Devětaosmdesát procent dotázaných věří, že nízká spotřeba je při výběru nového auta rozhodující. Souboj mezi kvalitou a nízkou spotřebou je přitom hodně vyrovnaný.
KPMG dále uvádí, že z výzkumu vyplývá větší zájem o auta s hybridním pohonem a o cenově výhodné vozy.
"Největší poptávka se očekává po vozidlech s hybridním pohonem a osobních automobilech nižších tříd. Během následujících pěti let se právě u těchto dvou kategorií očekává největší růst," upozorňuje Andrew Sutherland, analytik KPMG.
Zejména do vozidel s hybridním pohonem, kterých bylo v roce 2006 na celém světě prodáno 200 tisíc, vkládají dotázaní velké naděje. Předpokládá se, že se v letošním roce prodá dalších 300 tisíc těchto ekologicky přívětivých aut.
O velkém vlivu kvality výrobku na rozhodování zájemců o auto je přesvědčeno 88 procent top manažerů. Třetí příčka patří bezpečnosti. Stále rostoucí roli hraje i skutečnost, jak auto vypadá.
"Podle mého názoru ovšem typický český zákazník bude při rozhodování o koupi nového vozu preferovat spíše praktičnost a ekonomický provoz, než vzhled a design," vysvětluje Andrew Sutherland.
Poptávku po levných autech zvedají podle dotázaných manažerů země východní Evropy, Čína a Indie.
O Českém trhu Andrew Sutherland říká: "Češi nejsou při koupi automobilů vždy patrioty, podle statistik bylo dovezeno více ojetých a ve své většině cizích aut, než bylo koupeno aut nových. Bude zajímavé sledovat, zda-li tento trend bude pokračovat i přes růst disponibilních příjmů."
Blíží se konec SUV?
Sportovně užitkové vozy (tzv. SUV nebo 4x4) se stanou první obětí celosvětově vysokých cen ropy, které následně zvyšují ceny pohonných hmot v jednotlivých zemích. Tento závěr potvrdilo osm z deseti oslovených manažerů průzkumu.