Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Renault Laguna trénuje maskován ve Španělsku, máme fotky

aktualizováno 
Renault připravuje na rok 2016 premiéru nové laguny. Čtvrtá generace vyvinutá ve spolupráci s automobilovou značkou Samsung testuje i v Evropě. V andaluské Sierra Nevadě ji nafotil čtenář iDNES.cz Libor David.

Nový maskovaný Renault Laguna při testech ve Španělsku | foto: Libor Davidpro iDNES.cz

„Navštívil jsem lyžařské středisko Pradollano. Bylo po sezóně opuštěné, nefungovaly tam žádné služby, a tak naprosto prázdné horské centrum poskytovalo nerušené prostředí pro testování Renaultu,“ popisuje David.

Může vás zajímat

Renault Laguna

Renault Laguna

Cena 230 000,- Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Nová laguna už byla při testech viděna v Rumunsku, Itálii i Paříži. Na parádní hladké, široké, zatáčkovité silnici šplhající v jihošpanělském pohoří podle všeho testovala motor a brzdy. Sierra Nevada je oblíbeným testovacím revírem automobilek.

Libor David auta nafotil na centrálním parkovišti v Pradollanu a pak ještě výš na parkovišti u kiosku Hoya de la Mora. „Chvíli jsem lagunu fotil z dálky a pak jsem se začal přibližovat. Hned, jak mne řidič zpozoroval, nastartoval, otočil auto a okamžitě z parkoviště svižně odjel. Přitom v té chvíli vzal telefon a rychle někam volal. Zřejmě oznamoval nechtěné fotografování,“ popisuje autor fotek.

Maskovaný nový Renault Laguna

Boj s Němci

Nová generace laguny dorazí po osmi letech. Podrobností zatím na veřejnost moc neuniklo, ví se ale, že bude stát na platformě CMF, kterou využívají větší nové modely aliance Renault-Nissan (třeba Nissany X-trail a Pulsar nebo Renault Espace). Stávající laguna je oproti konkurenci menší, s novou generací má tedy vcelku výrazně narůst, což naznačují i fotky Libora Davida.

Fotogalerie

Laguna by se měla opět představit jako sedan/liftback a kombík. Z espacu pravděpodobně laguna přebere i motory objemu 1,6 (benzin i diesel) a také pojetí přístrojovky s velkým, na výšku orientovaným tabletem.

Kategorie evropských manažerských sedanů je obsazená německými značkami. Japonské vyklízejí pole (Honda to s accordem v Evropě vzdala, otazníky visí i nad nástupcem Toyoty Avensis), francouzské paběrkují, Italové to vzdali, Švédi a Britové se raději prohlásili za prémiové značky. 

Renault tedy váhal, jestli nástupce laguny postavit, nakonec se rozhodl, že to vzdát nechce. Po stávající generaci, která sice má své kvality, ale zrovna dobře se neprodává, má přijít nová, hezčí, líbivější.

Laurens van den Acker, šéfdesignér Renaultu říká, že se laguna úplně změní. „Vyvíjíme ji v Koreji (u značky Samsung, která patří alianci Renault-Nissan - pozn. red.) nejen pro Evropu, ale i pro Asii, začne se prodávat v roce 2016,“ řekl před rokem a půl v rozhovoru pro iDNES.cz. „Je pro nás velmi těžké, ale také velmi důležité v této kategorii být. Protože když nemáte auto této velikosti, bylo by největším modelem auto nižší střední třídy (u Renaultu tedy mégane - pozn. red.). A tak to může jít i dál, jako se to stalo Fiatu, který je dnes značkou malých aut. Pro image a sebevědomí značky je tedy velmi důležité mít v nabídce velké auto. A nová laguna bude úplně jiná, než jak ji znáte dnes. Ve všech ohledech, v designu, proporcích...“

 





Nejčtenější

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.