Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: První auto z JAR má světla z Audi TT a motor od BMW

aktualizováno 
Je to splněný dětský sen, ale také symbolický počin pro celou Jižní Afriku. Tak o svém sportovním automobilu postaveném doslova na koleni mluví Moses Ngobeni. Několik let vytrvale sháněl součástky, které by naplňovaly jeho představy o ideálním autě a nakonec se mu ho podařilo i dokončit.

Elektrotechnik Moses Ngobeni z Jihoafrické republiky si sestrojil auto, které může ovládat mobilním telefonem. | foto: Profimedia.cz

Myšlenka na postavení vlastního sportovního automobilu provázela Mosese Ngobeniho už od dětství. „Když jsem byl ještě malý chlapec, vídal jsem různá americká sportovní auta jako například corvetty a řekl jsem si, že až jednou vyrostu, jedno takové si postavím a nic mě nezastaví,“ říká inženýr z Jihoafrické republiky.

Fotogalerie

Ngobeni si nakonec svůj vysněný vůz opravdu postavil, a to zcela sám, od nákresu, na kterém začal pracovat už v roce 1994, až po finální zpracování. Samotná výroba mu nakonec trvala tři roky a celkové náklady se vyšplhaly na 12 tisíc dolarů (300 tisíc korun).

Vůz je sestaven z obdivuhodné kombinace různých modelů: dvoulitrový motor je z BMW 318is z roku 1998, boční okna ve dveřích z modelu M3 E46 (2005), zadní boční okénko z mazdy (1986), přední sklo z VW Caddy.

Pro přední světla si 41letý Ngobeni zvolil model Audi TT (2011), zadní mlhovka je z modelu BMW 318is, kde se však stejné světlo používá jako brzdové na zadním okně. Asi nejnovější částí jsou zadní světla z Nissanu Skyline GTR (2015).

Elektrotechnik Moses Ngobeni z Jihoafrické republiky si sestrojil auto, které...

Šikovný elektroinženýr nezapomněl ani na moderní automobilové doplňky a auto si například dokáže nastartovat na dálku prostřednictvím mobilního telefonu.

Vypadá to jako obyčejný koníček, ale Moses Ngobeni z vesnice Limpopo tvrdí, že má i symbolický účel. „V Jižní Africe nemáme žádný model, o kterém by se dalo říct, že byl navržen a vyroben v naší zemi. Ale nedělám to pouze pro sebe, dělám to i pro mou zemi a pro naše lidi.“

„Pokud jste odhodlaní naplnit své sny, pak je nakonec opravdu uskutečníte. S boží milostí jsem tento projekt dokončil a bohu za to také děkuji,“ směje se Ngobeni.

Autor:




Nejčtenější

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Za sledování telefonu na přechodu budou na Havaji rozdávat pokutu

Pokutu 99 dolarů (2 300 Kč) budou od října rozdávat úřady v hlavním městě amerického státu Havaj chodcům, kteří budou na silničních přechodech věnovat svoji...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.