Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: První auto z JAR má světla z Audi TT a motor od BMW

aktualizováno 
Je to splněný dětský sen, ale také symbolický počin pro celou Jižní Afriku. Tak o svém sportovním automobilu postaveném doslova na koleni mluví Moses Ngobeni. Několik let vytrvale sháněl součástky, které by naplňovaly jeho představy o ideálním autě a nakonec se mu ho podařilo i dokončit.

Elektrotechnik Moses Ngobeni z Jihoafrické republiky si sestrojil auto, které může ovládat mobilním telefonem. | foto: Profimedia.cz

Myšlenka na postavení vlastního sportovního automobilu provázela Mosese Ngobeniho už od dětství. „Když jsem byl ještě malý chlapec, vídal jsem různá americká sportovní auta jako například corvetty a řekl jsem si, že až jednou vyrostu, jedno takové si postavím a nic mě nezastaví,“ říká inženýr z Jihoafrické republiky.

Fotogalerie

Ngobeni si nakonec svůj vysněný vůz opravdu postavil, a to zcela sám, od nákresu, na kterém začal pracovat už v roce 1994, až po finální zpracování. Samotná výroba mu nakonec trvala tři roky a celkové náklady se vyšplhaly na 12 tisíc dolarů (300 tisíc korun).

Vůz je sestaven z obdivuhodné kombinace různých modelů: dvoulitrový motor je z BMW 318is z roku 1998, boční okna ve dveřích z modelu M3 E46 (2005), zadní boční okénko z mazdy (1986), přední sklo z VW Caddy.

Pro přední světla si 41letý Ngobeni zvolil model Audi TT (2011), zadní mlhovka je z modelu BMW 318is, kde se však stejné světlo používá jako brzdové na zadním okně. Asi nejnovější částí jsou zadní světla z Nissanu Skyline GTR (2015).

Elektrotechnik Moses Ngobeni z Jihoafrické republiky si sestrojil auto, které může ovládat díky mobilnímu telefonu.

Šikovný elektroinženýr nezapomněl ani na moderní automobilové doplňky a auto si například dokáže nastartovat na dálku prostřednictvím mobilního telefonu.

Vypadá to jako obyčejný koníček, ale Moses Ngobeni z vesnice Limpopo tvrdí, že má i symbolický účel. „V Jižní Africe nemáme žádný model, o kterém by se dalo říct, že byl navržen a vyroben v naší zemi. Ale nedělám to pouze pro sebe, dělám to i pro mou zemi a pro naše lidi.“

„Pokud jste odhodlaní naplnit své sny, pak je nakonec opravdu uskutečníte. S boží milostí jsem tento projekt dokončil a bohu za to také děkuji,“ směje se Ngobeni.

Autor:


Témata: Audi, BMW, Mazda, Nissan


Nejčtenější

Hyundai i30
První jízda novinkou z Nošovic: Hyundai i30 dotírá na nejlepší

Z továrny ve slezských Nošovicích začala vyjíždět úplně nová třetí generace kompaktu Hyundai i30. Jako první Češi jsme s ní už jeli.  celý článek

Řidička v Jablonci nad Nisou odklízí sníh z okna automobilu (14. října 2009)
Vyrážíte na hory? Nechte zkontrolovat auto a prospat řidiče

Tisíce Čechů vyráží na hory do zahraničí po vlastní ose. Přinášíme pár tipů, jak se na cestu co nejlépe připravit, aby vás za hranicemi nic nezaskočilo....  celý článek

Výtvarník a konstruktér Vladimír Valenta startoval v roce 1967 s formulí...
Autofotka týdne: Výstaviště Brno oživuje zašlou tradici - závod formulí

Před padesáti lety se naposledy prohnaly brněnským výstavištěm formule československých závodníků. Tradiční městský závod, který žil ve stínu slavnějšího...  celý článek

Citroën C4 Cactus
Francie prozkoumá emise PSA: Citroën Cactus sedminásobně překročil limity

Koncerny Renault a PSA jsou ve Francii konfrontovány s podezřelými výsledky emisních testů. Podle britského serveru Autocar byly například modelu Citroën C4...  celý článek

Motor 1,6 TDI
EGR ventil: další součástka moderních motorů, která umí majitele potrápit

Ze špatné funkce EGR ventilu má řada majitelů starších vozů obavy, přestože je mnoho častěji se vyskytujících závad. V některých autech je řešení snadné a po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.