Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Špioni byli v Ženevě opět v akci

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Na světových autosalonech se první dny, kdy bývá na výstavištích přeci jen o něco volněji, mezi davy novinářů, celebrit a dalších hostů nenápadně pohybují nenápadní návštěvníci s foťáky, měřidly a podrobnými formuláři. Na autosalonu v Ženevě si špioni novinky opět důkladně přeměřili.

Asiaté dopodrobna studující nekonečné minuty automobilové novinky jsou už tradičními návštěvníky autosalonu. Tentokrát jsme je nachytali u premiérově představeného SUV Renault Kadjar. 

Pohledné auto s prapodivným jménem studovaly dokonce dva týmy. Jeden podle všeho studoval design, druhý se zaměřil na technickou stránku věci.

Špioni na ženevském autosalonu

 Muž s metrem přeměřoval vstupní otvor dveří a výšku nástupní hrany. 

Špiona ale poznáte podle desek se spoustou papírů s připravenými formuláři a tabulkami. „Nemůžeme tomu nijak zabránit. Patří to k autosalonům,“ krčí rameny zástupci automobilek.

Aby Asiaté nebyli tak nápadní, často na tuto práci údajně najímají a proškolují „domácí“ návštěvníky autosalonů. Na ženevském autosalonu si tak prý přivydělávají francouzští a švýcarští penzisté.

Špioni na ženevském autosalonu

Na špionáž vyrážejí i sami konstruktéři automobilek, aby obhlédli konkurenci. Dané řešení dopodrobna prostudují, až se jim nový model konkurence dostane do vývojového centra, kde ho budou moci rozebrat. Protože od premiéry do faktického zahájení prodeje ale uplyne mnohdy několik měsíců, získají tak drahocenný čas. Podívejte se, jak asijští špioni dopodrobna studovali na pařížském autosalonu před půl rokem nový Opel Corsa - zde.

FOTOGALERIE

Špioni na ženevském autosalonu
Špioni na ženevském autosalonu
Špioni na ženevském autosalonu
Špioni na ženevském autosalonu
Špioni na ženevském autosalonu
Špioni na ženevském autosalonu




Nejčtenější

Škoda Yeti.
Britský ministr žádá náhrady pro majitele škodovek s vadným softwarem

Britský ministr dopravy Chris Grayling požaduje kompenzace pro zákazníky, kteří si v Británii koupili vozy značky Škoda se softwarem manipulujícím s hodnotami...  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Rychlokurz parkování s iDNES.cz
VIDEO: Rychlokurz parkování

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří...  celý článek

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

Rallye Praha Revival 2015
Václavské náměstí patřilo legendám, vyrazily na třídenní Rallye Revival

Už po sedmé odstartoval z centra Prahy veteránský závod Rallye Praha Revival. Na start třídenní soutěže se postavily legendy motoristického sportu.  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.