Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Špiónský speciál Jamese Bonda se prodal jen za 74 milionů

  9:11aktualizováno  9:11
Za 2,6 milionu liber, což je asi 74 milionu korun byl v Londýně vydražen sportovní vůz Aston Martin DB5 z roku 1964, který ve filmech o Jamesu Bondovi řídil první představitel agenta 007 Sean Connery.

Aston Martin DB5 Jamese Bonda | foto: RM Auctions

Aukční síň RM Auctions původně očekávala, že se stříbrný vůz prodá aspoň za 3,5 milionu liber, ale nakonec projevili zájem jen dva kupci. "Je to pořád hodně peněz a nemyslím, že je někdo zklamán," komentoval výsledek mluvčí RM Auctions.

Vůz je jedním ze dvou originálních Aston Martinů, které Connery řídil ve snímcích Goldfinger a Thunderball. Stal se jedním z nejslavnějších "filmových" automobilů a každý fanoušek bondovek ví, že má rotující poznávací značku, neprůstřelný vysunovací štít na zádi, samopaly, kouřovou clonu, rozprašovač oleje na silnici, předchůdce satelitní navigace i skrytý knoflík na řadící páce, který - alespoň ve filmu - katapultoval přední sedadlo.

Vůz dal do dražby americký rozhlasový moderátor Jerry Lee, který ho koupil v roce 1969 za 12 000 dolarů. Od té doby ho měl doma a jen zřídka ho ukázal na veřejnosti. Podle RM Auctions je v perfektním stavu a má najeto jen 30 000 mil (48.000 kilometrů).

Autor Bonda Ian Fleming ve svých románech slavného agenta původně posadil do svého oblíbeného bentleye. Filmaři se ale rozhodli pro Aston Martin, kterému pak účinkování v Goldfingerovi přineslo výrazný nárůst prodeje. Později usedal do lotusů a BMW, dnes už zase řídí aston martiny.

Bondův Aston Martin byl prodán v rámci aukce luxusních a unikátních automobilů v londýnské Chelsea. Jeho nový majitel dostane s vozem i pobyt v sídle Iana Fleminga na Jamajce.

Autoři: ,




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.