Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Spojení Fiatu s Opelem má řadu odpůrců

aktualizováno 
Opel je na prodej, okolo automobilky se rojí řada zájemců, nejvíce se v poslední době mluví o Fiatu. Zaznívají však názory, že italský výrobce nemusí zaručit německé firmě světlou budoucnost.

Opel a Fiat spolupracují už dlouho. Fiat Grande Punto (na obrázku) sdílí techniku s Opelem Corsa | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Odbory se bojí, že Fiat zavře německé továrny, odborníci varují, že spojení dvou automobilek s podobnou nabídkou nebude fungovat. Šéf konkurenčního koncernu varuje před nadšením z úspor, které by mělo přinést propojení dvou velkých značek.

"Dvě nemocné matky, to je přílišná zátěž i pro nejsilnější společnosti," řekl pro německou televizi ZDF Armin Schild, ředitel frankfurtské pobočky odborové organizace IG Metall a zároveň člen dozorčí rady Opelu, v narážce na špatnou kondici obou automobilek.

Proti spojení je také hesenský šéf opoziční strany SPD Thorsten Schäfer-Guembel. V Hesensku Opel zaměstnává nejvíce pracovníků. Spolkovému ministru financí vyslal vzkaz: "Fiat a Opel, to nejde dohromady."

Odboráři jsou přesvědčeni, že ve skutečnosti patří Fiat k automobilkám, které mají v Evropě největší problémy s přemírou výrobních linek. Italové podle nich plánují shrábnout státní pobídky pro Opel a automobilce nechtějí pomoci.

Zvýšení finančních rizik předpovídá výrobci v případě spojení s Fiatem také automobilový expert Ferdinand Dudenhöffer. Opel by podle něj přišel o možnost dalšího technologického rozvoje a přivřela by se mu cesta na perspektivní ruský trh.

Ferdinand Dudenhöffer doporučuje Opelu spíše spojení s kanadským subdodavatelem pro automobilový průmysl, firmou Magna. Vedle ní by se mohly stát částečnými vlastníky také ruská automobilka GAZ a banka Sberbank. "To je kombinace, která by byla mnohem stabilnější než Fiat," uvedl slova Ferdinanda Dudenhöffera německý portál Auto Motor und Sport.

Do debaty o budoucnosti Opelu se zapojil také šéf koncernu Volkswagen Martin Winterkorn, když varoval šéfy Fiatu před nadšením z rychlých přínosů, které má přinést propojení dvou značek. Podle něj se synergické efekty nedostaví ani brzy, ani jednoduše. Winterkornovi předchůdci začali se spojováním automobilek v roce 1992.

Podobně jako Volkswagen používá společné technologie pro značky Volkswagen, Seat, Audi nebo Škoda, mohl by Fiat podobně využívat například stejné motory v chryslerech a opelech.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.