Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Špioni byli v Ženevě opět v akci

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Na světových autosalonech se první dny, kdy bývá na výstavištích přeci jen o něco volněji, mezi davy novinářů, celebrit a dalších hostů nenápadně pohybují nenápadní návštěvníci s foťáky, měřidly a podrobnými formuláři. Na autosalonu v Ženevě si špioni novinky opět důkladně přeměřili.

Asiaté dopodrobna studující nekonečné minuty automobilové novinky jsou už tradičními návštěvníky autosalonu. Tentokrát jsme je nachytali u premiérově představeného SUV Renault Kadjar. 

Pohledné auto s prapodivným jménem studovaly dokonce dva týmy. Jeden podle všeho studoval design, druhý se zaměřil na technickou stránku věci.

Špioni na ženevském autosalonu

 Muž s metrem přeměřoval vstupní otvor dveří a výšku nástupní hrany. 

Špiona ale poznáte podle desek se spoustou papírů s připravenými formuláři a tabulkami. „Nemůžeme tomu nijak zabránit. Patří to k autosalonům,“ krčí rameny zástupci automobilek.

Aby Asiaté nebyli tak nápadní, často na tuto práci údajně najímají a proškolují „domácí“ návštěvníky autosalonů. Na ženevském autosalonu si tak prý přivydělávají francouzští a švýcarští penzisté.

Špioni na ženevském autosalonu

Na špionáž vyrážejí i sami konstruktéři automobilek, aby obhlédli konkurenci. Dané řešení dopodrobna prostudují, až se jim nový model konkurence dostane do vývojového centra, kde ho budou moci rozebrat. Protože od premiéry do faktického zahájení prodeje ale uplyne mnohdy několik měsíců, získají tak drahocenný čas. Podívejte se, jak asijští špioni dopodrobna studovali na pařížském autosalonu před půl rokem nový Opel Corsa - zde.

FOTOGALERIE

Špioni na ženevském autosalonu
Špioni na ženevském autosalonu
Špioni na ženevském autosalonu
Špioni na ženevském autosalonu
Špioni na ženevském autosalonu
Špioni na ženevském autosalonu




Nejčtenější

Volha Gaz 21
Jak se kupovala auta v SSSR: do několikaleté fronty nemohl každý

Uteklo skoro čtvrt století od chvíle, kdy se auta stala pro obyvatele Ruska dostupným zbožím. Už je ale dávno zapomenuto, jak se opatřovala auta za dob...  celý článek

Chyby ve videu Tesly
V Česku má vzniknout dráha pro testování aut bez řidiče

Ministerstvo dopravy chce iniciovat vybudování zkušebního okruhu pro testování vozidel s autonomním řízením, tedy vozidel bez řidiče. Okruh provozovaný státem...  celý článek

Mash 400 Family Side
Připravovaná Jawa 350 z Číny by mohla mít i sajdkáru

Za dva týdny se má představit nová Jawa. Model 350 OHC bude mít základ ve stroji čínské značky Shineray. Tento motocykl upravený v retrostylu inspirovaném...  celý článek

Ferrari 166 MM/212 Export Uovo z roku 1950
Autofotka týdne: Krásné vejce, kterým Ferrari pohrdl, míří do dražby

Giannino Marzotto, ve své době populární závodník a dědic textilních továren, měl tolik odvahy, že o tehdejších Ferrariho výtvorech veřejně řekl, že jsou...  celý článek

02 Malé městské štiky ale mají rozhodně co nabídnout, ve městě se s nimi skvěle...
FOTOTEST: Kolíňat jsou tři miliony, postavili jsme novou toyotu proti staré

V Kolíně vyrobí v těchto dnech třímilionté mrně. Z trojice Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo tato čest připadne na model japonské značky. Automobilovou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.