal, že majitelé audi v Indii mají často osobního šoféra, a že tedy interiéry modelů upravili tak, "aby mohli lépe velet ze zadního sedadla".

"Indické cesty jsou ve velmi špatném stavu. Od děravých hlavních silnic po prašné cesty ve městech," popisuje agentura AFP. Po nich se mezi auty, autobusy a náklaďáky mnohdy v katastrofálním stavu proplétají cyklisté, rikšy, krávy a další povozy. Na indických cestách v roce 2010 zemřelo 133 938 lidí.



Témata: Audi, Audi A6


Nejčtenější

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Kawasaki Z 650
Pokušitel i učitel. Kawasaki Z 650 okouzlí lehkostí a ovladatelností

V nabídce Kawasaki vyplnil Z 650 místo po superpopulární ER6n. To mu situaci rozhodně neusnadňuje. Svádí to k neustálému poměřování, ale stačí se projet a...  celý článek

Další z rubriky

Škoda představuje koncept elektromobilu jménem Vision E.
Představuje se Vision E, v roce 2020 z něj bude první škodovka na baterie

Šanghaj je 24milionové město, kde slunce neviděli hodně dlouho. Celé město totiž do pošmourna halí smog. A tak je na tom snad každé město v Číně. Právě tady má...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

(ilustrační snímek)
Jste na silnici nebezpeční? Podívejte se pravdě do oka

Každý druhý řidič vidí špatně a většinou o tom neví, nebo si to nechce připustit. Vyzkoušejte si, jak jste na tom vy. Redakce iDNES.cz vám přináší domácí test...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.