Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Špionská aféra pařížského autosalonu

aktualizováno 
Nový Opel Corsa je ještě před zahájením prodeje nečekanou hvězdou. Asijské automobilky z ní musejí být paf, jiné auto na pařížském autosalonu nebudilo větší zájem zvědů. „Jeden z nich osm minut studoval hrdlo nádrže,“ popisuje pro iDNES.cz mluvčí českého zastoupení automobilky Martin Hejral.

Špioni na pařížském autosalonu | foto: František Dvořák, iDNES.cz

„Autosalonoví špioni? Jen vlídně trpěný kolorit,“ říká zástupce značky, jejíž novinku dnes ve specializovaných odděleních vývojových center už pečlivě analyzují. Materiálu na studium Opelu Corsa na autosalonu v Paříži mají spousty.

Může se hodit

Také se vám zamlouvá Opel Corsa? Chtěli byste si ji pořídit? Vyberte si z nabídky téměř100 vozů této značky na Automodul.cz.

Článek iDNES.cz o špionech na autosalonech vyvolal obrovskou vlnu zájmu, článek čtěte zde. Není to ale jen specialita autoprůmyslu. „Když jsem dělal oděvy, jezdili jsme na oděvní veletrhy, fotili oblečení konkurence, obkreslovali, zkoumali materiály a doufali, že to stihneme vyrobit,“ píše v diskuzi pod článkem jeden ze čtenářů. „V konstrukci elektrických motorů jsme ve vědecké knihovně studovali i západní prospekty. A kdo dělá v tom oboru, tak někdy i obrázek z prospektu pomůže,“ souhlasí další. Automobilky mají na analýzu vozů konkurence dokonce specializovaná oddělení.

„Zajímavé a také příznačné je, že se špioni často zajímají o na pohled naprosto nezajímavé detaily,“ všímá si Hejral. „Sledoval jsem drobného Asiata, který dobrých 8 minut zkoumal prostor nalévacího hrdla nové corsy,“ popisuje. Zkuste osm minut prohlížet vstup do nádrže u svého auta, je to nekonečná doba...

“Osahával konečky prstů celý oblouk prostoru pod víčkem, fotil s bleskem i bez blesku a ze všech úhlů a napojení plechu a plastů obtiskával do nějaké plastelíny, mnul mezi prsty dosedací manžetu z měkčí gumy a k prstům si pak čichal,“ popisuje, prý také proměřoval míry posuvným měřidlem, známou „šuplérou“. To vše před zraky ostatních návštěvníků, personálu na stánku a naštvanými pohledy netrpělivých fotografů čekajících, až uvolní místo.

„Jestli to bereme jako nekalé kopírování? Ani ne. Vývoj a odzkoušení nového auta je extrémně drahá záležitost, a pokud automobilka přijde s něčím opravdu převratným, tak si to dobře chrání a nejenom patentově,“ komentuje Martin Hejral. To, co je volně přístupné na autosalonech, není podle něj nutné nějak chránit. „Spíš to naznačuje, zda ten který model a značka platí za lídra vývoje, nebo se daný výrobce jen veze,“ rýpne si Hejral do konkurence. „Kopie od originálu nemusí být na pohled moc odlišná, ale výsledek se často zásadně liší ve funkčnosti, spolehlivosti a dalších ohledech.“

 „Sám strašně rád prolézám konkurenční auta a autosalony jsou k tomu ideální příležitost. A baví mě nacházet nová, chytrá a celkem jednoduchá řešení,“ přiznává Martin Hejral.





Nejčtenější

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.