Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Spolehlivost aut: Forester je král, laguna propadla

  11:00aktualizováno  16:42
Statistiky TÜV, které jsou pro Evropany jedním z hlavních vodítek, kde hledat mezi auty kvalitu, opakují známou písničku: Japonské auto představuje sázku na kvalitu, pokud máte dostatečně tučné konto, pořiďte si Porsche. Nic nezkazíte ani dobře vybraným mercedesem. Králem spolehlivosti pro rok 2006 je Subaru Forester, na posledním místě skončil Renault Laguna. Jak si vedou škodovky? Přinášíme kompletní statistiky pro rok 2006.

Kompletní statistiky ...ZDE

Německé stanice technické kontroly vyhlásily za auta s nejmenším počtem závad trojlístek Subaru Forester, Mercedes SL a Porsche 911.

Naopak s největšími chybami přijíždějí na povinné prohlídky Renault Laguna, Chrysler Voyager, Renault Twingo a starší Seaty Toledo. Škodovky patří k lepšímu průměru.

Okolo 50 milionů aut má v Německu registrační značku, a proto platí tamní statistiky stanic technické kontroly vystupujících pod zkratkou TÜV za velice věrohodné.

Německá kontrolní místa všechna auta, která přijedou na prohlídku, prověří a navíc poskytnou nasbíraná data centrálnímu systému. Z něj pak německý magazín Auto Bild a TÜV každoročně sestaví žebříček spolehlivosti aut podle počtu závad na prohlídkách.

Letošním hlavním hrdinou se stal Subaru Forester. Japonské SUV, tedy vůz kombinující vlastnosti osobního a terénního auta, přijíždí k pravidelným prohlídkám s nejmenším počtem závad. Alespoň mezi vozy ve stáří do tří let. Tuto třídu označují tvůrci německého žebříčku za královskou. Kvůli atraktivitě mladých ojetých vozů, o něž je na trhu velký zájem.

Zajímavé výsledky přinášejí i další statistiky srovnávající starší auta. Žebříček TÜV vyhlásil za nejlepší mezi vozy se stářím 4 až 5 let Mercedes SL, mezi 6 až 7letými auty zvítězilo Porsche 911. Legendární sportovní model opanoval i žebříčky vozů se stářím 8 až 9 a 10 až 11 let. Porsche 911 však bohužel nepatří mezi modely masové produkce. 

Jako průvodce po trhu s ojetinami i rádce pro kupující nová auta poslouží také  pohled na druhou stranu statistik. Titul pro nejhorší ojetinu udělily letos německé stanice technické kontroly Renaultu Laguna. Francouzský vůz v nejostřeji sledované kategorii vozů ve stáří do 3 let propadl.

Mezi 4 až 5letými vozy si nejhůře vede Chrysler Voyager. Americké MPV na poslední příčce skončilo už v loňské statistice. Dalším poraženým je Renault Twingo. Nepěkný výsledek zaznamenal francouzský prcek v přehledu 6 až 7letých aut i mezi vozy starými 8 a 9 let. V poslední sledované kategorii, která hodnotí auta 10 až 11 let stará, platí za letošní propadák Seat Toledo.

Podle žebříčku TUV patří nové škodovky patří mezi kvalitnější auta, letošní výsledky potvrzují loňské 34. a 45. místo fabie a octavie.

Královská třída
(auta 2-3 roky stará)
...TABULKA zde


VŠIMNĚTE SI:

*v první desítce je šest japonských aut.
*v první (lepší) polovině není žádný chrysler, peugeot, alfa romeo, renault, jeep, daihatsu, fiat, lancia, kia, mini a hyundai
*v první desítce figuruje 5 automobilek, každá se dvěma modely
*v první polovině má nejvíce modelů (5) Mazda, VW a Mitsubishi

*v horší polovině nemá žádný model Subaru, Mazda, Toyota, Porsche, Honda, Mitsubishi, Saab, Land Rover, Škoda, Smart


Fabia si pro letošek v kategorii aut do tří let stáří drží 29. příčku z celkově 107 hodnocených modelů. Malá škodovka i její větší sestra octavia skončily ve všech sledovaných věkových kategoriích v lepší polovině. Octavia však o pouhé jedno místo (50. pozice).

Naproti tomu technicky zastaralá Škoda Felicia není mezi staršími vozy daleko od posledních míst. U aut 6 až 7 let starých je v pořadí 90. z 97 sledovaných modelů a u 8 až 9letých aut jí patří 61. příčka, žebříček uzavírá 78. Renault Twingo.

Z jednoho úhlu pohledu se výsledky TÜV rok od roku nemění. Na špici pravidelně bývají japonské vozy a drahé německé modely. Důkazem jsou výborné výsledky Toyot, Subaru i Mazd.

Pro český trh, kterému kralují malá auta, jsou dobrou zprávou výsledky fabií (29. příčka). Slavit může malý trojlístek Ford Fiesta, Opel Corsa a Volkswagen Polo, který mezi nejmladšími ojetinami obsadil svorně šťastné 13. místo.

Zato zákazníky, kteří platí velké částky za luxusní vozy, jistě zarazí lehce podprůměrné hodnoty Audi A6 i A8, ještě horší výsledky BMW X5 a už vyloženě špatná bilance Mercedesu třídy E. Ten se spolu s Alfou Romeo 156 dělí v kategorii nejnovějších ojetin do tří let stáří o 93 místo ze 107 zúčastněných.

Stanice technické kontroly přicházejí na závěr s velkým varováním. Skoro 19 procent aut, což v přepočtu znamená téměř devět milionů vozů, jezdí po německých silnicích s vážnými závadami.

Jak si vedou škodovky

Auta stáří 2 - 3 roky

37.

Škoda Fabia

40.

Škoda Octavia

Auta stáří  4 - 5 let

37.

Škoda Fabia

40.

Škoda Octavia

Auta stáří 6- 7 let

39.

Škoda Octavia

90.

Škoda Felicia

Auta stáří 8 - 9 let

61.

Škoda Felicia


Autoři:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Ferrari 340 Barchetta Touring Superleggera America
Autofotka týdne: vzácné ferrari a další dědečci řádili na klopené dráze

Na stařičký velodrom ve švýcarském Oerlikonu na předměstí Curychu pustí jednou ročně staré závodní stroje. Volný závod na oválné dráze s prudce klopenými...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.