Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Spokojenost s auty: V Indii vítězí octavie, ve Francii hondy

  12:00aktualizováno  12:00
Když se agentura J.D. Power zeptala Angličanů, jestli jsou se svým autem spokojení, sesbírala nejvíce kladných odpovědí od majitelů lexusů. V Německu panuje zase největší spokojenost s toyotami a ve Francii mají nejlepší renomé vozy značky Honda.

Na jaká auta se můžete spolehnout napoví žebříčky spokojenosti řidičů - ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Marketingová agentura J.D. Power dělá podobné průzkumy v různých zemích světa. V Evropě se ptá Francouzů, Angličanů a Němců, mimo starý kontinent zpovídá Jihoafričany, obyvatele USA nebo Indie.

Kde se prodávají škodovky, sklízejí velmi dobré nadprůměrné známky. Jsou ale značky, na nichž se názory v jednotlivých zemích hodně liší.

Tak třeba Angličané nejsou spokojeni s citroeny a v posledním průzkumu, jehož výsledky průzkumná agentura J.D. Power uveřejnila letos v červnu, skončila francouzská značka mezi třemi desítkami automobilek vůbec poslední.

popisek Spokojený britský řidič?
V lexusu, hondě a škodovce 

Zato Němci v letošním průzkumu dali Citroen na 20. místo a Francouzi tuto svou domácí značku dokonce na 10. příčku.

Spokojenost s vlastněným autem se měří podle čtyř hlavních kritérií.

Otázky směřují na kvalitu a spolehlivost, dále na náklady spojené s provozem auta, důležitou roli hrají i služby autorizovaného servisu a čtvrtou sledovanou položku tvoří atraktivita auta.

Ta se měří podle spokojenosti s výkonem motoru, jízdními vlastnostmi, přihlíží se i k designu karoserie. Průměrný věk aut zahrnutých do průzkumu bývá dva roky.

V tuzemsku jasně nejprodávanější Škoda si stačila vybudovat dobré renomé nejen v Evropě.

V Anglii jsou majitelé mladoboleslavské značky třetími nejspokojenějšími, v Německu jim patří desátá příčka a ve Francii osmé místo.

Kromě výzkumů dlouhodobější spokojenosti s auty starými okolo dvou let však J.D. Power podniká i průzkumy mezi čerstvými majiteli. První dojem bývá totiž neméně zajímavý.

Zaměřuje se na to, jak se novému vlastníkovi zalíbí v prvních týdnech nebo měsících chování vozu, jeho motor, jak se mu líbí tvary auta nebo jak funguje klimatizace.

V tomto ohledu mezi vozy střední třídy v šetření J.D. Power, které se konalo v Indii, nenašla přemožitele Škoda Octavia. Porazila i takovou ikonu spolehlivosti, jakou je Toyota Corolla.

Každá země se v pohledu na kvalitu aut liší. Právě v Indii je vůbec nejlépe hodnocená značka Maruti. Jde o v licenci vyráběné vozy Suzuki, které ale u evropských zákazníků končí v podprůměru nebo úplně na posledních příčkách.

Také ve Spojených státech se agentura J.D. Power pravidelně ptá majitelů tři měsíce starých vozů, jak jsou se svou novinkou v garáži spokojeni.

Nejlépe dopadlo trio Porsche, Lexus a Hyundai, na druhém konci žebříčku jako nejhorší dopadly značky Volkswagen, Isuzu a Land Rover.

"Nová auta jsou dnes často prošpikována novými technologiemi, které však mohou být pro běžného řidiče komplikované a frustrující,“ uvádí v komentáři k průzkumu Joe Ivers, výkonný ředitel spotřebitelských průzkumů agentury J.D. Power.

Proto například značka BMW má na jednu stranu přízeň Američanů kvůli malému počtu závad, ale na druhou stranu vozy bavorské značky připadají tamním řidičům příliš složité na ovládání.

BMW totiž patří k průkopníkům v rozšiřování ovládání řady funkcí skrze centrální ovladač a obrazovku, což trochu připomíná jednoduchý osobní počítač.

Americký trh je v prodejích aut největší na světě, a tak se tamní průzkumy zaměřují i například na to, která automobilka se těší nejvěrnější klientele. 

U stejné značky zůstávají nejčastěji američtí majitelé vozů Lexus, Toyota a Honda. Na opačném pólu jsou řidiči nejméně věrní Mitsubishi, Mazdám a Isuzu.

Modely, s kterými jsou jejich majitelé nejspokojeější

Francie Německo
Malá auta
1. Toyota Yaris Toyota Yaris
2. Ford Fiesta Toyota Yaris Verso
3. Renault Clio Honda Jazz
Nižší střední třída
1. Toyota Corolla Toyota Corolla
2. Ford Focus Honda Civic
3. Škoda Octavia Mazda 3
Vyšší střední třída
1. Honda Accord Mazda 6
2. BMW 3 Toyota Avensis
3. Peugeot 406 Honda Accord
Luxusní vozy
1. Peugeot 607 Volvo V70
2. Mercedes E BMW 5
3. BMW 5 Opel Omega
MPV
1. Toyota Corolla Verso Toyota Corolla Verso
2. Citroën Berlingo Mazda Premacy
3. Peugeot Partner Seat Altea
SUV
1. BMW X5 Toyota RAV4
2. Toyota Land Cruiser Mitsubishi Outlander
3. Volvo XC90 Honda CR-V

USA: Poruchovost aut

Pořadí

značka

počet závad na 100 vozů

1.

Porsche

91

2.

Lexus

93

3.

Hyundai

102

4.

Toyota

106

5.

Jaguar

109

6.

Honda

110

11.

Chrysler

120

13.

Nissan

121

15.

Ford

127

18.

Audi

130

19.

Dodge

132

21.

Volvo

133

23.

Mitsubishi

135

24.

Kia

136

25.

Mercedes

139

27.

BMW

142

28.

Subaru

146

29.

Mazda

150

30.

Mini

150

31.

Jeep

153

32.

Saab

163

33.

Suzuki

169

34.

Hummer

171

35.

Volkswagen

171

37.

Land Rover

204


Spokojenost s jednotlivými značkami

Francie

Německo

Jihoafrická republika

1.

Honda

Toyota

Subaru

2.

BMW

Honda

BMW

3.

Toyota

Mazda

Audi

4.

Volvo

Subaru

Honda

5.

Audi

Volvo

Volvo

6.

Ford

Mitsubishi

Mercedes

7.

Mazda

Audi

Chevrolet

8.

Škoda

BMW

Hyundai

9.

Renault

Daihatsu

Renault

10.

Citroën

Škoda

Chrysler

11.

Mercedes

Mercedes

Volkswagen

12.

MG Rover

Mini

Citroën

13.

Peugeot

Opel

Mitsubishi

14.

Nissan

Ford

Peugeot

15.

Kia

Alfa Romeo

Toyota

16.

Opel

Nissan

Mazda

17.

Volkswagen

Hyundai

Jeep

18.

Mini

Renault

Ford

19.

Seat

Citroën

Opel

20.

Hyundai

Peugeot

Daihatsu

21.

Fiat

Seat

Nissan

22.

Alfa Romeo

Kia

Isuzu

23.

Daewoo

Volkswagen

Fiat

24.

Mitsubishi

Fiat

Kia

25.

Chrysler

Chrysler

Land Rover

26.

Suzuki

Suzuki

27.

Smart

28.

Daewoo

Autoři: ,




Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.