Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sporťáky, jak je máme rádi: Hyundai Concept Genesis Coupé

aktualizováno 
Ferrari pro masy, sporťák za hubičku... říkají mu všelijak. Hezky dravý vzhled ale Hyundai Coupé nikdo neupře. Rozhodně bývá ozdobou ulice, i když jízdní výkony jeho vzhledu až tak neodpovídají. A ještě ke všemu má poháněná přední kola. Od nynějška má být ale všechno jinak. Je tu nové kupé a dostává pohon zadních kol, jak se na sportovní auto sluší a patří.

Hyundai Concept Genesis Coupé | foto: Hyundai

Oranžový korejský dravec se představil na autosalonu v Los Angeles. Právě v Americe chce Hyundai prodávat Genesis Coupé nejvíc.

Do prodeje vyrazí až koncem roku 2008, do té doby se musíme spokojit s kocháním se obrázky. Zástupci Hyundaie ambiciózně slibují, že zážitky za volantem se vyrovnají Infiniti G37, ovšem za cenu Mitsubishi Eclipse.

Na slibovaný osmiválec se nakonec nedostalo. Bohatě však bude stačit více než tři sta koní hliníkového šestiválce 3,8 litru. Spolupracovat s ním má šestistupňový manuál, prý dostane i samosvorný diferenciál, který bude hospodařit s 340 newtonmetry krouticího momentu. Z nuly na stovku se rozjede za šest sekund.

Kapota, střecha a difuzor v zadním nárazníku konceptu jsou upleteny z uhlíkových vláken, ještě rychleji a zběsileji vypadá v oranžovém lakování, v kterém vyrazilo na autosalon. Nechybí aerodynamický kit pro ty, kterým chybějí křidýlka, výdechy a tak podobně.

Některé linky karoserie známe z konceptů HCD8 a HCD9. Na délku má 4,66 metru, šířka je metr devadesát a výška 138 centimetrů. Dovnitř prostoru vymezeného 282 centimetry rozvoru se mají vejít 2 + 2 , tedy dva dospělí + dvě děti.

Na dvacetipalcové ráfky navlékli dopředu pneumatiky 255/35 ZR20 a dozadu 275/35 ZR20. Kotouče předních brzd od Bremba mají vpředu průměr 340 mm, vzadu jsou o centimetr menší.

Hyundai Concept Genesis Coupé v číslech
konfigurace motor vpředu, pohon zadních kol
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4666 x 1902 x 1386 x 2820
pneumatiky 255/35 ZR vpředu x275/35 ZR vzadu
motor V6 DOHC 3,8 litru
max. výkon přes 300 koní
krouticí moment  přes 340 Nm

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.