Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejméně závad mezi zánovními vozy má VW Polo, hlásí německé STK

  15:39aktualizováno  15:39
Nejmenší počet závad mezi zánovními vozy do stáří tří let mají Volkswagen Polo, Mazda 3 a Audi Q5. Vyplývá to z pravidelné zprávy německých technických kontrol TÜV. Nejméně spolehlivé jsou naopak podle čerstvých statistik Dacia Logan, Fiat Doblo a Daihatsu Sirion.

Volkswagen Polo BlueMotion | foto: Volkswagen

Model Polo, který se stal oblíbený díky šrotovnému, měl nějakou podstatnou závadu při první návštěvě technické kontroly ve 2,2 procenta případů, Mazda 3 ve 2,7 procenta a Audi Q5 ve 2,8 procenta návštěv STK v Německu. Naproti tomu bylo vadných 13,3 procenta tříletých Dacií Logan a 12,3 procenta Fiatů Doblo.

Kvůli šrotovnému se ve druhém pololetí 2011 a v prvním pololetí 2012 dostavilo na hlavní inspekci 8,1 milionu aut, tedy zhruba o 300 000 vozidel víc než rok předtím. Tři roky po zavedení šrotovného totiž přijíždějí tehdy zakoupené nové vozy právě teď poprvé na technickou kontrolu a výrazně zvyšují celkový počet kontrolovaných vozidel.

"Vítězství vozu Polo ukazuje, že bylo možné pomocí šrotovného výrazně získat, pokud se vsadilo na správné auto," uvádí TÜV. "Že se může jezdit se státní kupní pobídkou z dlouhodobého pohledu i špatně, ukazují držitelé šrotovného na druhém konci tabulky," naráží TÜV na Dacii Logan, Fiat Panda (čtvrtý odzadu).

Průměrná kvóta podstatných závad se zvýšila o 0,3 procentního bodu na celkových 20 procent. TÜV dlouhodobě sleduje, že nejčastěji mají vozy závady na osvětlení.

Špatné zůstávají i závady na nápravách: Zde také nedošlo napříč všemi kategoriemi stáří téměř k žádnému zlepšení. U zcela starých vozů od jedenácti let začíná zlobit výfukový systém.

V kategorii stáří od čtyř do pěti let jezdí s nejmenším počtem závad Toyota Prius, Mazda 2 a Toyota Auris, na opačném konci žebříčku je opět Dacia Logan. Mezi šesti a sedmiletými vozy je nejspolehlivější Porsche 911 a Toyota Corolla Verso. Porsche 911 vede i v dalších dvou kategoriích starších vozů.

TÜV Report je každým rokem zveřejňovaný spolkem TÜV a je považován za jeden z nejdůležitějších nezávislých poradců pro řidiče a kupující ojetých vozů.

V TÜV Reportu se shromažďují výsledky technických prohlídek všech společností TÜV v Německu.

Závady aut u technických kontrol TÜV v Německu

Auta do tří let stáří

Nejlepší:
1. VW Polo
2. Mazda 3
3. Audi Q5
4. Toyota Avensis
5. VW Golf Plus a Mazda 2
7. Toyota Prius, Yaris a IQ


Nejhorší:

126. Chevroler Matiz a Kia Sorento
128. Citroën C4
129. Fiat Panda
130. Daihatsu Sirion
131. Fiat Dobló
132. Dacia Logan

Autoři: ,




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.