Asiaté dopodrobna studující nekonečné minuty automobilové novinky jsou už tradičními návštěvníky autosalonu. Tentokrát jsme je nachytali u premiérově představeného SUV Renault Kadjar.
Pohledné auto s prapodivným jménem studovaly dokonce dva týmy. Jeden podle všeho studoval design, druhý se zaměřil na technickou stránku věci.
Muž s metrem přeměřoval vstupní otvor dveří a výšku nástupní hrany.
Špiona ale poznáte podle desek se spoustou papírů s připravenými formuláři a tabulkami. „Nemůžeme tomu nijak zabránit. Patří to k autosalonům,“ krčí rameny zástupci automobilek.
Aby Asiaté nebyli tak nápadní, často na tuto práci údajně najímají a proškolují „domácí“ návštěvníky autosalonů. Na ženevském autosalonu si tak prý přivydělávají francouzští a švýcarští penzisté.
Na špionáž vyrážejí i sami konstruktéři automobilek, aby obhlédli konkurenci. Dané řešení dopodrobna prostudují, až se jim nový model konkurence dostane do vývojového centra, kde ho budou moci rozebrat. Protože od premiéry do faktického zahájení prodeje ale uplyne mnohdy několik měsíců, získají tak drahocenný čas. Podívejte se, jak asijští špioni dopodrobna studovali na pařížském autosalonu před půl rokem nový Opel Corsa - zde.
FOTOGALERIE |