Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Křížení dvou vesnických cest dostalo značky. Je to nesmysl, říká policista

  6:56aktualizováno  6:56
Debata o tom, zda by se v Česku nemělo více využívat pravidlo přednosti zprava místo osazování i málo frekventovaných křižovatek značkami, dostala další příspěvek. V Brodku u Konice na Prostějovsku totiž prosadili značky i na křížení dvou vyasfaltovaných polních cest. Dle dopravního policisty je to nesmysl a stačilo by řídit se zmíněným pravidlem.

Křižovatka vyasfaltovaných polních cest v Brodku u Konice na Prostějovsku. Podle dopravního inženýra policie jsou tu značky zbytečné, podle starosty, který je prosadil, naopak nezbytné. | foto: Petr Janeček, MAFRA

"V zahraničí, především na západ a na jih od našich hranic, se křižovatky s předností v jízdě vozidel přijíždějících zprava hojně užívají a to především na málo významných křižovatkách, například v zástavbě rodinných domů či uvnitř sídlišť. Ani křížení polních cest se neoznačuje," uvedl v článku rozeslaném médiím dopravní inženýr prostějovského dopravního inspektorátu Michael Vafek.

V něm právě křižovatku v Brodku uvádí jako příklad zbytečného značení vynuceného pouze tím, že řada řidičů na přednost zprava zapomíná.

"Místní řidiči, kteří zde projíždějí, prostě nevědí, že nějaká přednost zprava existuje. Příkladem je nedávná dopravní nehoda. Řidička, která měla dát přednost v jízdě, vůbec nevěděla, že takové pravidlo v uvedeném místě platí," shrnul Vafek s tím, že osazení takové křižovatky značkami považuje za nesmysl.

Křižovatka vyasfaltovaných polních cest v Brodku u Konice. Podle starosty jsou značky potřeba, podle dopravního inženýra policie jde o nesmysl vynucený neznalostí českých řidičů řídit se předností zprava.

Křižovatka vyasfaltovaných polních cest v Brodku u Konice. Podle starosty jsou značky potřeba, podle dopravního inženýra policie jde o nesmysl vynucený neznalostí českých řidičů řídit se předností zprava.

Podle starosty Brodku Radomíra Nováka jsou ale značky na křižovatce potřeba. "To místo není kvůli plotu hřiště dostatečně přehledné. Trval jsem na tom, že tam ty značky chceme. Třeba jen v době, kdy jsme dokončovali zařizování toho značení, se na té křižovatce během dvou týdnů staly dvě nehody," řekl Novák.

Kvůli zničené hlavní silnici křižovatkou jezdí spousta řidičů

"Jsou to vyasfaltované polní cesty, přístupové komunikace, které vznikly po pozemkových úpravách. Jenže protože hlavní krajská cesta vedoucí skrz Brodek je totálně zničená, tak stále více lidí využívá možnost jet tudy," popisuje starosta situaci.

Křižovatka v Brodku

I on přitom souhlasí s tím, že problém je i v tom, že řada řidičů pravidlo přednosti zprava na křižovatkách nezná nebo na něj zapomíná.

"Když se tam srazila auta naposledy, tak jela ze směrů ve kterých o sobě řidiči museli vědět. Je možné, že řada jich to pravidlo ani nezná, ale já je to učit nemůžu," míní starosta.

"Když jde jen o zničené plechy, tak se to dá opravit, ale co když tam někdo srazí třeba dítě na kole," dodal Novák s tím, že i díky využití lidí z veřejně prospěšných prací stálo obec osazení značek zhruba deset tisíc korun.

Mělo by se podle vás více využívat přednosti zprava místo osazování značek?

celkem hlasů: 2393

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 6. září 2012. Anketa je uzavřena.

Ano, na méně rušných křižovatkách to stačí 1897
Ne, je lepší osadit i málo rušné křižovatky značkami 442
Nemám jasný názor 54




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.