Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Renault Laguna trénuje maskován ve Španělsku, máme fotky

aktualizováno 
Renault připravuje na rok 2016 premiéru nové laguny. Čtvrtá generace vyvinutá ve spolupráci s automobilovou značkou Samsung testuje i v Evropě. V andaluské Sierra Nevadě ji nafotil čtenář iDNES.cz Libor David.

Nový maskovaný Renault Laguna při testech ve Španělsku | foto: Libor Davidpro iDNES.cz

„Navštívil jsem lyžařské středisko Pradollano. Bylo po sezóně opuštěné, nefungovaly tam žádné služby, a tak naprosto prázdné horské centrum poskytovalo nerušené prostředí pro testování Renaultu,“ popisuje David.

Může vás zajímat

Renault Laguna

Renault Laguna

Cena 230 000,- Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Nová laguna už byla při testech viděna v Rumunsku, Itálii i Paříži. Na parádní hladké, široké, zatáčkovité silnici šplhající v jihošpanělském pohoří podle všeho testovala motor a brzdy. Sierra Nevada je oblíbeným testovacím revírem automobilek.

Libor David auta nafotil na centrálním parkovišti v Pradollanu a pak ještě výš na parkovišti u kiosku Hoya de la Mora. „Chvíli jsem lagunu fotil z dálky a pak jsem se začal přibližovat. Hned, jak mne řidič zpozoroval, nastartoval, otočil auto a okamžitě z parkoviště svižně odjel. Přitom v té chvíli vzal telefon a rychle někam volal. Zřejmě oznamoval nechtěné fotografování,“ popisuje autor fotek.

Maskovaný nový Renault Laguna

Boj s Němci

Nová generace laguny dorazí po osmi letech. Podrobností zatím na veřejnost moc neuniklo, ví se ale, že bude stát na platformě CMF, kterou využívají větší nové modely aliance Renault-Nissan (třeba Nissany X-trail a Pulsar nebo Renault Espace). Stávající laguna je oproti konkurenci menší, s novou generací má tedy vcelku výrazně narůst, což naznačují i fotky Libora Davida.

Fotogalerie

Laguna by se měla opět představit jako sedan/liftback a kombík. Z espacu pravděpodobně laguna přebere i motory objemu 1,6 (benzin i diesel) a také pojetí přístrojovky s velkým, na výšku orientovaným tabletem.

Kategorie evropských manažerských sedanů je obsazená německými značkami. Japonské vyklízejí pole (Honda to s accordem v Evropě vzdala, otazníky visí i nad nástupcem Toyoty Avensis), francouzské paběrkují, Italové to vzdali, Švédi a Britové se raději prohlásili za prémiové značky. 

Renault tedy váhal, jestli nástupce laguny postavit, nakonec se rozhodl, že to vzdát nechce. Po stávající generaci, která sice má své kvality, ale zrovna dobře se neprodává, má přijít nová, hezčí, líbivější.

Laurens van den Acker, šéfdesignér Renaultu říká, že se laguna úplně změní. „Vyvíjíme ji v Koreji (u značky Samsung, která patří alianci Renault-Nissan - pozn. red.) nejen pro Evropu, ale i pro Asii, začne se prodávat v roce 2016,“ řekl před rokem a půl v rozhovoru pro iDNES.cz. „Je pro nás velmi těžké, ale také velmi důležité v této kategorii být. Protože když nemáte auto této velikosti, bylo by největším modelem auto nižší střední třídy (u Renaultu tedy mégane - pozn. red.). A tak to může jít i dál, jako se to stalo Fiatu, který je dnes značkou malých aut. Pro image a sebevědomí značky je tedy velmi důležité mít v nabídce velké auto. A nová laguna bude úplně jiná, než jak ji znáte dnes. Ve všech ohledech, v designu, proporcích...“

 



Témata: Renault


Nejčtenější

21. AvD-Histo-Monte 2017
OBRAZEM: Automobiloví dědečci přešplhali Alpy v kvapíkovém tempu

AvD-Histo-Monte je jednou z nejparádnějších veteránských rallye Evropy. Možná tu chybí ta nejnabubřelejší automobilová smetánka, o to víc se však závodí a s...  celý článek

koncept Škoda VisionS
Škoda mění šéfa komunikace, bude to významný německý novinář

Personální změny ve Škodě nekončí. Peik von Bestenbostel odchází do Volkswagenu a nahradí ho bývalý šéfredaktor jednoho z nejslavnějších německých...  celý článek

Silný vítr převrátil nákladnímu autu z Hulína prázdný přívěs, který zablokoval
Českem se žene fičák. Držte pevně volant a pozor na nákladní auta

V Česku fouká silný vítr, v takových chvílích je bezpečnější nevyjíždět. Když už vyjedete, uberte plyn a sledujte okolí. Nejvíce ohrožená jsou vyšší auta,...  celý článek

Nová Škoda Superb v Praze
Citigo, nebo Octavia? Škoda řeší, který její elektromobil bude první

Škoda brzy ukáže svou elektrobudoucnost, sériová výroba je ale daleko. Plány elektrifikace české značky se právě rodí.  celý článek

Hover Ride Design Concept
Autofotka týdne: létající motocykl od BMW a Lega

Motocykl BMW R 1200 GS Adventure v podání stavebnice Lego Technic není jen pouhou hračkou, která obsahuje 603 kostiček. Je to také živoucí doklad spolupráce...  celý článek

Škoda Octavia...
Škoda Octavia...

r.v. 2013, naj. 131 741 km, diesel
349 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.