Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Spolehlivost aut: o pomoc volají nejméně mercedesy, citroëny a BMW

aktualizováno 
Německý autoklub ADAC prošel dva miliony výjezdů k porouchaným autům a ze statistik udělal analýzu. Chcete dojet? Pořiďte si mercedes. Octavie a fabie jsou průměrné, ale stále lepší než třeba passat s mondeem.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: ADAC

Němečtí žlutí andělé nejméně vyjíždějí pomoci porouchaným mercedesům. Moc problémů nemívají ani BMW a citroëny. Často vyjíždí silniční služba ADACu k Fordům Transit, Opelům Vectra, Chevroletům Matiz a Renaultům Kangoo. Fabie a octavie jsou v průměru, lepší je roomster.

ADAC kategorizuje auta ve svých každoročních přehledech do osmi skupin podle velikosti. Ve třech jsou na špičce právě auta s třícípou hvězdou na čumáku. Vítězi svých kategorií jsou Mercedesy B, C a SLK.

Kompletní tabulky

Statistiky poruchovosti ADAC čtěte ZDE

Po dvou prvních místech si také odváží BMW a Citroën. Mezi malými auty je podle ADACu nejlepší Mini, které patří do stáje mnichovské automobilky. BMW také podle žlutých andělů vyrábí nejméně poruchové auto pro volný čas, SUV X3.

Citroëny pak kralují malým velkoprostorovým autům, na prvních příčkách jsou Xsara Picasso a jeho nástupce C4 Picasso. Stojí za pozornost, že do této kategorie ADAC zařadil také Škodu Roomster. Ve třináctipoložkové tabulce obsadil páté místo.

Netradičně tvarovaná škodovka dopadla nejlépe ze všech modelů mladoboleslavské automobilky. Fabia obsadila patnáctou příčku ve své 24členné kategorii. Octavii ADAC řadí do střední třídy. Podle statistik je horší než Mercedes, Audi a BMW. Ale lepší než Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Mazda 6 nebo Toyota Avensis.

Ilustrační foto

Další škodovky v tabulkách nenajdeme. Do statistik totiž ADAC zařazuje jen modely, kterých se v Německu prodalo během posledních pěti let v jednom roce alespoň 10 tisíc kusů a v ostatních sledovaných rocích nejméně sedm tisíc. V přehledech jsou auta vyrobená v letech 2004 až 2009.

ADAC započítává do výsledků pouze technické závady na autech. Řidiče, kterým došel benzin a podobně, zachrání žlutí andělé také, ovšem do tabulek je nezahrnou. Pro letošní statistiku museli roztřídit záznamy o víc než dvou milionech výjezdů. Nejčastější závady postihly elektroniku auta (40 procent nepojízdných vozů). V necelých 11 procentech případů byly problémy se zapalováním, v devíti procentech s palivovým systémem a v 7,6 procenta s motorem.

Ilustrační foto
Autoři:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.