Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Speciální náčiní pro nové Porsche Panamera: tažné zařízení

aktualizováno 
Autobazaroví handlíři tomu říkají "koule", neznalý motorista učebnicově "tažné zařízení". Není na něm nic převratného, kdyby se neobjevilo v seznamu příplatkové výbavy pro Porsche Panamera. Praktický doplněk pro tažení vozíku s hnojem nebo jachtou působí na autě značky nasáklé automobilovým sportem dost nepatřičně.

Tažné zařízení pro Porsche Panamera | foto: vlane.com

Obrázek pro porsche netradiční příplatkové výbavy se objevil na fóru vlane.com - původní zpráva ZDE

Elektricky výklopné tažné zařízení se bude schovávat pod zadní nárazník, na kolik vyjde, se zatím neví. "Moc reálné mi to nepříjde," komentuje málo uvěřitelnou položku ceníku Michal Tomeš, spolumajitel společnosti působící v informačních technologiích Power Systems a majitel čerstvě nového exempláře kultovního modelu 911. "Také po panameře pokukujeme," dodává.

"Podle mého je to nesmysl, ale poté, co dali do modelu cayenne naftový motor a chystají ho i do dalších modelů, bych se vůbec ničemu nedivil, říká Tomeš. "Z aut pro fajnšmekry se stala masová záležitost."

"Nic není nemožné," uzavírá porschista tělem i duší.

Premiéra panamery už v dubnu

Limuzína, která na rozdíl od zvyklostí v téhle kategorii bude vlastně pětidveřovým liftbackem, se představí za pár týdnů na autosalonu v Šanghaji (od 20. do 28. dubna). Na českém trhu se začne prodávat 12. září.

Už teď se züffenhausenská automobilka pochlubila technickými vychytávkami dlouho očekávané novinky. V paměti nám ale nejspíš zůstane ta "koule".

Porsche Panamera

Čtyřsedadlové Gran Turismo, jak panameře automobilka říká, dostane start-stop systém šetřící emise a benzin tím, že při čekání na křižovatce a postávání v kolonách bude vypínat motor. Má dvouspojkovou automatickou převodovku PDK, prý s ní bude jízda úspornější než s manuální skříní.

Panamera je podle Porsche prý první auto svého druhu, představující spojení systému start-stop se samočinnou převodovkou.

Hlavně úsporně

Šetření palivem dostanou za úkol také speciálně navržené pneumatiky s nízkým valivým odporem, bude zajímavé sledovat, jak si poradí s až 500 koňmi výkonu dodávanými přímovstřikovými šesti a osmiválci. Panamera S se tak má chlubit spotřebou podle normovaného cyklu 10,8 l/100 km.

Porsche Panamera - polohovatelné zadní křídlo

Šlechtila se také aerodynamika, verze Turbo dostane navíc aktivní křídlo na víko kufru, které se bude přenastavovat do čtyř různých pozic tak, aby byl zajištěn co nejlepší přítlak. Třeba podvozek je kompletně zakrytovaný.

Nastavitelný bude i pneumatický podvozek PASM, který nabídne širší škálu nastavení od sportovního ke komfortnímu. V základní výbavě ho bude mít verze Turbo, pro ostatní bude za příplatek.

Aktivní stabilizátor PDCC umožňuje elektronicky řídit tuhosti zadního zkrutného stabilizátoru, což umožňuje přizpůsobovat se aktuální jízdní situaci.

Tlačítko nadepsané Sport Plus nabídne možnost zvýšit netečnost stabilizačního systému, zostřit reakci motoru, přenastavit podvozek do sportovního režimu a upraví charakteristiku pohonu všech kol, najdete ho ve všech panamerách 4S a Turbo.

I přes neskromné rozměry se podařilo udržet hmotnost panamery v příčetných mezích. Používaly se ocelové plechy s proměnnou tloušťkou, lehké kovy v podobě hliníku a hořčíku, stejně jako plasty.

Porsche Panamera

Třeba dveře jsou vyrobené z laserem opracovaného hliníkového odlitku, vnější plášť dveří je hliníkový plech a rámy oken jsou tvořené hořčíkovým odlitkem. Panamera S udává hmotnost 1 770 kg, třeba Škoda Superb s šestiválcem váží jen o necelý metrák míň.

Italský magazín Quattroruote také už uveřejnil ceník panamery. základní provedení S s manuální šestistupňovou převodovkou vyjde na 96 569 eur (přibližně 2,6 milionu korun), Panamera 4S s pohonem všech kol a dvouspojkovým automatem bude stát 104 309 eur a konečně pětisetkoňová verze Turbo dostane cenu 137 489 eur.

Už víte, co za panameru zapřáhnete? Do kufru se vejde "jen" 1 263 litrů nákladu (při dvoumístném obsazení). Český řidič, který je schopen přestavět i Porsche Cayenne na plynový pohon, může začít spřádat plány...

Autor:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Situace u Měšína, na 116. kilometru ve směru na Prahu.
Nebezpečí ve zúženích: 86 % řidičů neví, jak široké je jejich auto

Většina šoférů si myslí, že má jejich auto na šířku méně než ve skutečnosti. V průzkumu to zjistil rakouský autoklub ÖAMTC. Každý druhý dotázaný Rakušan se při...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Škoda Kodiaq DSG 4x4 2,0 TDI / 140 kW...
Škoda Kodiaq DSG 4x4 2,0 TDI / 140 kW...

r.v. 2016, naj. 886 km, diesel, 1. majitel
1 229 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.