Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: ADAC

Spolehlivost aut: o pomoc volají nejméně mercedesy, citroëny a BMW

  • 253
Německý autoklub ADAC prošel dva miliony výjezdů k porouchaným autům a ze statistik udělal analýzu. Chcete dojet? Pořiďte si mercedes. Octavie a fabie jsou průměrné, ale stále lepší než třeba passat s mondeem.

Němečtí žlutí andělé nejméně vyjíždějí pomoci porouchaným mercedesům. Moc problémů nemívají ani BMW a citroëny. Často vyjíždí silniční služba ADACu k Fordům Transit, Opelům Vectra, Chevroletům Matiz a Renaultům Kangoo. Fabie a octavie jsou v průměru, lepší je roomster.

ADAC kategorizuje auta ve svých každoročních přehledech do osmi skupin podle velikosti. Ve třech jsou na špičce právě auta s třícípou hvězdou na čumáku. Vítězi svých kategorií jsou Mercedesy B, C a SLK.

Kompletní tabulky

Statistiky poruchovosti ADAC čtěte ZDE

Po dvou prvních místech si také odváží BMW a Citroën. Mezi malými auty je podle ADACu nejlepší Mini, které patří do stáje mnichovské automobilky. BMW také podle žlutých andělů vyrábí nejméně poruchové auto pro volný čas, SUV X3.

Citroëny pak kralují malým velkoprostorovým autům, na prvních příčkách jsou Xsara Picasso a jeho nástupce C4 Picasso. Stojí za pozornost, že do této kategorie ADAC zařadil také Škodu Roomster. Ve třináctipoložkové tabulce obsadil páté místo.

Netradičně tvarovaná škodovka dopadla nejlépe ze všech modelů mladoboleslavské automobilky. Fabia obsadila patnáctou příčku ve své 24členné kategorii. Octavii ADAC řadí do střední třídy. Podle statistik je horší než Mercedes, Audi a BMW. Ale lepší než Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Mazda 6 nebo Toyota Avensis.

Ilustrační foto

Další škodovky v tabulkách nenajdeme. Do statistik totiž ADAC zařazuje jen modely, kterých se v Německu prodalo během posledních pěti let v jednom roce alespoň 10 tisíc kusů a v ostatních sledovaných rocích nejméně sedm tisíc. V přehledech jsou auta vyrobená v letech 2004 až 2009.

ADAC započítává do výsledků pouze technické závady na autech. Řidiče, kterým došel benzin a podobně, zachrání žlutí andělé také, ovšem do tabulek je nezahrnou. Pro letošní statistiku museli roztřídit záznamy o víc než dvou milionech výjezdů. Nejčastější závady postihly elektroniku auta (40 procent nepojízdných vozů). V necelých 11 procentech případů byly problémy se zapalováním, v devíti procentech s palivovým systémem a v 7,6 procenta s motorem.

Ilustrační foto