Špioni řádí na autosalonu v Paříži. Zajímala je světla Škody Kodiaq

  • 81
Paříž (Od zpravodajů iDNES.cz) - Metr, malý fotoaparát, desky s tabulkami, do kterých zapisují spoustu čísel, autosalony jsou rejdištěm špionů. Nechybí ani na autosalonu v Paříži. Hned první den ráno je velmi zajímala nová škodovka.

Kodiaq bude první škodovkou, která kromě halogenových světel dostane do předních lamp LED technologii. Na autosalonu v Paříži zajímalo řešení škodováckých konstruktérů špiony asijských značek.

„Jsme rádi, že jsme inspirací a měřítkem kvality pro naše korejské konkurenty,“ komentuje nechtěnou návštěvu na stánku české značky pro iDNES.cz Vítek Pelc ze Škody Auto. „Nemůžeme tomu nijak zabránit. Patří to k autosalonům,“ dodává.

Podle informací iDNES.cz přišel dokonce pokyn z koncernu Volkswagen druhý autosalonový den kvůli špionům vystavená auta zamknout. Interiér kodiaqa je tak možno vidět jen přes okénka, nebo je třeba se domluvit s personálem na stánku.

Asiaté, kteří jsou v těchto situacích jednoznačně rozpoznatelní, si na tyto práce stále více najímají Evropany.

Na výstavišti byla od páru mužů studujících dopodrobna světla aut dokonce slyšet čeština. Vysvětlením bude v tomto případě spíše to, že Česko je světová velmoc v konstrukci a výrobě světel pro autoprůmysl a vývojáři vyrazili do Paříže na obhlídku toho, co umí konkurence.

Špioni už jsou o něco obezřetnější, drzost jim ale stále nechybí. Nohy čouhající zpod auta jsou tu na denním pořádku. Zvědavci rozebírají interiéry, přeměřují je, fotí na pohled nedůležité detaily. Neodbytná dáma vlezla ke konceptu značky SSangYong až na pódium, za zády ji jistí kolega, který napovídá, na co se zaměřit a co vyfotit. Když je dozor na stánku oba vyhodí, auto obejdou z druhé strany a fotí tam. U nového Audi A5 sundaval zvědavec těsnění víka kufru.

Redaktoři iDNES.cz byli několikrát na různých evropských autosalonech svědky práce špionů (více čtěte zde).

Proč špionují inženýři na autosalonech? Jde o čas. Automobilky si auta konkurence samozřejmě kupují, rozebírají je a dopodrobna je studují ve svých vývojových centrech. Jenže se k nim dostanou až měsíce po autosalonu, než odstartuje prodej a auta doputují k zákazníkům. Tím, že si auto prostudují na autosalonu, ušetří vývojáři měsíce.

, ,