Nový maskovaný Renault Laguna při testech ve Španělsku

Nový maskovaný Renault Laguna při testech ve Španělsku | foto: Libor Davidpro iDNES.cz

Nový Renault Laguna trénuje maskován ve Španělsku, máme fotky

  • 34
Renault připravuje na rok 2016 premiéru nové laguny. Čtvrtá generace vyvinutá ve spolupráci s automobilovou značkou Samsung testuje i v Evropě. V andaluské Sierra Nevadě ji nafotil čtenář iDNES.cz Libor David.

„Navštívil jsem lyžařské středisko Pradollano. Bylo po sezóně opuštěné, nefungovaly tam žádné služby, a tak naprosto prázdné horské centrum poskytovalo nerušené prostředí pro testování Renaultu,“ popisuje David.

Nová laguna už byla při testech viděna v Rumunsku, Itálii i Paříži. Na parádní hladké, široké, zatáčkovité silnici šplhající v jihošpanělském pohoří podle všeho testovala motor a brzdy. Sierra Nevada je oblíbeným testovacím revírem automobilek.

Libor David auta nafotil na centrálním parkovišti v Pradollanu a pak ještě výš na parkovišti u kiosku Hoya de la Mora. „Chvíli jsem lagunu fotil z dálky a pak jsem se začal přibližovat. Hned, jak mne řidič zpozoroval, nastartoval, otočil auto a okamžitě z parkoviště svižně odjel. Přitom v té chvíli vzal telefon a rychle někam volal. Zřejmě oznamoval nechtěné fotografování,“ popisuje autor fotek.

Maskovaný nový Renault Laguna

Boj s Němci

Nová generace laguny dorazí po osmi letech. Podrobností zatím na veřejnost moc neuniklo, ví se ale, že bude stát na platformě CMF, kterou využívají větší nové modely aliance Renault-Nissan (třeba Nissany X-trail a Pulsar nebo Renault Espace). Stávající laguna je oproti konkurenci menší, s novou generací má tedy vcelku výrazně narůst, což naznačují i fotky Libora Davida.

Laguna by se měla opět představit jako sedan/liftback a kombík. Z espacu pravděpodobně laguna přebere i motory objemu 1,6 (benzin i diesel) a také pojetí přístrojovky s velkým, na výšku orientovaným tabletem.

Kategorie evropských manažerských sedanů je obsazená německými značkami. Japonské vyklízejí pole (Honda to s accordem v Evropě vzdala, otazníky visí i nad nástupcem Toyoty Avensis), francouzské paběrkují, Italové to vzdali, Švédi a Britové se raději prohlásili za prémiové značky. 

Renault tedy váhal, jestli nástupce laguny postavit, nakonec se rozhodl, že to vzdát nechce. Po stávající generaci, která sice má své kvality, ale zrovna dobře se neprodává, má přijít nová, hezčí, líbivější.

Laurens van den Acker, šéfdesignér Renaultu říká, že se laguna úplně změní. „Vyvíjíme ji v Koreji (u značky Samsung, která patří alianci Renault-Nissan - pozn. red.) nejen pro Evropu, ale i pro Asii, začne se prodávat v roce 2016,“ řekl před rokem a půl v rozhovoru pro iDNES.cz. „Je pro nás velmi těžké, ale také velmi důležité v této kategorii být. Protože když nemáte auto této velikosti, bylo by největším modelem auto nižší střední třídy (u Renaultu tedy mégane - pozn. red.). A tak to může jít i dál, jako se to stalo Fiatu, který je dnes značkou malých aut. Pro image a sebevědomí značky je tedy velmi důležité mít v nabídce velké auto. A nová laguna bude úplně jiná, než jak ji znáte dnes. Ve všech ohledech, v designu, proporcích...“