Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Klakson pro indická audi musí vydržet troubit dva týdny v kuse

aktualizováno 
Mistry Evropy v klaksonování jsou Napolitánci, oproti Indům je to ale stále spíš na úrovni okresního přeboru. Audi se tak rozhodlo, že pro auta pro Indii vyvine silnější klakson. V Indii se sice troubí pořád, i tak tam ale zahyne denně na silnicích přes 360 lidí.

Klakson se u Audi tradičně pouští stlačením středu volantu. | foto: Audi

Nejdůležitější část auta v Indii? Klakson. Troubí se všude a pořád. Kdo chce v místním provozu uspět, musí na něm mít stále ruku. Studie provedená na hlavních křižovatkách Kalkaty zjistila, že tam klakson zazní každé tři sekundy. Michael Perschke, šéf indického zastoupení Audi proto říká, že evropský klakson v Indii vydrží jeden dva týdny. Za den toho podle manažera v Bombaji natroubíte, co v Německu za rok. A tak se Audi rozhodlo do vozů pro indický trh montovat speciální klaksony, které časté používání vydrží.

Stejnou zkušenost udělali už před lety škodováci. Když tam v roce 2008 začali montovat a prodávat fabie, český klakson ve škodovkách údajně neobstál. "Byly potíže při homologaci," vysvětlovali zástupy značky. A stejný problém řešili předtím i u octavie. Trumpetu od českého Brana nahradil výrobek od indické firmy Roots.

Ilustrační snímek

Dva týdny troubení

Perschke pro indický deník Mint řekl, že klakson Audi je pro časté využití v chaosu indických cest speciálně upravený. "Je jinak testovaný – dva týdny v kuse troubí, je jinak nastavený a je od jiných dodavatelů," popisuje. Klakson pro Indii by tak měl být robustnější a hlasitější.

Perschke také dodal, že majitelé audi v Indii mají často osobního šoféra, a že tedy interiéry modelů upravili tak, "aby mohli lépe velet ze zadního sedadla".

"Indické cesty jsou ve velmi špatném stavu. Od děravých hlavních silnic po prašné cesty ve městech," popisuje agentura AFP. Po nich se mezi auty, autobusy a náklaďáky mnohdy v katastrofálním stavu proplétají cyklisté, rikšy, krávy a další povozy. Na indických cestách v roce 2010 zemřelo 133 938 lidí.



Témata: Audi, Audi A6


Nejčtenější

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.