Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Záhada dvojčat rozluštěna: Škodu Rapid a Seat Toledo odlišuje SPZ

  23:01aktualizováno  23:01
Rapid a Toledo se prohánějí kolem Mladé Boleslavi. Testovací prototypy najíždějí kilometry, při nichž se ladí poslední detaily před sériovou výrobou, která odstartuje v létě. Škodovku od seatu rozeznáte snadno podle umístění zadní registrační značky. Odhalil to čtenář iDNES.cz Jakub Matuška, který novou škodovku načapal při tréninku.

Nová Škoda Rapid při testování | foto: Jakub Matuška pro iDNES.cz

Šedý prototyp, který v maskování pravděpodobně působí výrazněji a který bývá asi nejčastěji spatřen v okolí Mladé Boleslavi, je téměř se stoprocentní jistotou Seat Toledo. I když má na sobě loga Škody.

Nasvědčuje tomu hlavně tvar předního nárazníku, který je velmi blízký studii Seatu představené letos v Ženevě. Také maska chladiče je svou texturou podobnou tahokovu bližší seatům.

Testovaný prototyp nového modelu z Mladé Boleslavi

Seat Toledo maskovaný za škodovku

Čtenář iDNES.cz  Jakub Matuška odhalil nejmarkantnější rozdíl mezi novými dvojčaty z Mladé Boleslavi, jejichž premiéra je na spadnutí. Škodovku od seatu rozeznáte nejlépe zezadu.

Všímavý motorista si totiž všiml, že rapid má zadní registrační značku ve víku kufru a toledo dole v nárazníku. Odpovídá to i umístění "espézetek" u současných modelů. S výjimkou Ibizy ST a alhambry mají všechny seaty v současné nabídce SPZ v zadním nárazníku a naopak škodovky mívají značku častěji na víku kufru (dole v nárazníku ji má jen Citigo a Superb sedan).

Jakub Matuška je tak pravděpodobně jeden z úplně prvních, který téměř s jistotou novou škodovku při testování nafotil.

Černý prototyp s testovací registrační značkou se zelenými písmeny, který jel v pondělí ve čtvrt na deset dopoledne po rychlostní silnici R10 a před Turnovem odbočil na Liberec (R35), je tedy už opravdu konečně nová škodovka. I kvůli masce chladiče s tlustými svislými žebry, která je typičtější pro škodovky. 

Nová Škoda Rapid při testování
Nová Škoda Rapid při testování

Dvojčata

Nový model, který už oficiálně dostal minulý týden na autosalonu v Pekingu jméno Rapid, má vycházet z konceptu MissionL představeného loni na podzim.

Kompaktní limuzína velikosti mezi fabií a octavií - jako koncept má 448 cm - má mít nižší cenu než hlavní model Škody, kterým je octavia.

Škoda Rapid i Seat Toledo se budou vyrábět na stejné lince v Mladé Boleslavi.

"Pro A- entry (pracovní jméno rapidu - pozn. red.), tedy kompletně nově vyvinutý vůz, se nám podle mě povedla daleko výraznější diference s rozdílným charakterem jednotlivých značek. Rozdíl aut bude daleko markantnější, což je v této třídě důležité," řekl na autosalonu v Ženevě šéf technického vývoje a člen představenstva Škody Auto Eckhard Scholz.

Nová Škoda Rapid při testování

Kromě rozdílného umístění zadní registrační značky budou mít auta určitě odlišné přídě (nárazník, maska chladiče, světla), špionážní snímky naznačují také odlišnosti v zadních lampách.

Vyrábět se bude i čínská verze Škody Rapid, ta se od té evropské bude lišit funkčností zádi. Tvar zůstane stejný, ale evropská verze bude liftback s otevírací celou zádí včetně zadního okna, jako to má octavia. Čínský rapid bude oproti tomu sedan, takže se bude otevírat pouze plechové víko kufru.

Nová škodovka už v létě

Automobilka plánuje, že v červnu ukončí výrobu vozu Octavia Tour a hned o letních prázdninách na ni má volně navázat rapid.

Nový model by se měl vyrábět ve více karosářských variantách, kromě liftbacku s výklopnou zádí po vzoru octavie by to mělo být auto s praktičtější než tříprostorovou karoserií. Spekulace o kombíku v Pekingu odmítl člen představenstva Škody Jürgen Stackmann.
 
Jako asi jediné teď tedy přichází v úvahu MPV. Podle informací iDNES.cz by měl tento chystaný model dostat jméno Sportbag, nebo Sportback.





Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.