Malých automobilových výrobců byla Brazílie kdysi plná. Důvodem byla tamní politika, která zakazovala dovoz aut do země. Po uvolnění embarga mnoho z nich zmizelo, ale značka Lobini, která vznikla právě v dobách změn, má naopak chuť expandovat.
Na amerických a evropských silnicích bychom tak mohli zanedlouho občas potkat originální sporťáček s názvem Lobini H1. S terénním mastodontem vycházejícím z amerického vojenského vozidla si jej určitě nespletete. H1 v brazilském podání totiž ctí spíše tradice Colina Chapmana, zakladatele Lotusu.
Malý sporťák tak příliš nedbá na svůj zevnějšek, daleko důležitější je poměr výkon/hmotnost. Od britských mistrů z Lotus Cars by se však v Brazílii mohli ještě učit. Sporťák H1 je s rozměry 3,72 x 1,8 x 1,18 metru menší než Lotus Elise, váží však o něco více – 1 030 kilogramů.
I tak je ale H1 hodně hbité vozítko – akceleraci z nuly na 100 km/h zvládne pod šest sekund a maximální rychlost činí 240 km/h. Hlavní zásluhu na těchto výkonech má motor 1,8 turbo z dílen Audi. Ten poskytuje výkon 132 kW, tedy 180 koní. Důležitější než tyto hodnoty ale stejně budou jízdní vlastnosti, které z technických dat a fotografií posoudit nemůžeme.
Úspěchu by mohla malá automobilka dosáhnout v případě, že svůj vůz nabídne za zajímavou cenu. Ta bohužel zatím zůstává tajemstvím, protože v Brazílii jsou na auta uvaleny vysoké daně. Lobini H1 tak vyjde v přepočtu na 1 700 000 korun. V zahraničí by však mohl být automobil výrazně levnější, výrobce ale zatím kvůli nevýhodnému kurzu brazilského realu s exportem váhá.