Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sprintující kupé od Alfy Romeo

  9:29aktualizováno  9:29
Zprávy o novém kupé se "sportovním srdcem" nejsou pro příznivce automobilky velkou novinkou. V minulém roce představená studie Brera navržená Giorgiettem Giugiarem naznačila ambice italské automobilky znovuoživit legendu jménem Alfa Romeo "Sprint". Obrázky, které napovídají mnohé o tvarech nového kupé, naleznete ve fotogalerii.

Alfa Romeo Sprint bude, dle dostupných informací, využívat podvozkovou platformu a mechanické části modelu 156, design  naopak převezme to nejlepší z modelu 147.  Zpočátku by nový sprint měl být dodáván s dvoulitrovým motorem 2,0 JTS. Slabší jednotky 1,6 a 1,8 litru by měly nabídku doplnit později. Stejně jako "třísetkoňová" verze GTA s motorem 3,2 litru, výkonem 224 kW a pohonem všech kol.


Stylizací přídě se sprint hlásí k menší sestřičce 147, charakteristická mřížka chladiče je však v případě sprintu větší a výraznější. Sportovní a agresivní vzhled dávají nové Alfě výrazné prolisy v kapotě, které opticky zakončují kulatá zrcátka. Výrazné  kovové "retro" kliky dveří jsou prvkem, kterým se dnešní Alfy snaží radikálně odlišit od konkurentů, nesmí tedy chybět ani na sportovním sprintu. Asi nejzdařilejší částí je zadní partie vozu. Víku zavazadlového prostoru vévodí logo značky, velmi zdařilé jsou též zadní světlomety.


Autorem designu Alfy Romeo Sprint je designérské studio Bertone jehož podpis nesmí na kabátě sprintu chybět. Nalezneme jej v prostoru mezi dveřmi a zadním kolem. Již zmíněná Brera od Bertoneho konkurenta Giugiara tedy zůstane pravděpodobně už navždy pouze zdařilou studií.

Nový model by měl být vyráběn v montážním závodě v jihoitalské Neapoli společně se stávajícími modely 147 a 156. Zástupci automobilky předpokládají produkci asi 20 tisíc vozů ročně.


 

Alfa Romeo Sprint

Alfa Romeo Sprint - zezadu

Alfa Romeo Sprint - profil

Autoři:




Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.