Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Spořílek-ekolog: Logan Eco2

aktualizováno 
Dacia staví svůj úspěch hlavně na bezkonkurenčním poměru ceny k užitné hodnotě. Nyní se ale rozhodla ukázat, že umí být také ohleduplná k životnímu prostředí. Jak se ostatně na moderní auto sluší a patří.

Renault/Dacia Logan Eco2 | foto: Renault

Dacia Logan Eco2 Concept se bude promenovat při příležitosti soutěže ekomobilů Challenge Bibendum, která se chystá na půlku listopadu do Šanghaje.

Asistovat při soutěži do poslední kapky paliva bude s 85koňovým turbodieselem 1,5 dCi pod kapotou. Umí jezdit ale i na bionaftu. Hladinu emisí srazili technici pod sto gramů CO2 na kilometr (přesněji 97).

Úprav se mimo jiné dočkaly vstřikovače, převodovka má delší převody, uvnitř přibyl řidiči pomocník v podobě signalizace toho správného momentu přeřazení.

Logan dostal i bojovnou vnější výstroj. Rozhodně ale není samoúčelná, všechny ty kryty a spojlery mají za úkol zlepšit aerodynamiku a zmenšit hodnotu odporu.

Koeficient aerodynamického odporu Cx se z původních 0,36 podařilo srazit na 0,29. Speciální jsou i pneumatiky Michelin Pure 185/65 R15, které mají minimální valivý odpor a přispívají také ke snižování spotřeby.

A kolik vlastně ekologan "žere"? 3,8 litru nafty na sto kilometrů jízdy.

Dacia Logan Eco2 patří do skupiny aut, která v rámci projektu Eco2 minimalizují svůj vliv na životní prostředí.

Kromě nízké hladiny emisí musí být také vyrobeny ve fabrice ekologicky přívětivé (splňující ekonormu ISO 14001), 95% dílů musí být recyklovatelných a minimálně 5% plastů musí pocházet z recyklovaných surovin.

Autor:




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.