Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sport, terén a kombíky: Subaru versus Audi

  8:00aktualizováno  8:00
Dobrým řešením pro řidiče, kteří hodně jezdí na cestách s různě kvalitním povrchem, musí převážet poměrně objemné náklady a netouží přitom zrovna po velkých off roadech, mohou být sportovní kombi. Jsou v nabídce několika světových automobilek.
Audi Allroad Quattro - zezadu

Audi Allroad Quattro - zezadu | foto: Audi

Měli jsme možnost vždy jeden týden jezdit ve dvou vozech této kategorie: Subaru Legacy Outback a Audi Allroad Quatro. Oba vozy mají trvale poháněná všechny čtyři kola a podobné rozměry.

 Pokud je chcete, musíte mít připraven nejméně jeden milion korun. To, co z těchto aut, která jsou odvozena od běžných silničních vozů typu kombi - Audi A6 a Subaru Legacy - dělá univerzály pro cesty i necesty, je kromě designérských prvků (rozšířené lemy blatníků či větší podíl plastů na karoserii) hlavně světlá výška. Ta je zvýšena až na zhruba dvacet centimetrů. U Subaru trvale, technici v Audi vymysleli systém postupného zvyšování podvozku ve čtyřech krocích.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Audi  či Subaru můžete koupit na serveru www.automodul.cz

Zvýšit podvozek může řidič u některých typů stisknutím tlačítka na palubní desce, pokud ví, že se chystá přejet například silniční příkop. Nebo to auto dělá automaticky v závislosti na povrchu, který je pod koly. Pokud tedy s Audi Allroad jedete po dálnici, je světlá výška v podstatě stejná jako v kterémkoli jiném silničním autě. Subaru zase silničního chování svého modelu dociluje díky velice nízko položenému těžišti auta.

Díky pohonu všech čtyř kol a zmíněné světlé výšce není pro tyto vozy problémem dovézt bezpečně svoji posádku po blátivé polní cestě k venkovské usedlosti či vyjet po zasněžené cestě k horské chatě. Zároveň se řidiči za volanty outbacku ani allroadu nemusí nikterak bát, že na rychlých silničních úsecích budou hrát nedůstojné role.

Na dálnici umějí oba vozy více než dvoustovku, zrychlení z nuly na sto je rovněž úctyhodné. Na druhou stranu je třeba myslet na to, že jde o kompromisy. Do pouště či amazonského pralesa by se řidiči s těmito vozy přece jen raději pouštět neměli. Stejně tak pro opravdu ostrou jízdu v horských serpentinách nabízejí oba výrobci zájemcům vhodnější modely.

Do podrobnějšího srovnávání jízdních vlastností obou vozů se pouštět nebudeme hlavně proto, že zatímco audi mělo pod kapotou dvouapůllitrový turbodieselový motor se šestistupňovou manuální převodovkou, subaru poháněl třílitrový benzinový motor s převodovkou automatickou. Z toho, že jde o velké a luxusní vozy, lze odvodit i to, že vnitřní výbava nebude malá a nezajímavá. Tak například v audi je klimatizace, u které je možno volit odlišné teploty pro místo řidiče či spolujezdce, ve dveřích jsou zabudovány výklopné odkládací kapsy.

Outback má zase integrovanou anténu rádia do zadního bočního okénka a kožená vyhřívaná sedadla jsou u verze s nejsilnějším, třílitrovým motorem v základní výbavě. Obě auta mají kvalitní rádia, v nichž jsou zabudovány jak přehrávače kazet, tak i CD.

Technické údaje testovaných vozů:

Subaru Legacy Outback H-6 3,0 Audi Allroad Quatro 2,5 TDI
objem válců (cm3)

3000

2496

maximální výkon (kW/k)

132/180

154/209

maximální rychlost(km/h)

210

207

zrychlení 0-100 km/hod (s)

8,9

9,5

kombinovaná spotřeba (l)

10,5

8,9

rozměry d, š, v (mm)

4720/1745/1580

4810/1852/1526

zavazadlový prostor (l)

528

455

základní výbava:

ABS, 4 x airbag, automatická převodovka, kožené sedačky s vyhříváním, automatická klimatizace, elektrické ovládání oken a zrcátek, kola z lehkých
slitin

ABS, ESP, ASR, 4 x airbag, automatická klimatizace, elektrické ovládání oken a zrcátek, kola z lehkých slitin

Cena testovaného vozu (Kč)

1 348 000

1 558 400


Autoři:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.