Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nachytali jsme špiony na autosalonu v Paříži. Servítky si neberou

Exkluzivně aktualizováno 
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Metr, kus plastelíny, foťák, baterka... To není krabička poslední záchrany moderního skautíka, je to špionské nádobíčko. Na autosalonu v Paříži se opět vyrojili špioni, kteří studují dopodrobna konkurenci. Ostychem netrpí.

Špioni na pařížském autosalonu | foto: František Dvořák, iDNES.cz

Čtveřice nenápadných Japonců už dvacet minut studuje nový Opel Corsa, že to auto stojí na vyvýšeném pódiu a jsou tak všem na očích, jim vůbec nevadí. Jeden si svítí baterkou kamsi do útrob motorového prostoru. Druhý zkoumá spáry a zakončení těsnění na dveřích. Další studuje uchycení kapoty a čtvrtý ohmatá snad každý plast v motorovém prostoru.

Špioni na pařížském autosalonu

Vypadají jako zvědaví diváci, jakých potkáte na autosalonech spousty. Špiona ale poznáte podle desek se spoustou papírů s připravenými formuláři a tabulkami. Nejdůležitější novinky v nich mají své sloupce, kam inženýři automobilek, kteří jsou v Paříži na výzvědách, zapisují poznámky.

Jsou skvěle vybavení. Důležitým tématem dneška je ochrana chodců v crashtestech. Výrobci kvůli tomu musí volit nákladná řešení v podobě venkovních airbagů nebo aktivních kapot, které se při střetu zvednou. Špion má za úkol zmapovat novou corsu.

Špioni na pařížském autosalonu

Má na to speciální formulář a originální přípravek. Stanovení míst, na kterých se provádí crashtest zkoumající ochranu chodců, je hotová věda. Tajemný muž na to má červené přísavky a provázek, kterými umí místa na předku auta naměřit. Vše pečlivě zakreslí a nafotí.

A ještě jednu vychytávku má v kapse: kus modelíny. Plastickou hmotu přiloží a vytvaruje podle prolisu na boku auta, druhý ho kryje a opatlané místo pak otře kapesníkem. Pak se schovají do kouta expozice. Otisk přeříznou napůl a obkreslí profil na papír. Všimněte si, že má na dalších lejstrech naskicované technické řešení detailu, které okoukal jinde.

Špioni na pařížském autosalonu

Autosalony jsou k okukování konkurence

Redaktoři iDNES.cz byli několikrát na různých evropských autosalonech svědky toho, jak příliš zvědavé návštěvníky z expozic některých značek vyháněli. Obvyklé to ale není. „Nemůžeme tomu nijak zabránit. Patří to k autosalonům,“ komentuje Vítek Pelc ze Škody Auto. Na stánku české značky redaktor iDNES.cz zastihl špiona, který s magnetem zkoušel, zda je karoserie nové fabie z ocelového plechu - čtěte zde

Fotogalerie

Nejaktivnější jsou na evropských autosalonech pravděpodobně Asiaté s velkými deskami plnými tabulek, do kterých vypisují různé údaje, do detailu proměřují vystavené novinky a fotí drobnosti, třeba spáry kolem oken.

Fotografové pak často šílí z nenápadného chlapíka, který proměřuje každičký kout kufru a ne a ne se od auta hnout. Nohy čouhající zpod auta jsou tu na denním pořádku.

Novým hitem je prý špendlík, kterým se zkouší pevnost čalounění. Magnet pro zjištění, zda je víko kufru nebo blatník z plastu nebo ocelového plechu, je samozřejmou výbavou špiona.

Aby Asiaté nebyli tak nápadní, často na tuto práci najímají a proškolují „domácí“ návštěvníky autosalonů. Na Ženevském autosalonu si tak údajně přivydělávají francouzští a švýcarští penzisté. V Paříži dělal nafocené pětici Japonců společnost mladý Francouz.

Špioni patří k autosalonům už tradičně. „Autosalony slouží i k tomu, abych se podíval, co dělá konkurence,“ přiznává pro iDNES.cz jeden ze zástupců vystavující automobilky. „Jdu se podívat na nové mondeo,“ říká jeden ze Škodováků.

Světoznámé jsou návštěvy šéfa koncernu Volkswagen Martina Winterkorna na stánku korejského Hyundaie. I letos se zašel na dravého konkurenta podívat, tentokrát bez extempore. Před několika lety totiž unikl na veřejnost záznam, ve kterém technicky erudovaný Winterkorn před svými spolupracovníky neskrývá údiv nad kvalitami Hyundaie i30, který konkuruje Golfu - čtěte zde.

Letos prý byla delegace korejské značky obhlédnout podle očitého svědka expozici Nissanu, kde se představuje model pulsar, který by mohl právě i30 zatopit.

Jde o čas

Proč špionují inženýři na autosalonech? Jde o čas. Automobilky si auta konkurence samozřejmě kupují, rozebírají je a dopodrobna je studují ve svých vývojových centrech. Jenže se k nim dostanou až měsíce po autosalonu, než odstartuje prodej a auta doputují k zákazníkům. Tím, že si auto prostudují na autosalonu, ušetří vývojáři měsíce. Pro ilustraci: nový Renault Espace se představil v Paříži teď, do prodeje dorazí až po novém roce, a další důležitá pařížská premiéra Mazdy MX-5 ještě později.

Špioni na pařížském autosalonu
Špioni na pařížském autosalonu

Podívejte se, jak automobilky připravují své expozice pro autosalon:





Nejčtenější

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Ducati Scrambler
Volkswagen opravdu chce prodat Ducati, zájem má Harley-Davidson

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson připravuje nabídku na převzetí legendárního italského výrobce motorek Ducati, který je součástí německého...  celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Další z rubriky

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Interiér auta od Applu v představách designéra Matiase Papaliniho
Apple stále pracuje na autonomním řízení, sází také na sdílení aut

Šéf firmy Apple Tim Cook prozradil, že jeho firma pracuje na systémech autonomního řízení. „Je to klíčová technologie, matka všech typů umělé inteligence, ale...  celý článek

Seat Ibiza
Pravěk vs. moderna: první a poslední ibiza ukazují, jak moc se auta mění

Nová ibiza měla světovou premiéru na autosalonu v Ženevě na začátku března letošního roku, před nedávnem vstoupila do prodeje. Je to nejdůležitější model...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.